פייסבוק תשנה את האלגוריתם שלה כדי להידמות לטיקטוק

לוגו מטא

מטא וצמד הרשתות החברתיות שלה, פייסבוק ואינסטגרם, המשלבות את פלטפורמת הסרטונים הקצרים Reels באופן מובנה, אינם “מספקים את הסחורה” לפי החברה, צעד שמוביל את מטא לשנות את האלגוריתם שלה על מנת שידמה את רשת הטיקטוק הפופולרית, כך עולה ממזכר פנימי חדש שחשף אתר The Verge.

פלטפורמת הסרטונים הקצרים Reels שהושקה ב-2020 הייתה המענה של חברת מטא, פייסבוק בזמנו, לטיקטוק (TikTok) הפופולרית, כאשר מאז החברה הרחיבה ושדרגה באופן ניכר את Reels ואף הציגה את ה-Facebook Reels, הגרסה המקבילה לרשת החברתית פייסבוק.

עוברים למצב טיקטוק

עם זאת, נראה כי פלטפורמת ה-Reels איננה מספקת בעבור מטא את התוצאות הרצויות לאחר השנתיים בהן היא נמצאת בשוק, ומזכר פנימי מחודש אפריל שהגיע לידי אתר The Verge חושף כי החברה מתכננת לשנות את האלגוריתם של Reels על מנת להפוך את חווית השימוש והפיד של המשתמשים לדומה יותר לטיקטוק, אם כי לא ידוע מתי בדיוק השינוי הזה יתרחש.

לוגו טיקטוק

מהמזכר שנכתב על ידי טום אליסון, בכיר בפייסבוק, עולה כי במקום לתעדף תכנים של אנשים אחריהם עוקב המשתמש בפייסבוק, האלגוריתם יתעדף תכנים באופן עצמאי ללא קשר למקור שלהם.

מנגנון לו החברה קוראת “מנוע גילוי” (Discovery Engine) יתבסס על המלצות, כאשר העמוד הראשי בפייסבוק יציג תוכן מעורב של פוסטים ו-Reels מאנשים אחריהם עוקב המשתמש, ולאחר מכן תוכן וסרטונים מאנשים ש”אינם קשורים” (unconnected) אליו ישירות. תוכן זה עומד כיום על 11% לפי הדיווח החדש, מספר שסביר כי יעלה באופן ניכר לאחר השינויים באלגוריתם החברה.

“אם אינך יכול לנצח אותם, הצטרף אליהם, ואם גם זה לא עוזר, אז פשוט תעתיק אותם”. כך ניתן לתמצת את השקת Reels, שנוצר כמענה של מטא לפלטפורמת הסרטונים הקצרים טיקטוק, כשהמהלך החדש לשינוי האלגוריתם ברשתות החברתיות שלה ככל הנראה יהיה צעד נוסף שיאפשר לה להיות דומה עוד יותר לטיקטוק.

הצטרפו לערוץ הטלגרם של גאדג’טי לעדכונים שוטפים בנושאים טכנולוגים ולערוץ גאדג’טי דיל למבצעים. תוכלו גם להירשם לעדכונים מאיתנו דרך ערוץ האינסטגרם הרשמי, עמוד החדשות של גוגל או בעמוד הפייסבוק.


*חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

השוואת מפרטים