הכירו את Instagram Reels – המענה של פייסבוק לטיקטוק

Instagram Reels (תמונה: Instagram) Instagram Reels (תמונה: Instagram)

פייסבוק השיקה באופן רשמי את Instagram Reels, כ-9 חודשים לאחר ששמענו על כך שהחברה בוחנת את האפשרות. מדובר בתכונה חדשה שתופיע באפליקציית Instagram ותאפשר למשתמשים להפיק סרטונים קצרים בני 15 שניות עם מוסיקה ואפקטים שונים, בדומה למה שעושה כיום אפליקציית טיקטויק (TikTok) המתחרה.

אפשרות יצירת ה-Instagram Reels החדשה תופיע באופן מובנה במצלמה באפליקציית אינסטגרם, לצד האפשרויות הקיימות לצילום תמונה או וידאו, ולאחר הפעלתה יוצגו בפני המשתמשים אפשרויות נוספות:

  • בחירה של מוסיקה שתלווה את הסרטון, זו ניתנת לבחירה מתוך מאגר קיים שיוצע למשתמשים או דרך הקלטת קטעי סאונד באופן עצמאי. את קטעי הסאונד העצמאיים יוכלו משתמשים שחשבונם באינסטגרם מוגדר כפומבי לחלוק עם משתמשים אחרים.
  • שילוב אפקטים בוידאו מתוך גלריה שמציעה אינסטגרם ויוצרים סביב העולם.
  • אפשרות לתזמון טיימר להקלטה מרחוק של סרטונים ללא נגיעה בטלפון.
  • יכולת לשילוב בין קטעי וידאו שונים שיקליטו המשתמשים, לשם יצירה של סרטון מתמשך מתוך מספר הקלטות שבוצעו.
  • בחירת האצה או האטה של הוידאו ו\או האודיו על מנת ליצור קטעים בהילוך איטי או מהיר.

>> הצטרפו לערוץ הטלגרם של גאדג'טי

Instagram Reels (תמונה: Instagram)
Instagram Reels (תמונה: Instagram)

את סרטוני ה-Reels ניתן לשתף בפיד עם העוקבים שלכם, ואלו יופיעו באופן פומבי תחת תפריט החיפוש (Explore) באינסטגרם ובעמודי האשטאגים תואמים במידה והחשבון שלכם מוגדר כפומבי. אינסטגרם תנהל גם רשימה מתעדכנת של קטעי Reels מקודמים, אלו ייבחרו על ידי צוות החברה ואליהם ייחשפו יותר משתמשים באפליקציה, ובמידה והסרטון שלכם נבחר להופיע בקידום המיוחד, באינסטגרם מבטיחים לשלוח לכם על כך הודעה.

ההשקה של Instagram Reels ככל הנראה מגיעה על מנת לתת מענה לצמיחה המרשימה של טיקטוק, אפליקציית הסרטונים הקצרים שכבר הספיקה לצבור מעל 2 מיליארד הורדות מחנויות האפליקציות ומעל 800 מיליון משתמשים פעילים. טיקטוק נתקלת בימים אלו בקשיים אל מול הממשל האמריקני, כאשר הנשיא טראמפ מאיים על החברה כי ישבית את פעילותה עבור משתמשים בארה”ב, אלא אם תימכר פעילותה בארה”ב לחברה אמריקנית.

האיום להשבתתה של טיקטוק בנקודה זה מהווה נקודה טובה עבור פייסבוק להיכנס למערכה עם אפליקציה דומה משלה, ובמידה וטיקטוק לא תצליח למכור את פעילותה בארה”ב ותושבת, פייסבוק תוכל להיכנס למערכה ללא מתחרה משמעותי בשוק האמריקני.

Instagram Reels (תמונה: Instagram)
Instagram Reels (תמונה: Instagram)


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים