מעל 6GHz? תמונה מציגה את מעבד ה-Core i9-14900KS הבא של אינטל (הדלפה)

מעבדי ה-Raptor Lake השולחניים החדשים (מקור אינטל) מעבדי ה-Raptor Lake השולחניים החדשים (מקור אינטל)

הדלפה חדשה מציגה תמונה ראשונה של מעבד ה-Core i9-14900KS הבא של אינטל (Intel) מסדרת ה-Raptor Lake Refresh, מהדורה מיוחדת ומהירה יותר של מעבד ה-Core i9-14900K, אותה אינטל עשויה לחשוף בתערוכת ה-CES 2024 שתחל בשבוע הבא.

מעבד ה-i9-14900KS צפוי להגיע בתור דגם פרימיום חדש בסדרת מעבדי ה-Raptor Lake Refresh מהדור ה-14 של אינטל, באופן דומה למעבד ה-i9-13900KS שהוצג בתערוכת ה-CES 2023, עם תדר של 6GHz ישירות מהחברה וללא צורך בהמהרה על ידי המשתמש, כאשר תדר מעבד ה-KS החדש צפוי להציע תדר בוסט גבוה יותר מ-6GHz.

בדומה לשנים קודמות, דגם ה-KS צפוי להגיע כמעבד שעבר סינון קפדני יותר על ידי אינטל ונמצא כבעל יכולת לעבוד בתדר גבוה יותר מדגם ה-K הרגיל, דבר שלא צפוי לשנות את עיצוב המעבד עצמו, שיכלול 8 ליבות ביצועים (Performance Core) מסוג Raptor Cove יחד עם 16 ליבות יעילות (Efficient Core) מסוג Gracemont.

לשם השוואה, מעבד ה-i9-13900KS הקודם הגיע עם תדר בוסט גבוה יותר ב-200Hz לעומת דגם ה-K הסטנדרטי.

שאלה מעניינת לא פחות בנושא מעבד ה-i9-14900KS היא לאיזה רף ביצועים חדש יצליחו לדחוף אותו צוותי האוברקלוקינג השונים ברחבי העולם, כאשר מעבד ה-Core i9-14900KF הרגיל של אינטל הצליח להגיע לתדר של 9.1GHz על ידי שימוש בהליום נוזלי.

בזמן שצריך לקחת בעירבון מוגבל כל הדלפה, HXL נחשב כמדליף ותיק בתחום המחשבים, כאשר הקירבה לכנס ה-CES 2024 שיתחיל בשבוע הבא רומזת שסביר למדי כי אינטל תכריז על המעבד במהלך האירוע.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים