ווייז סוגרת את שירות הנסיעה השיתופית Waze Carpool

לוגו waze

חברת ווייז (Waze), השייכת לגוגל ומפעילה את שירות הניווט הפופולרי באותו השם, הכריזה על סגירת ה-Waze Carpool, שירות הנסיעות השיתופיות (קארפול) של החברה שהיה זמין בישראל, ארה”ב וברזיל ואפשר לנהגים שהשתמשו באפליקציה כדי לאסוף נוסעים בתשלום כחלק מהנסיעה שלהם.

שירות הנסיעות השיתופי של Waze החל את דרכו בישראל עוד ב-2015 כשירות ניסיוני בשם RideWIth לפני שהושק בצורה רשמית ב-2017 כ-Waze Carpool ואפשר לנהגים למצוא נוסעים שיצטרפו לנסיעה שלהם.

תחום הנסיעות השיתופיות הפך להיות פופולרי בשנים האחרונות בעבור נוסעים רבים ואף קיבל עידוד ממדינות שונות, עם יצירת נתיבי כביש שנועדו לעודד נסיעות של מספר נוסעים גדול יותר והפחתה כמות הרכבים בעלי נוסע בודד בלבד, דבר שהיה אמור להקל בין השאר על העומס הגדל בכבישים. ולראייה, בימים אלו מושק גם נתיב תחבורה ציבורית המשמש גם כנתיב נסיעה שיתופית ל-3 נוסעים ומעלה כחלק מנתיבי איילון.

Waze Carpool לקח את הרעיון של הנסיעות השיתופיות ואיגד אותו אל תוך אפליקציית הניווט הפופולרית של החברה על מנת לאפשר לאנשים שמחפשים נסיעה שיתופית למצוא נהג הנוסע לאותו המקום בצורה פשוטה יותר, תוך כדי שהוא מציע אפשרות תשלום זולה יותר על הנסיעה בהשוואה לשירותי נסיעות אחרים הקיימים בשוק, דוגמת Gett או Uber, כאשר ההבדל הגדול הוא שמדובר על הצטרפות לנסיעה קיימת של הנהג ולא לנסיעה ייעודית, דבר בעייתי מבחינה רגולטורית בישראל.

חברת Waze מסרה:

החברה החליטה להפסיק את שירות ווייז קארפול בכל העולם. החברה תמקד את המשאבים והמאמצים שלה בסיוע לערים להתמודד עם בעיות תנועה. בתקופה האחרונה אנחנו מזהים מגמת שינוי בדפוסי הנהיגה בכבישים. בעוד שווייז הייתה בעיקר אפליקציית נסיעות לפני מגפת הקורונה, כיום כמות הנסיעות לצורך טיולים וסידורים עלתה על נסיעות היוממות. אנחנו גאים במה שהשגנו באמצעות ווייז קארפול, ומודים לקהילת הקארפול על העבודה המשותפת לצמצם את כמות המכוניות על הכביש.

מגפת הקורונה השפיעה על תחומי חיים רבים בעבור אנשים ברחבי העולם, בהם גם הרגלי הנסיעות של האנשים ואיתם גם האפשרות לנסיעות שיתופיות, דבר שבסופו של הוביל להחלטה של Waze לסגור את השירות.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים