אנתוני הופקינס מגלם גיבור שהציל מאות ילדים מהנאצים בדרמה חדשה

אנתוני הופקינס מתוך “One Life” (באדיבות Warner Bros)

זוכה האוסקר אנתוני הופקינס (“האב”) ינסה השנה לקטוף שוב את הפרס הנחשק עם סרטו “One Life”, בו ייגלם את סר ניקולס ווינטון, הגיבור שהציל מאות ילדים מהנאצים עם פרוץ מלחמת העולם השנייה.

ווינטון היה בנקאי צעיר בלונדון שבחודשים שהובילו למלחמה יצא להציל 669 ילדים בפראג. בדצמבר של שנת 1968, נפגש ווינטון עם משפחות אשר נמלטו מגרמניה ואוסטריה וחיו בתנאים קשים ללא מקלט או אוכל תחת איום הנאצים.

במירוץ כנגד הזמן, ווינטון ניסה להוציא כמה שיותר ילדים לפני שהגבולות לעיר ייסגרו. 50 שנה לאחר מכן, ב-1988, ווינטון רדוף אשמה על הילדים שלא הצליח להציל.

במהלך השתתפותו בתוכנית אירוח בריטית, הוא מופתע לראות את חלק מהילדים שכן הציל כבוגרים, ואלו עוזרים לו לשחרר את האשמה והצער שהוא סחב עימו כל חייו.

הלנה בונהם קרטר מתוך
הלנה בונהם קרטר מתוך “One Life” (באדיבות Warner Bros)

הטריילר מתחיל כאשר ווינטון המבוגר (הופקינס) מגיע לאולפן התוכנית ומקשיב למנחה מספרת את סיפור חייו. הסיפור נגלה לענינו דרך פלאשבקים, החושפים את האומץ שלו, כמו גם הצער הגדול והצניעות שלו אשר מנעה ממנו לראות את עצמו כגיבור.

הסרט מבוסס על הספר הביוגרפי “If It’s Not Impossible” מאת ברברה ווינטון, בתו של ניקולס. על מלאכת הבימוי אחראי במאי הטלוויזיה ג’יימס הוז, עבורו זהו סרט הקולנוע הראשון.

הוז מגיע מעולם הטלוויזיה, ובאמתחתו סדרות כמו “מראה שחורה”, “דוקטור הו”, “רכבת הקרח” ו“סוסים איטיים”.

מלבד הופקינס, לסרט הביכורים שלו הצליח הבמאי לגייס שלל שמות מרשימים ביניהם הלנה בונהם קרטר (“הכתר”), ג’ונתן פרייס (“משחקי הכס”), לינה אולין (“שוקולט”), ג’וני פלין (“אמה”) ואלכס שארפ (“משפט השבעה משיקגו”).

הסרט יוקרן לראשונה בפסטיבל הקולנוע של לונדון באוקטובר, ויינחת בבתי הקולנוע ברחבי העולם בינואר, 2024.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים