שובר קופות: “האחים סופר מריו” עם הפתיחה הגדולה ביותר אי פעם לסרט אנימציה

סופר מריו (באדיבות Nintendo / Universal Studios) סופר מריו (באדיבות Nintendo / Universal Studios)

עיבודים של משחקי וידאו הם רשמית הדבר הכי חם בתעשייה כרגע. אחרי שהגרסה הטלוויזיונית של “האחרונים מבינינו” שברה את שיאי הרייטינג של HBO, מגיע “האחים סופר מריו: הסרט” וכובש את בתי הקולנוע עם הפתיחה הגלובלית הגדולה ביותר של השנה.

הכנסות הסרט בארה”ב

נתחיל בארה”ב, שם גרף הסרט סכום של 204.6 מיליון דולר בחמישה הימים הראשונים שלו באקרנים. בגלל חג הפסחא, הסרט עלה ביום רביעי ועל כן הצליח לרשום פתיחה של חמישה ימים לעומת שלושה הנספרים בדרך כלל.

אך מספר הימים אינו הסיבה לשבירת השיא, שכן כבר בשלושה הימים הראשונים גרף 146.3 מיליון דולר, אשר שמו אותו מעל הפתיחה הכי גדולה הקודמת השנה, “אנט-מן והצרעה: קוונטומאניה” שהרוויח 118 מיליון בסופ”ש הראשון.

זה רשמית הופך אותו גם לסרט הכי מצליח אי פעם שמבוסס על משחק וידאו, כאשר הוא מביס את “סוניק: הסרט” שרווחיו עומדים על 190.8 מיליון בסך הכל – ואצל מריו מדובר בסך הכל בפחות משבוע של הקרנות.

הכנסות “האחים סופר מריו” בישראל

בישראל מדווחת המפיצה “טוליפ אנטרטיינמנט” על שיאים עבור “האחים סופר מריו” גם כן. החברה מציינת כי מאז שהגיע לבתי הקולנוע בארץ ביום חמישי האחרון (ועד יום ראשון) הספיקו לראותו כבר כ-150 אלף צופים.

בטוליפ מציינים כי מדובר בפתיחה השניה הכי גבוהה לסרט אנימציה בישראל אי פעם, אחרי הסרט “המיניונים 2”, ששבר את השיא בקיץ האחרון עם 160 אלף צופים בסוף שבוע אחד.

סופר מריו (באדיבות Nintendo / Universal Studios)
סופר מריו (באדיבות Nintendo / Universal Studios)

ובכל העולם

הפתיחה המרשימה בארה”ב הוסיפה עוד 173 מיליון דולר במכירות כרטיסים מחוץ לארה”ב, מה שאומר שהסכום הגלובלי של הסרט בחמישה הימים מאז יציאתו עומד על 377 מיליון דולר. האולפנים צפו מראש הצלחה מסיבית, אך המספרים הצליחו להפתיע אפילו אותם.

תחילה ניבו באולפני יוניברסל כי הסרט יגרוף בין 110 ל-125 מיליון דולר בשלושה הימים הראשונים שלו בארה”ב, וכאמור הסרט עקף את הציפיות במעל 20 מיליון.

הפתיחה הזו רושמת שיא נוסף וחשוב במיוחד עבור האולפן וחברת האנימציה אילומיניישן. “האחים סופר מריו: הסרט” עקף את “לשבור את הקרח” (Frozen) של דיסני, והפך לסרט האנימציה עם הפתיחה הגדולה ביותר אי פעם.

“לשבור את הקרח” סיים את פתיחתו עם 228.2 מיליון דולר. הוא עדיין ניצב כסרט האנימציה המצליח בכל הזמנים בסך הכל, עם 1.43 מיליארד דולר, ונותר לראות האם זה שיא שיצליחו האחים סופר מריו לשבור גם.

ההצלחה של הסרט מסמנת חדשות טובות לז’אנר סרטי המשפחה באופן כללי. מאז מגפת הקורונה, מכירות כרטיסים לסרטים לכל משפחה ירדו בכ-50 אחוז. סרטי האנימציה האחרונים של דיסני חוו מפלות קשות עם יצירות כמו “עולם מוזר” ו“שנות-אור” שנכשלו, ואפילו הצלחות כמו “אנקאנטו” היו יחסיות בלבד ולא הגיעו למספרים של לפני המגפה.

באתר Rotten Tomatoes הסרט עומד על ציון קהל של 96 אחוז, מה שבהחלט מסביר את ההצלחה הקופתית. לעומת זאת, הביקורות דווקא לא מתלהבות עם ציון של 56 אחוזים בלבד. לאולפנים זה כמובן פחות משנה, ואחרי הפתיחה העצומה הזו ושבירת שלל שיאים – אין ספק שנקבל בעתיד הקרוב סרט המשך.

עדכון (ב’, 10.4, 18:15) – נוסף עדכון על כמות הצופים בסרט בישראל בסוף השבוע הראשון להקרנתו.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים