יוטיוב משפרת את המוניטיזציה של ליוצרי Shorts עם מודעות ומוזיקה ברישיון

אירוע ה-Made on YouTube (מקור יוטיוב) אירוע ה-Made on YouTube (מקור יוטיוב)

יוטיוב (YouTube) הכריזה במהלך אירוע ה-Made One Youtube שנערך אמש (ג’, 20.9) על שדרוג תוכנית השותפים של החברה, ה-YouTube Partner Program להלן YYP), עם אפשרויות מוניטיזציה חדשות בעבור יוצרי תוכן, שיוכלו מעתה להרוויח יותר כסף דרך פלטפורמת הסרטונים הקצרים Shorts.

העדכונים החדשים יאפשרו ליוצרי סרטוני ה-Shorts להשתמש במוזיקה ברישיון ולהוסיף פרסומות לסרטונים, עם עד 45% מההכנסות שיועברו ליוצר התוכן, כשלצד זאת ניתן להוסיף להכנסות גם דרך Super Thanks ותוכנית חדשה ליוצרים מתחילים.

יותר כסף ליוצרי Youtube Shorts

המטרה הראשית של יוטיוב עם הצגת השינויים החדשים בתחום המוניטיזציה ליוצרי התוכן בפלטפורמה שלה היא בחיזוקם כחלק מה”מלחמה” שלה ברשתות החברתיות האחרות בשוק, דוגמת אינסטגרם וטיקטוק.

השינויים החדשים דומים בחלקם לאלו אותם ביצעה מטא מוקדם יותר השנה, כאשר פלטפורמת ה-Youtube Shorts שהושקה ב-2020 הצליחה להגיע השנה ללמעלה מ-30 מיליארד צפיות יומיות ולמעל 1.5 מיליארד משתמשים חודשיים.

השינוי העיקרי והגדול ביותר יגיע בדמות הוספת פרסומות לפיד השורטים, שיניבו ליוצרי התוכן 45% מההכנסות של הפרסומות הללו בהתאם לחלקם בצפיות.

בנוסף לפרסומות החדשות, יוטיוב תוסיף לסרטוני ה-Shorts את אפשרות ה-Super Thanks הזמינה כיום בסרטונים רגילים וכלי Creator Music חדש, שיאפשר ליוצרי התוכן לגשת לקטלוג מוזיקה גדול תחת רישוי.

את המוזיקה יוכלו היוצרים להוסיף לסרטונים שלהם עם רכישה של הרישוי לשיר או חלוקה בהכנסות מהסרטון עם יוצר השיר המקורי (או בעל הרישיון שלו), זאת בניגוד למצב הקיים בו שימוש בשיר תחת רישוי מנע מהיוצר הכנסות כלל.

הדמיית כלי ה-Creator Music (מקור יוטיוב)
הדמיית כלי ה-Creator Music (מקור יוטיוב)

יוטיוב תנסה לסייע ליוצרי תוכן חדשים עם הצגת רמה חדשה ונמוכה יותר של תוכנית ה-YPP, ה-YPP Fan Funding, שתהיה מיועדת ליוצרים שאינם עומדים בדרישת תוכנית השותפים YPP הרגילה, העומדת על 1000 עוקבים וצפיה של 4000 שעות לפחות.

בעוד שיוצרים ברמת ה-Fan Funding לא יקבלו גישה מלאה לכלי המוניטזיציה המלאים הקיימים ב-YPP, הם יוכלו ליהנות מהכנסות דרך ה-Super Chat, Super Stickers, Super Thanks ומנויים בתשלום לערוץ שלהם.

רמת ה-Fan Funding החדשה ב-YPP (מקור יוטיוב)
רמת ה-Fan Funding החדשה ב-YPP (מקור יוטיוב)

סוזן ווצ’יסקי, מנכ”לית YouTube, מסרה:

תוכנית השותפים של YouTube הייתה מהפכנית כשהשקנו אותה ב-2007, והיא עדיין מהפכנית היום. במהלך שלוש השנים האחרונות, YouTube שילמה ליוצרים, אמנים וכלי תקשורת מדיה יותר מ-50 מיליארד דולר. אותם 50 מיליארד דולר שינו את חייהם של יוצרים ברחבי העולם ואפשרו להשמיע קולות וסיפורים חדשים. אבל עוד לא סיימנו. כשהצגנו את תוכנית השותפים של YouTube, הימרנו בגדול: אנחנו מצליחים רק כשהיוצרים שלנו מצליחים. והיום, אנחנו מכפילים את ההימור הזה ומציגים את הצעד הבא בתגמול יצירתיות בפלטפורמה שלנו, באמצעות הרחבת הגישה לתוכנית השותפים של YouTube.

ניל מוהן, מנהל המוצר הראשי של YouTube, מסר:

תוכנית השותפים הראשונה מסוגה של YouTube שינתה את כללי המשחק עבור סרטונים ארוכים. עכשיו אנחנו משנים את המשחק שוב, הפעם באמצעות פתיחתו ליוצרי סרטונים בפורמט קצר והכנסת חלוקת הכנסות גם ל- Shorts. זו הפעם הראשונה שחלוקת הכנסות מוצעת עבור סרטון קצר בכל פלטפורמה בקנה מידה שכזה, וזה מתווסף לעשרת הדרכים שבהן יוצרים כבר יכולים לייצר הכנסות ב-YouTube. הזמינות ב-YPP תכלול את גם את היוצרים החדשים, שיוצרים לראשונה באמצעות הטלפון הנייד, שיצטרפו לתוכנית בפעם הראשונה.

ליאור כהן, מנהל המוזיקה הגלובלי של YouTube, מסר:

מוזיקה עבור יוצרים היא העתיד. אנחנו בונים את הגשר בין אמנים ליוצרים ב-YouTube כדי להרחיב את פס הקול של כלכלת היוצרים; זה win-win-win עבור אמנים, כותבי שירים, יוצרים ומעריצים. עם Creator Music, לאמנים יש דרך חדשה להוציא את המוזיקה שלהם לעולם; מעריצים יכולים כעת לגלות מוזיקה שהם אוהבים בערוצי היוצרים האהובים עליהם, וגם ליוצרים וגם לאמנים יהיו הזדמנויות הכנסה חדשות.

אפשרות המונטיזציה החדשה מפרסומות צפויה להיות זמינה באופן מיידי ליוצרי התוכן ב-Shorts, כאשר כלי ה-Creator Music זמין בגרסת בטא בעבור חלק מהמשתמשים בארה”ב יחד עם אפשרות ה-Super Thanks החדשה שנוספה לסרטוני ה-Shorts, עם צפי להשקה רחבה יותר ב-2023 יחד עם תוכנית ה-YPP Fan Funding.

הכרזת הוידאו הרשמית לשינויים החדשים:


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים