גוגל ממשיכה להתחמש: רוכשת 200 פטנטים נוספים מ-IBM

גוגל ספגה בחודשים האחרונים תביעות פטנטים רבות כנגדה ונגד שותפותיה מצדן של אפל, מיקרוסופט, אורקל ואחרות. היותה של גוגל חברה צעירה יחסית בתחום התוכנה וצעירה מאוד בתחום התקשורת לא תורם, בלשון המעטה, למאגר הפטנטים שברשותה וליכולתה להגן על עצמה מפני תביעות משפטיות. בכדי לגשר על פער הגילאים, הגישה גוגל בשנה שעברה בקשה לרכישת חטיבת המובייל של חברת מוטורולה, המציעה ומייצרת פתרונות חומרה רבים. רכישה זו, הצפויה לקבל אישור סופי במהלך הרבעון הנוכחי, תוסיף לארסנל של גוגל למעלה מ-17,000 פטנטים.

למרות מספר הפטנטים העצום הנמצא ברשותה של מוטורלה, גוגל אינה מסופקת ופונה לכיוונים נוספים – הפעם (זו שוב) IBM, ממנה תרכוש גוגל 188 פטנטים קיימים ועוד 29 פטנטים העומדים בפני אישור. הפטנטים הנרכשים מכסים נושאים רבים הקשורים להשוואת עומסים, הזרמת וידאו, מסרים מידיים ושירותים נוספים שמציעה גוגל במגוון מוצריה. רכישה זו תגדיל את מספר הפטנטים שרכשה גוגל מ-IBM לכ-2,200 בסך הכל.

חשוב לזכור, שלמרות שגוגל מקבלת לידיה כ-17,000 פטנטים ממוטורולה, לא כולם רלוונטיים לחולשותיה המשפטיות של ענקית החיפוש, בעוד שהרכישות הנקודתיות מ-IBM נבחרו כל אחת למען מטרה זו. מטרתה של IBM בעסקה עלומה היות ובתור צופה מהצד, אין לה אינטרס לבחור צד במאבקים הללו. ייתכן וספקית הפתרונות מרגישה שככל שהגנתה המשפטית של גוגל תתעצם, כן יקטן מספר התביעות והשוק יתרכז בהתקדמות במקום במלחמות. בדיוק במצב כזה יכולה IBM, כספקית פתרונות טכנולוגיים, לפרוח.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים