זו פלטפורמת ה-Snapdragon X Elite של קוואלקום למחשבי ARM (הדלפה)

Snapdragon X Elite (מקור windows report) Snapdragon X Elite (מקור windows report)

פלטפורמת ה-Snapdragon X Elite הבאה של קוואלקום (Qualcomm) בעבור מחשבים ניידים מבוססי ARM נחשפת בהדלפה חדשה של אתר Windows Report. מדובר בפלטפורמה שתכלול 12 ליבות Oryon חזקות בתדר של עד 4.3GHz, וביצועים גרפיים חזקים במיוחד לצד יכולות בינה מלאכותית מתקדמות, תמיכה ב-WiFi 7 ועוד.

ימים ספורים לפני ההשקה הצפויה של סדרת שבבי ה-Snapdragon X, אנו זוכים לקבל הצצה על פלטפורמת ה-Snapdragon X Elite הבאה של קוואלקום, שנועדה לספק פתרון חדש ועוצמתי במיוחד בעבור שוק מחשבי ה-ARM, שוק שלא גדל וצמח יותר מדי בהשוואה למחשבי המק מבוססי ה-Apple silicon של אפל בשנים האחרונות.

אחד השינויים הגדולים ביותר בפלטפורמה החדשה הוא זניחת עיצוב ה-big.LITTLE הקלאסי וההיברידי של החברה לטובת שימוש ב-12 ליבות Oryon וליבת Adreno גרפית חדשה, המציעים לפי החברה שיפור של עד פי 2 בביצועים בהשוואה לפלטפורמות x86 מתחרות (כאשר סביר להניח שמדובר על ביצועים לוואט).

בדומה ליצרנים אחרים בשוק, קוואלקום שמה דגש גדול על יכולות הבינה המלאכותית של הפלטפורמה החדשה שתשלב שבב Hexagon NPU לחישובי בינה מלאכותית עם ביצועים של עד 45TOPS, שיפור של 55% בהשוואה ל-Snapdragon 8cx Gen 3, דבר שיאפשר לחולל תמונה דרך Stable Diffusion על גבי המחשב עצמו בתוך פחות משניה, זאת בהשוואה ל-14.42 שניות על ה-Snapdragon 8 Gen 2.

Snapdragon X Elite (מקור windows report)
Snapdragon X Elite (מקור windows report)

פלטפורמת ה-Snapdragon X Elite החדשה תגיע בייצור 4nm ותשלב 12 ליבות Oryon בתדר בוסט של עד 4.3GHz בליבה בודדת או כפולה, ובוסט של 3.8GHz בכלל הליבות. היא תציע תמיכה בעד 64GB של זיכרון LPDDR5X-8533, עם רוחב פס של 136GB/s ותמיכה באחסון NVMe SSD, בנוסף ל-UFS 4.0.

בצד הגרפי החברה תשלב שבב Adreno חדש מדגם לא ידוע שיציע ביצועים של עד 4.6TFLOPs (לשם השוואה מדובר על יכולת גרפית גבוהה יותר מזו של ה-Xbox Series S) עם תמיכה ב-DirectX 12 ויכולת קידוד ופענוח וידאו AV1, כאשר שבב ה-FastConnect 7800 יספק לפלטפורמה תמיכה בקישוריות Wi-Fi 7 ו-Bluetooth 5.4.

קוואלקום צפויה לחשוף את סדרת ה-Snapdragon X החדשה במהלך אירוע ה-Snapdragon Summit שיתקיים מאוחר יותר השבוע, בין ה-24-26 באוקטובר.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים