28 שנים אחרי שהוצגו: תמיכה מובנית לחילוץ קבצי RAR תגיע לווינדוס

Windows 11 Windows 11

מיקרוסופט (Microsoft) תוסיף למערכת ההפעלה ווינדוס תמיכה רשמית בפורמטי כיווץ שלא נתמכו באופן מובנה עד כה, בהם 7zip, gz וחשוב לא פחות מכך – RAR, פורמט כיווץ שהוצג לפני כ-28 שנה והיה פופולרי במיוחד בשנים עברו, דבר שיפתור בעבור המשתמשים את הצורך להתקין תוכנות צד ג’ נוספות לפתיחת קבצים דחוסים שאינם בפורמט Zip.

Windows Copilot, הבינה המלאכותית החדשה אותה מוסיפה מיקרוסופט למערכת ההפעלה ווינדוס 11, הייתה בין ההכרזות הגדולות באירוע המפתחים השנתי Build 2023, אך בין השורות היה ניתן למצוא גם שינוי קטן אך מהותי בעבור משתמשי ווינדוס שיגיע בהמשך – תמיכה מובנית בקריאת פורמטי כיווץ נוספים, בהם 7zip, gz ו-rar.

בעוד שרוב המשתמשים מכירים את פורמט הכיווץ הנפוץ Zip, קיימים אלגוריתמי כיווץ שונים הנמצאים בשימוש, דוגמת 7zip, tar ועוד. בזמן שמערכת ההפעלה ווינדוס תמכה כבר שנים בפתיחה של קבצי Zip דחוסים, פתיחה של קבצים אחרים, ובראשם rar, דרשו שימוש בתוכנות צד ג’ דוגמת WinRAR המפורסמת למדי, תוכנה שביקשה ממשתמשים במשך שנים לקנות אותה, אך סביר שכמו רבים אחרים ברחבי העולם, גם אתם התעלמתם מההתראה שקפצה אחרי 40 ימי הניסיון.

מסך WinRAR
מסך WinRAR

ניתן לומר שעדיף מאוחר מאשר לעולם לא, כאשר את התמיכה החדשה בקבצים דחוסים מקבלת מיקרוסופט מהשימוש בספריית הקוד הפתוח libarchive, הכוללת תמיכה במספר רב של פורמטים, על כן קשה להבין מדוע מיקרוסופט לא בחרה לשלב תמיכה בקבצים דחוסים נוספים באופן מובנה במערכת ההפעלה וחייבה אנשים להתקין תוכנות חיצוניות.

התמיכה בפורמטי דחיסה נוספים צפויה להגיע למערכת ההפעלה ווינדוס 11 במהלך השבועות הקרובים כעדכון מערכת. באופן אישי אני עדיין נוטה להשתמש ולהמליץ על תוכנת ה-7zip החינמית והפופולרית.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים