אולפני מארוול החלו השבוע את השלב החמישי ביקום הקולנועי שלהם עם הסרט “אנטמן והצרעה: קוונטומאניה” (Ant-Man and the Wasp: Quantumania), ובעוד שהסרט ה-31 ביקום הקולנועי גורר ביקורות חלשות ומתהדר בציון של 47 אחוזים בלבד באתר Rotten Tomatoes, נראה כי הקהל דווקא מצביע ברגליים.
בסוף השבוע הראשון שלו בבתי הקולנוע, הסרט השלישי של אנטמן גרף 118 מיליון דולר בקופות בארה”ב. מדובר בקפיצת מדרגה גדולה ביחס לשני הסרטים הקודמים בסדרה. “אנטמן” הראשון לקח הביתה 57 מיליון דולר בסופ”ש הראשון שלו ו“אנטמן והצרעה“ גרף 76 מיליון.
מעבר להיותו המצליח ביותר בסדרת הסרטים של פול ראד, הסרט גם ניצב כאחת ההצלחות הגדולות ביותר בהיסטוריה של חודש פברואר. זוהי הפתיחה השלישית בגודלה אי פעם עבור סרט שיוצא בפברואר, כאשר מעליו נמצאים רק “הפנתר השחור“ שגרף עם פתיחתו 242 מיליון דולר ו“דדפול“ עם 152 מיליון דולר.
מאחר ואנו רק בפתיחת השנה, הסרט לוקח שיא נוסף בהיותו הראשון לשנת 2023 שחוצה את רף 100 מיליון הדולר מיד עם יציאתו לאקרנים.
מחוץ לארה”ב, הסרט גרף 239 מיליון דולר בקופות הגלובליות, מה שמביא אותו לסך של 357 מיליון דולר בכל העולם. האכזבה הבינלאומית היחידה מגיעה מהשוק הגדול של סין, שם נראה כי הסרט לא מאוד הצליח וגרף 19 מיליון דולר בלבד.
במאמץ אחרון לשיווק הסרט לפני ששוחרר, דיסני שילמה כ-23 מיליון דולר על פרסומות לאנטמן במשדר הסופרבול, סכום יחסית ממוצע לסרטים הגדולים ביותר שלהם.
זהו אותו סכום ששילמה על פרסומות טלוויזיה ל“אווטאר: דרכם של המים“, שהצליח לעקוף בסוף השבוע האחרון את “טיטאניק” ולהפוך לסרט השלישי המכניס ביותר בכל הזמנים, ופחות או יותר זהה לסרטי מארוול אחרים כמו “ספיידרמן: אין דרך הביתה“ ו“הפנתר השחור: וואקנדה לנצח“.
אך מאחר והסופרבול מייקר את מחיר הפרסומות, כמו גם חג המולד, מדובר בסכום הרבה יותר גבוה מסרטים שיצאו בתקופות “זולות” יותר כמו “ת’ור: אהבה ורעם“ ו“דוקטור סטריינג’ בממדי הטירוף“, אלו הסתפקו בתו מחיר של בין 15-17 מיליון לפרסומות הטלוויזיה.
בסך הכל הצלחת הסרט משדרת חדשות טובות למארוול. הביקורות החלשות עדיין מלחיצות שכן “קוונטומאניה” אינו סרט רגיל בסדרת אנטמן, אלא סרט חשוב שמזניק את קו העלילה הגדול הבא של היקום הקולנועי ומציג את הנבל קאנג, שאמור להישאר עימנו עד הסרט הבא של “הנוקמים” אי שם ב-2025.
אך לפחות מבחינת הקהל נראה כי הצופים מגיעים, ונותר רק לראות כיצד ישפיעו הציונים החלשים על המשך ביצועיו.
חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.
הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.