השקה זהירה: הצ’אטבוט Bard של גוגל יוצא לדרך עם רשימת המתנה

Bard הוא ניסוי (תמונה: Google) Bard הוא ניסוי (תמונה: Google)

גוגל דאגה להציג את הצ’אטבוט בארד (Bard), המתחרה שלה ב-ChatGPT, כבר בתחילת פברואר, אולם בניגוד לצ’אטבוטים ומודלי בינה מלאכותית אחרים שכבר זמינים באופן מלא או חלקי לקהל הרחב, הפתרון של ענקית החיפוש מתחיל לעשות את צעדיו הראשונים רק עכשיו.

דרך מנגנון לרשימת המתנה יכולים משתמשים בארה”ב ובריטניה להירשם לצ’אטבוט Bard, אשר לדברי גוגל יחל להיות זמין עבורם כבר מהיום, עם מדינות ושפות נוספות שיגיעו בהמשך במועד לא ידוע. נציין כי במקביל להודעה של גוגל נרשמנו לרשימת ההמתנה (תודות ל-VPN), אך בינתיים לא הוזמנו להתנסות ב-Bard.

הודעת המייל מ-Bard של גוגל (צילומסך)
הודעת המייל מ-Bard של גוגל (צילומסך)

משיקים בזהירות

בגוגל מנסים לבצע השקה זהירה יותר של הצ’אטבוט מתוך רצון לספק כלי מדויק ככל שניתן.

הצ’אטבוטים מבוססים על מידע שנלמד על ידי המודלים השונים שמניעים אותם, אך לא תמיד המידע שיבחר הצ’אטבוט להציג בפני המשתמשים בו כתשובה יהיה המדויק ביותר ולשם דיוק התשובות דרוש עדכון שוטף למודלים ולמידה מתמשכת.

כך למשל, מודלי ה-GPT עליהם מבוסס ChatGPT מעודכנים ברובם עד ספטמבר 2021, מה שמנע מאיתנו לקבל מידע טכני על מוצרים כמו “אייפון 14 פרו” או “אוזניות גלקסי באדס פרו 2”, מאחר שמבחינתו הם לא קיימים, אך יותר מכך, מודלים שונים עשויים לבחור להציג מידע שונה, שלא תמיד יהיה נכון או מדויק לפי בקשתנו או כוונתנו, ובשלב זה עדיין נדרשת בדיקה ואימות לפני שנוכל להשתמש בכלים אלה באופן שוטף בחיי היום-יום.

גוגל רוצה מצד אחד שלא להישאר מאחור בזמן ששחקנים רבים נכנסים לזירה, אך מן הצד השני היא ככל הנראה מעוניינת להיכנס אליה בזהירות יתר.

לשם כך היא מציגה מספר רעיונות שיאפשרו לווסת את בחירת המידע שיוצג בפנינו בעבודה מול Bard, הראשון בהם מאפשר להציג מספר אפשרויות פתיחה שונות לטקסט שתרצו ליצור בעזרתו, ולאחר בחירה של אחת מהן תוכלו לחדד את התוצאה הסופית על ידי שיחה עם הצ’אטבוט והצגת שאלות נוספות שיעזרו לחדד את הנושא בו תרצו לעסוק.

בחברה מציינים כדי להתנהל בזהירות הם ישתמשו במשובים אנושיים על מנת שיוכלו לשפר את המערכות שעומדות מאחורי Bard, ואף יציבו חסמים שימנעו מניהול שיחות ארוכות עם הצ’אטבוט, שעשויות ליצור בלבול יותר מאשר לספק עזרה.

איך נרשמים לרשימת ההמתנה ל-Bard?

בשלב זה ההרשמה אינה זמינה בישראל, אלא רק בבריטניה ובארה”ב, אך הצלחנו להירשם דרך אתר החברה בכתובת bard.google.com די בקלות בשימוש ב-VPN.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים