גוגל קוראת תיגר על ChatGPT עם Bard – צ’אטבוט מבוסס AI

לוגו Google AI

מנכ”ל גוגל ואלפבית, סונדאר פיצ’אי, התייחס היום (ב’, 6.2) לתכניותיה העתידיות של החברה בתחום ה-AI, במסגרתן חשף את בארד (Bard), צ’אטבוט המבוסס על מודל השפה של החברה ליישומי דיאלוג (LaMDA), עימו תציג החברה תחרות ל-OpenAI וה-ChatGPT שלה.

בתקופה האחרונה אנו שומעים המון על ChatGPT, צ’אטבוט מבוסס AI שמסוגל לענות לנו במהירות על שאלות, לכתוב עבורנו עבודות, מתכונים, קורות חיים והרבה מעבר בזמן קצר. כלי זה הוא מהמוכרים ביותר והצליח לעשות דרכו לתודעה של רבים הודות לפתיחת הגישה אליו לכל מי שחפץ בכך.

בגוגל אמנם משקיעים בפיתוחים בתחום ה-AI כבר מאז 2017, אך הודעתה האחרונה של מיקרוסופט אודות המשך ההשקעה הגדולה שלה ב-OpenAI ושילוב הכלים אותם היא מפתחת בתוך מוצריה, בהם גם מנוע החיפוש Bing, היא זו שככל הנראה הגבירה את הדחיפות של גוגל בכל הנוגע להציג מענה משלה ל-ChatGPT.

מה זה Bard?

על פי גוגל, “בארד נעזר במידע המגיע מרחבי האינטרנט על מנת לספק תשובות עדכניות ואיכותיות”, תיאור שמזכיר את מה שמבצע מנוע החיפוש שלה, אך בשונה ממנוע החיפוש, “בארד” מסוגל להסיק מסקנות ולהפיק תובנות לשאלות שתשאלו גם כשאין להן רק תשובה אחת נכונה.

הבינה המלאכותית מאפשרת ל”בארד” לזקק מידע המגיע ממגוון רחב של מקורות ועל כן יהיה בעל פוטנציאל להציג תשובות טובות יותר לשאלות, ומעבר לכך, לספק לכם דרך להבין איך ומהיכן להתחיל לחפש מידע כדי שתוכלו למצוא פתרונות בדרך פשוטה יותר מאשר דרך שיטוט ארוך בין תוצאות חיפוש ואתרי אינטרנט המלאים במידע הקשור למה שאתם מחפשים, אך לא בהכרח מספקים את הפתרון המלא לגבי הנושא אותו אתם מחפשים במנוע חיפוש סטנדרטי.

למי זמין Bard?

בשלב הראשון גוגל לא פותחת את “בארד” לשימוש פומבי, אלא תגביל אותו כשירות נסיוני המופעל על ידי LaMDA. לדברי החברה, בשלב זה רק “בודקים מהימנים” יוכלו להתנסות ב-Bard, אך בגוגל מציינים כי השירות יהיה זמין לציבור כבר בשבועות הקרובים.

את השלב הראשון של ההשקה תנצל גוגל על מנת לקבל משוב מהמשתמים ב”בארד” ובחברה מציינים כי ישלבנו את המשוב החיצוני של המשתמשים יחד עם בדיקות שתבצע כדי לוודא שהתשובות של “בארד” עומדות ברף גבוה של איכות, בטיחות וביסוס של מידע מהעולם האמיתי.

בתחילת הדרך תפעיל גוגל את השירות “בגרסה הקלה של LaMDA”, לדבריה, כך ש”בארד” ידרוש פחות כוח מחשוב ויוכל לאפשר שימוש בו על ידי כמות גדולה יותר של משתמשים.

החל מהחודש הבא תחל גוגל לספק עבור מפתחים, יוצרים וארגונים את היכולת להתנסות עם ה-Generative Language API שלה, כאשר בהמשך תיצור החברה חבילה של כלים וממשקי API שיאפשרו לבנות יישומים בעזרת בינה מלאכותית.

הדגמה של Bard (מקור: Google)

איך ישולב Bard במנוע החיפוש של גוגל?

בשונה מההצהרות העמומות של מיקרוסופט בנוגע לשילובו של ChatGPT במנוע החיפוש Bing, שלוו בתמונות ראשונות שלא הגיעו באופן רשמי ממיקרוסופט עצמה, בגוגל מציינים באופן חד משמעי כי Bard יגיע למנוע החיפוש:

בקרוב, תראו במנוע החיפוש תכונות המופעלות על ידי בינה מלאכותית שמזקקות מידע מורכב ונקודות מבט מרובות לפורמטים קלים יותר, כך שתוכלו להבין במהירות את התמונה הגדולה וללמוד יותר מהאינטרנט. בין אם זה באמצעות חיפוש של נקודות מבט נוספות, כמו בלוגים של אנשים שמנגנים גם בפסנתר וגם בגיטרה, או התעמקות בנושא קשור, כמו מאיפה כדאי להתחיל. הפיצ׳רים החדשים האלה, המבוססים על בינה מלאכותית, יתחילו להופיע במנוע החיפוש של Google בקרוב.

שילוב Bard בגוגל (תמונה: Google, עיבוד: Gadgety)
שילוב Bard בגוגל (תמונה: Google, עיבוד: Gadgety)

בדוגמאות שמספקת גוגל ניתן לראות כי בדומה למנוע החיפוש של החברה, כך גם Bard יוצג כשורת חיפוש, אם כי דרכו תוכלו לשאול שאלות מורכבות יותר וגם לקבל תשובות מורכבות יותר בתמורה.

החברה מציגה בדוגמאות גם דברים שונים עבורם תוכלו להשתמש בצ’אטבוט החדש, לדוגמה:

  • השווה בין שני סרטים המועמדים לפרס האוסקר
  • תן לי רעיונות לארוחת צהריים על בסיס מה שיש לי במקרר עכשיו
דוגמאות לשאלות ל-Bard (תמונה: Google)
דוגמאות לשאלות ל-Bard (תמונה: Google)

כניסתו של Bard ככלי מתחרה לזה של OpenAI ככל הנראה תאיץ עוד יותר את השימוש בצ’אטבוטים מבוססי AI, מה שעשוי לעזור בהגדלת כמות הפיתוחים שיבוצעו בעזרתם ולהגדלת הדיוק של המידע שיספקו ככל שיעשה בהם שימוש גדול יותר.

הצטרפו לערוץ הטלגרם של גאדג’טי לעדכונים שוטפים בנושאים טכנולוגים ולערוץ גאדג’טי דיל למבצעים. תוכלו גם להירשם לעדכונים מאיתנו דרך ערוץ האינסטגרם הרשמי, עמוד החדשות של גוגל או בעמוד הפייסבוק.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים