גאדג’טי מסקר: Poco F4 5G – כבר היינו בסרט הזה

Poco F4 5G (צילום: רונן מנדזיצקי) Poco F4 5G (צילום: רונן מנדזיצקי)

יותר משנה עברה מאז הציגה שיאומי את ה-Poco F3 5G וכעת החל דור ההמשך Poco F4 5G להימכר בעולם ובישראל גם כן. הדגם החדש זוכה לעיצוב עדכני יותר ולעדכון מערך הצילום כך שהוא תומך כעת גם בייצוב אופטי. הסוללה גם היא מקבלת עדכון ותומכת בטעינה מהירה יותר, אך מלבד שני שינויים עיקריים אלו, לא תמצאו הבדלים רבים נוספים בין השניים.

העדכון למצלמות הוא כנראה הנחוץ יותר מבין העדכונים שמביאה שיאומי לדגם החדש, מאחר ומצלמות ה-Poco F3 לא הציגו ביצועים יוצאי דופן. ניתן לצפות לפיכך שהדור החדש יפיק תוצאות צילום טובות יותר, ובדיוק לשם כך לקחנו את המכשיר לבדיקה.

מה יש בקופסה

  • טלפון Poco F4 6GB+128GB
  • כיסוי גב שקוף גמיש
  • סיכה להוצאת מגירת ה-SIM
  • מתאם USB-C ל-3.5 מ”מ (לאוזניות)
  • כבל נתונים USB-A ל-USB-C
  • מטען מהיר (67W)

מסך ומולטימדיה

אף שמדובר במכשיר מדור חדש יותר, בשיאומי לא שינו את המפרט של המסך, אבל זה לא דבר רע. המסך של הפוקו F3 היה מרשים דיו כדי להוציא ממני ציון של 9 מתוך 10, והדור החדש לא יורד ממנו, ואף מוסיף תמיכה ב-Dolby Vision, למי שממש זקוקים לאקסטרה הזו בצפייה בסרטים בנטפליקס על מסך של טלפון.

מדובר במסך בגודל 6.67 אינץ’, עם פאנל AMOLED ברזולוציית +Full HD עם פריסה של 1080×2400 פיקסלים, בהירות מירבית של 1300nits ותמיכה בתקנים +HDR10 ו-Dolby Vision, אשר מציע גם קצב רענון דינמי של עד 120 הרץ, עם אפשרות להגדרה ידנית בין 60 ו-120 הרץ, והגנה של זכוכית ה-Gorilla Glass 5.

בפועל, הבהירות גבוהה ומספקת בעבודה הן בתוך הבית ומחוצה לו, וכמו בדור הקודם, גם הפעם מצאתי ניגודיות גבוהה וצבעים עשירים והפכו את חווית השימוש במכשיר למצוינת. חיישן טביעות האצבע הביומטרי גם הוא מציג ביצועים טובים ומדויקים למדי, וכמו בדור הקודם, גם הפעם הוא משולב בכפתור הנעילה הממוקם על מסגרת המכשיר.

Poco F4 5G (צילום: רונן מנדזיצקי)
Poco F4 5G (צילום: רונן מנדזיצקי)

לכך נוספים גם זוג רמקולים הפועלים יחדיו בסטריאו, והשניים חזקים דיים כדי לאפשר ליהנות ממשחק או צפייה בסרטים כל עוד הסביבה אינה יותר מידי רועשת. איכות הרמקולים גם היא די טובה, אך ברמת הווליום הגבוהה ביותר הבחנתי בצרימות במקומות מסוימים (Hey Hey של אריק קלפטון למשל נהרס עבורי).

ביצועים וסוללה

קשה לצפות לשינוי כלשהו כאשר מדובר בחומרה זהה המופיעה בשני דורות המכשירים. ה-Snapdragon 870 הפך פופולרי במכשיריה של שיאומי ומשמש אותה בעיקר כדי שתוכל להגדיר עוד ועוד טלפונים כמכשירי דגל.

ה-SD870 אמנם עושה עבודה טובה מאוד עבור משחקים ובאופן כללי במכשיר, אך צד התוכנה עדיין ממשיך להעיב כאן על החוויה. זה משהו שהבחנתי בו ברבים ממכשיריה של שיאומי, וזה חבל, אבל עד שלא תציג החברה תיקון לניהול הזיכרון הלקוי, כנראה שנמשיך לחוות קשיים במעבר בין אפליקציות ואפילו תפעול של אפליקציה באופן כללי מעת לעת.

הסוללה ב-Poco F4 מגיעה בקיבולת של 4,500mAh עם תמיכה בטעינת 67 וואט דרך חיבור USB-C. מדובר בקיבולת סוללה הדומה לזו שראינו בדור הקודם וגם הפעם מדובר בחווית שימוש טובה, עם יום עבודה מלא בשימוש קל-בינוני.

העדכון שמגיע לסוללה בצד הטעינה תורם לחווית השימוש הכללית במכשיר, כאשר תוך 20 דקות נקבל טעינה של כ-60% מהסוללה (מול כ-35 דקות ב-Poco F3) ותוך כ-45 דקות נגיע לטעינה מלאה, זאת מול זמן טעינה של כשעה שקיבלנו בדור הקודם.

Poco F4 5G (צילום: רונן מנדזיצקי)
Poco F4 5G (צילום: רונן מנדזיצקי)

המצלמות

הרכב מערך הצילום של ה-Poco F4 5G:

  • מצלמה ראשית: חיישן ברזולוציית 64 מגה-פיקסל, עם פיקסלים בגודל 1.4 מיקרון (בשילוב 4 פיקסלים צמודים ל-1), ייצוב אופטי (OIS) מפתח צמצם f/1.79 ותמיכה בהסרטה ברזולוציית 4K ב-60 פריימים בשנייה.
  • מצלמה משנית: חיישן ברזולוציית 8 מגה-פיקסל המיועד לצילום תמונות בזווית רחבה של 119 מעלות דרך מפתח צמצם f/2.2.
  • מצלמת מאקרו: חיישן מאקרו ברזולוציית 2 מגה-פיקסל.
  • מצלמת סלפי: חיישן ברזולוציית 20 מגה-פיקסל ומפתח צמצם של f/2.45.

למרות שהוחלפה מצלמת ה-48 מגה-פיקסל מהדור הקודם במצלמת 64 מגה-פיקסל עם תמיכה בייצוב אופטי (OIS) בדור החדש, את חסרונות מערך הצילום של הפוקו F3 מצאנו שוב גם בדגם ה-F4.

התמונות בתאורת יום טובה נראות טוב, אם כי המצלמה אינה מתמודדת היטב עם הצבע האדום. ירידה בתנאי התאורה משפיעה גם הפעם על התוצאות הסופיות וניתן להבחין באיזורים חשוכים בתמונה גם בצילום מול מקורות תאורה חזקים, כאשר בזמן צילום בלילה כמות הפרטים יורדת באופן משמעותי.

באפליקציית המצלמה ניתן למצוא אפשרות להחיל את מצב ה-AI, זה יוכל לזהות באופן אוטומטי את הסצינות שתצלמו ולהתאים את הגדרות הצילום בהתאם, אך מדובר בעיקר ביצירת צבעים עשירים יותר ופחות טבעיים, מה שאני אישית פחות אוהב.

מצלמת הסלפי מציגה ביצועים הדומים לאלו שראינו בדור הקודם גם כן, עם רמת פרטים גבוהה של המצולם והפרדה לא רעה כלל בזמן הצילום במצב פורטרט, אם כי ניתן לראות פספוסים מסויימים בקצוות השיער.

השורה התחתונה – מה חשבנו על ה-Poco F4 5G

בשיאומי מנסים לסמן ‘וי’ על כמה נקודות עם מכשיר ה-Poco F4 5G, כדי שיהיה אטרקטיבי עבור המחיר שלו. מסך ה-AMOLED בעל קצב הרענון הגבוה עושה זאת היטב, גם הרמקולים מבצעים עבודה די טובה והוספת הטעינה המהירה יותר לסוללה הופכת את השימוש במכשיר לנעים יותר.

צד אחד בו לא מצליחה שיאומי לקלוע הוא צד הצילום, והתוספת של הייצוב האופטי לא תורמת לתוצאה הסופית שקיבלנו בצילום תמונות מהמערך הראשי.

בשוק בו התחרות גדולה, ורק מתרחבת, כבר לא מספיק תג מחיר נמוך ומפרט נוצץ כדי לספק את החוויה המלאה. אם פעם התלהבנו מחומרה שצריכה להיות בדגמי דגל ומגיעה גם למכשירים במחירים נמוכים בהרבה, היום אנו כבר מצפים להרבה יותר בתמורה למחיר הזה, או פשוט למחיר נמוך יותר עבור מה שאנו מקבלים.

זה בסדר לנצל את האטרקטיביות של מערכות שבבים כמו ה-Snapdragon 870, שכנראה זולה בהרבה מה-Snapdragon 8 Gen 1 ועדיין מספקת ערך גדול, אך זה לא מספיק להציג רק נתונים כמו OIS על הנייר כשאנו מקבלים תוצאות מאכזבות כשנסתכל על התמונות שצילמנו.

מחיר: החל מ-329 דולר (כ-1,340 ש”ח בתוספת מע”מ ביבוא אישי, מבצע עד ה-16.7 ואחר כך 379 דולר)

לחצו כאן למידע נוסף ולרכישה בעליאקספרס

מחיר בישראל (יבואן רשמי): 1,999 ש”ח

האריזה ותכולתה
9/10
עיצוב ואיכות בניה
7/10
חומרה וביצועים
9/10
מסך ותצוגה
9/10
מערכת הפעלה
6/10
מולטימדיה
8/10
סוללה
9/10
מצלמה
6/10
7.9
ציון כללי   ... ולא בהכרח ממוצע

מה אהבנו
  • מסך
  • סוללה וטעינה
  • ביצועים
מה פחות אהבנו
  • תוכנה וממשק
  • מצלמות
  • רמקולים צורמים מעט בווליום גבוה

איפה קונים ומה המחירים?
  • יבואן רשמי: 1999 שקלים


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים