גוגל משדרגת את מנהל הסיסמאות עם ממשק אחיד לכרום ואנדרואיד

גוגל משדרגת את ה-Google Password Manager (מקור גוגל)

גוגל (Google) הכריזה על שדרוג מנהל הסיסמאות של החברה, ה-Google Password Manager, שיקבל ממשק אחיד בין גרסת הכרום והאנדרואיד שלו. בנוסף, מנהל הסיסמאות יאפשר להתחבר בלחיצה אחת לאתרים ושירותים השמורים בו, יחד עם אפשרות חדשה ובסיסית של הזנה ידנית לסיסמאות חדשות.

רובנו משתמשים כיום במגוון אתרים, אפליקציות ושירותים הדורשים מאיתנו להזדהות על מנת לקבל גישה לשירותים השונים, ובעוד שניתן לזכור פרטי משתמש וסיסמה לכמה אתרים, ברגע שרוצים להשתמש בסיסמאות מסובכות ובטוחות יותר, כמות הסיסמאות שנוכל לזכור יורדת באופן משמעותי. לכן, נעדיף להשתמש במנהל סיסמאות כזה או אחר שיאפשר לשמור ולהשתמש בסיסמאות מאובטחות יותר, כאשר בנוסף מומלץ להפעיל אימות דו-שלבי 2FA במידה והשירות תומך בכך.

מה חדש ב-Google Password Manager

כאן נכנס לשימוש מנהל הסיסמאות של גוגל, המשולב בדפדפן הכרום הפופולרי של החברה ובמערכת האנדרואיד, ועוזר למשתמשים להתחבר בצורה פשוטה לשירותים השונים על ידי הקפצת חלונית מילוי פרטים אוטומטי ממנהל הסיסמאות באתרים ואפליקציות.

עם זאת, בעוד שמדובר על אותו השירות, הממשק של מנהל הסיסמאות היה שונה עד כה בין זה שהיה זמין בדפדפן הכרום לזה הזמין באנדרואיד, דבר שישתנה מעתה, כשגוגל מעבירה את מנהל הסיסמאות לממשק שיהיה זהה לשניהם, כולל גם משתמשי iOS שיכולים להגדיר את מנהל הסיסמאות של גוגל כמנהל הסיסמאות הראשי במכשיר שלהם.

התחברות מהירה לאתרים עם מנהל הסיסמאות של גוגל (מקור גוגל)
התחברות מהירה לאתרים עם מנהל הסיסמאות של גוגל (מקור גוגל)

בין הפיצ’רים השונים שמציע מנהל הסיסמאות של גוגל, הכוללים הצעות לסיסמאות מאובטחות וחזקות יותר, מנהל הסיסמאות מציע שכבת הגנה נוספת בדמות בדיקת אבטחת הסיסמאות והתראה על סיסמאות שדלפו לרשת, סיסמאות כפולות ועוד.

משתמשי אנדרואיד אף יכולים להורות למנהל הסיסמאות להחליף את הסיסמאות באופן אוטומטי בחלק מהמקרים על מנת לשפר את האבטחה.

השינוי הגדול ביותר למנהל הסיסמאות הוא ביכולת הבסיסית לכאורה של הוספה ידנית של שמות משתמש לאתר או אפליקציה במנהל הסיסמאות, אפשרות שלא הייתה זמינה עד היום לכל המשתמשים, כאשר מנהל הסיסמאות היה קופץ בעצמו בכניסה לאתר או אפליקציה חדשה ומציע לשמור את שם המשתמש והסיסמה.

הוספה ידנית למנהל הסיסמאות (מקור גוגל)
הוספה ידנית למנהל הסיסמאות (מקור גוגל)

מנהלי סיסמאות הפכו להיות כלים הכרחיים בעבור רובנו ביום יום, ובעוד שסיסמה חזקה מחזקת את האבטחה על החשבונות השונים, עדיין מומלץ להוסיף שכבת אבטחה נוספת עם הפעלת אימות דו-שלבי במקומות בהם זה ניתן.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים