סוני מוכרת יותר קונסולות PS5 אבל אנשים משחקים פחות

שלט סוני צילום: אוהד צדוק, גאדג’טי

סוני פירסמה את תוצאותיה הכספיות עבור הרבעון השני של 2022 והציגה עליה בכמות קונסולות הפלייסטיישן 5 משנה לשנה, אך בתוך כך מדווחת החברה על ירידה בהכנסות של חטיבת המשחקים, זו נגרמה כתוצאה מכך שאנשים לא רק קונים פחות משחקים, אלא גם משחקים פחות באופן כללי.

את הרבעון שהסתיים ב-30 ביוני, 2022, סיכמה סוני עם מכירות של 2.4 מיליון קונסולות PS5, עליה של כ-4% בהשוואה לנתוני המכירות שלה ברבעון המקביל ב-2021, כאשר סך הקונסולות שנמכרו עד כה עומד כעת על 21.7 מיליון, עליה של 1.7 מיליון מאז שחשף דיווח בתחילת יוני כי החברה מכרה 20 מיליון יחידות של הקונסולה.

אנשים משחקים פחות

בסוני מציינים כי זמן המשחק הכולל ברבעון השני של השנה ירד ב-15% בהשוואה לשנה הקודמת, כאשר הסיבה העיקרית לכך לטענתה היא החזרה לשגרה לאחר תקופות הבידוד הרבות שאפיינו את מגיפת הקורונה ב-2020 ו-2021.

על פי נתוני החברה, בעוד שמכירות החומרה (קונסולות) צמחו משנה לשנה, המכירות הדיגיטליות של משחקים ותוספים למשחקים (Add-ons) היו הגורמים העיקריים לירידה בהכנסות חטיבת המשחקים, אלו הסתכמו בכ-589 מיליארד ין (כ-4.5 מיליארד דולר) ושיקפו ירידה של כ-2% משנה לשנה.

כשבוחנים את תוצאות מכירות המשחקים בנפרד מגלים את המקור לירידה, כאשר בתום הרבעון השני של 2022 עמדו הכנסותיה של סוני ממכירת משחקים ותוספים למשחקים על כ-285 מיליארד ין (כ-2.18 מיליארד דולר), ירידה של כ-11% מנתון של כ-320 מיליארד ין (כ-2.45 מיליארד דולר) שנה קודם לכן.

למרות הנתונים בגזרת המשחקים, בסוני מאמינים כי הדבר לא ישפיע על הערכותיה בכל הנוגע למכירות קונסולות ה-PS5, והיא שומרת על הערכותיה כי בתום השנה הפיסקלית הנוכחית שלה, שתסתיים ב-31 במרץ, 2023, תצליח החברה למכור כ-18 מיליון יחידות של הקונסולה החדשה, זאת לעומת 11.5 מיליון יחידות שנמכרו בתקופה המקבילה בשנה הפיסקלית הקודמת.

בקר משחק DualSense ל-PS5 (תמונה: Sony)
בקר משחק DualSense ל-PS5 (תמונה: Sony)

החברה מזכירה גם את הרכישות של סטודיו המשחקים באנג’י (Bungie) ואת זו של Haven Entertainment Studios שנסגרו בחודש האחרון. אלה, לצד היצע המשחקים הקיים שלה, יאפשרו לדבריה גידול בהיצע משחקים חדשים בהמשך, מה שעשוי להוביל גם עליה מחודשת במכירות ובזמן בו מבלים המשתמשים מול הקונסולות שלה.

הטלוויזיה מכניסה יותר

חטיבת הקולנוע והטלוויזיה של סוני רשמה צמיחה מרשימה של כ-67% משנה לשנה, את זו מייחסת החברה לעליה בהפקות הטלוויזיה, מכירת רשיונות להפצת תכנים ולתוספת ההכנסות שהגיעה מרכישתה של Crunchyroll בסוף 2020.

סוני מפיקה כמות גדולה מאוד של תכנים לטלוויזיה, ביניהם תכניות פופולריות כמו “סמוך על סול”, “זרה”, “הרשימה השחורה”, “הרופא הטוב” ורבים אחרים, אך נהנית גם מהכנסות מהפקות דרך מכירת רישיון הקרנה דרך ערוצי סטרימינג שונים, כאשר בין הסדרות הללו ניתן למנות את “סיינפלד”, “Damages”, “The Boys”, “נשואים פלוס”, “For all man kind”, “הגולדברגים”, “הרופא הטוב” ועוד.

לדוחות המלאים

הצטרפו לערוץ הטלגרם של גאדג’טי לעדכונים שוטפים בנושאים טכנולוגים ולערוץ גאדג’טי דיל למבצעים. תוכלו גם להירשם לעדכונים מאיתנו דרך ערוץ האינסטגרם הרשמי, עמוד החדשות של גוגל או בעמוד הפייסבוק.


*חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

השוואת מפרטים