הוכרז: Galaxy S24 Ultra – עם אפשרויות AI מובנות

Galaxy S24 Ultra (תמונה: Samsung) Galaxy S24 Ultra (תמונה: Samsung)

סמסונג מעדכנת את החומרה של דגם האולטרה שלה מידי שנה והדבר אינו שונה גם עם ה-Galaxy S24 Ultra, שמעודכן למערכת השבבים החדשה ביותר של קוואלקום, לצד מצלמת טלפוטו חדשה ומעבר לשימוש בטיטניום עבור שלדת המכשיר, אך מה שבולט יותר מכל הוא הכנסתה של הבינה המלאכותית באופן משמעותי יותר למשוואה.

הגלקסי S24 אולטרה, יחד עם שני הדגמים האחרים בסדרת הדגל של סמסונג, יהיו לראשונים שיקבלו פונקציונליות אמיתית הודות למנוע ה-Gauss של החברה, שיאפשר ביצוע פעולות בינה מלאכותית גנרטיבית שיתבטאו הן בצד התמונות והן בצד הטקסט, כולל תוספות לאפשרויות החיפוש דרך שיתוף פעולה עם גוגל.

במפרט הטכני לא נמצא עדכונים מרחיקי לכת אל מול מה שמצאנו בדור הקודם, אך בסמסונג כן דואגים לבצע עדכונים בחומרה.

לרכישה המוקדמת: Galaxy S24 Ultra

מבנה ותצוגה: Galaxy S24 Ultra

בחלקו הקדמי של המכשיר ניתן למצוא גם השנה מסך בגודל 6.8 אינץ’, עם פאנל מסוג Dynamic AMOLED 2X, ברזולוציית +Quad HD ובקצב רענון דינמי המסוגל לנוע בין 1 ל-120 הרץ.

אך את השינוי הגדול יותר נוכל למצוא בדמות מעבר למבנה מסך שטוח לחלוטין, ובתוספת בצד הבהירות, זו קופצת מ-1750nits בדור הקודם לעד 2600nits בדור החדש. בנוסף, עושה סמסונג שימוש בזכוכית ה-Gorilla Glass Armor החדשה להגנה על התצוגה.

Galaxy S24 Ultra (תמונה: Samsung)
Galaxy S24 Ultra (תמונה: Samsung)

שינוי נוסף הוא כאמור במעבר לשימוש בזכוכית וטיטניום (במקום אלומיניום שהופיע בדור הקודם ועדיין זמין בשני דגמי הגלקסי S24 האחרים), כאשר גם השנה מדגישה החברה את השמירה על הסביבה עם השימוש בחומרים ממוחזרים הן ברכיבים הפנימיים והן בחיצוניים.

בסמסונג מציינים כי ב-Galaxy S24 Ultra נעשה שימוש ב-50% לפחות של קובלט ממוחזר בסוללה וב-100% יסודות נדירים ממוחזרים ברמקולים, וכי הוא מכיל לפחות 40% פלדה ממוחזרת ברמקולים ולפחות 10% TPU ממוחזר לפני שימוש בלחצני הצד ועוצמת הקול, זאת לצד הגעתו באריזה שעשויה מ-100% נייר ממוחזר.

וכפי שהיה בשנה שעברה, כך גם ה-Galaxy S24 Ultra מציע מבנה שכולו עמיד בפני מים ואבק בתקן IP68 ותמיכה בעט ה-S Pen, שמגיע באופן מובנה בתוך חריץ ייעודי במכשיר.

ביצועים

את מערכת השבבים מעדכנת סמסונג השנה ל-Snapdragon 8 Gen 3 של קוואלקום, זאת בניגוד לשני הדגמים האחרים בסדרה שיציעו את שבב ה-Exynos 2400.

רכיב הזיכרון הפנימי (RAM) יגיע בנפח של 12 גיגה-בייט, עם אפשרויות של 256/512 גיגה-בייט או 1 טרה-בייט בצד האחסון.

בצד הסוללה נמשיך למצוא גם השנה קיבולת של 5,000mAh, יחד עם תמיכה בטעינת 45W מהירה דרך חיבור USB-C ותמיכה בטעינה אלחוטית ובטעינה הפוכה.

מלבד זאת, מערכת ההפעלה שתגיע עם ה-S24 אולטרה היא אנדרואיד 14, יחד עם ממשק המשתמש החדש One UI 6.1, כאשר בתחום הקישוריות נמצא תמיכה בגלישה ברשת הדור החמישי (5G), כמו גם ב-Wi-Fi 6E ובבלוטות’ 5.3.

Galaxy S24 Ultra (תמונה: Samsung)
Galaxy S24 Ultra (תמונה: Samsung)

צילום בגלקסי S24 אולטרה

מערך הצילום של ה-Galaxy S24 Ultra מורכב מהחיישנים הבאים:

  • מצלמה ראשית: חיישן ברזולוציית 200 מגה-פיקסל, עם מפתח צמצם f/1.7, ייצוב אופטי מובנה (OIS) משופר התומך בייצוב בזווית רחבה יותר וזווית צילום של 85 מעלות.
  • מצלמה משנית: חיישן ברזולוציית 12 מגה-פיקסל לצילום בזווית רחבה של 120 מעלות, עם מפתח צמצם f/2.2.
  • מצלמת טלפוטו: חיישן ברזולוציית 10 מגה-פיקסל, עם מפתח צמצם f/2.4, זווית צילום של 36 מעלות, ייצוב אופטי מובנה ואפשרות לביצוע זום אופטי עד פי 3.
  • (חדש) מצלמת טלפוטו: חיישן ברזולוציית 50 מגה-פיקסל (במקום 10MP בדור הקודם), עם מפתח צמצם f/3.ר, זווית צילום של 22 מעלות, ייצוב אופטי מובנה ואפשרות לביצוע זום אופטי עד פי 5.
  • מצלמת סלפי: חיישן ברזולוציית 12 מגה פיקסל, עם מפתח צמצם f/2.2, זווית צילום של 80 מעלות, תמיכה בפוקוס אוטומטי מהיר וב-Super HDR לקבלת טווח דינמי רחב יותר.
Galaxy S24 Ultra (תמונה: Samsung)
Galaxy S24 Ultra (תמונה: Samsung)

את העדכונים הגדולים האחרים בתחום הצילום נוכל למצוא דרך כלים מבוססי AI הן בצילומי יום והן בצילומי לילה, עם זום או בלי, בתמונות ובוידאו.

בסמסונג מציינים כי המצלמה הקדמית והמצלמה האחורית מצוידות ב-ISP Block ייעודי להפחתת רעש, וכי המכשיר מנתח את המידע מחיישן הג’ירו כדי להבחין בין התנועות של המצלם לאלה של מושא הצילום על מנת להפחית רעשים ולקבל צילום ברור של סרטונים בחושך, מקרוב או מרחוק.

מעבר לכך, יכולות ה-AI החדשות במכשיר כוללות אפשרות להציע לכם שינויים לעריכת תמונות על פי הצורך, יישור תמונות עם הוספה של פרטים נוספים בשוליים במקום ביצוע חיתוך (Crop) בלבד ועריכה גנרטיבית שמאפשרת לשנות מיקום של חפצים או אנשים מסוימים בתמונה, תוך השלמת האיזורים החסרים לאחר השינוי.

לבסוף, ישנה טכנולוגיית Super HDR, המאפשרת להשתמש בתכונות הפרימיום במצלמה המובנית באפליקציות נוספות, כמו אינסטגרם, וזאת באיכות HDR כדי לשדרג את חוויית השיתוף ברשתות החברתיות. כשתרצו למצוא תמונות בגלריה או ביישום של רשת חברתית, התמונות יוצגו באיכות Super HDR עם טווחי בהירות, צבע וניגודיות מציאותיים יותר, מכיוון שהמערכת מנתחת את החלקים המודגשים בתמונות.

יכולות AI נוספות

מעבר ליכולות ה-AI בצד התמונות, ישנן גם יכולות נוספות, חלקן נבנו על ידי סמסונג וחלקן בשיתוף עם גוגל:

  • הקפה וחיפוש (Circle to Search) – תאפשר לבצע חיפוש ויזואלי על ידי הקפת חלקים בתמונה, זיהוי שלהם באמצעות AI והצגת תוצאות במנוע החיפוש של גוגל, הן בתמונות והן בוידאו (למשל ביוטיוב) ולא רק באפליקציה של גוגל, אלא ברחבי המכשיר.
  • מסייע כתיבה (Chat Assist) – התאמה מהירה של הנימה הנכונה לשיחה: למשל, הודעה מנומסת לעמית לעבודה או משפט קצר וקליט לפוסט ברשת חברתית.
  • תרגום חי (Live Translate) – תרגום דו-כיווני בזמן אמת של קול וטקסט במהלך שיחות טלפון במכשיר ללא יישומים חיצוניים ותוך שמירה על פרטיות השיחה (השירות תומך כעת ב-13 שפות, ללא השפה העברית).
  • מתורגמן (Interpreter) – תרגום שיחות בזמן אמת בתצוגת מסך מפוצל, כך שאנשים בשני הקצוות יוכלו לקרוא את תמלול הטקסט של דברי האדם השני. התכונה פועלת גם ללא שימוש בנתונים סלולריים או Wi-Fi. (השירות תומך כעת ב-13 שפות, ללא השפה העברית).
  • תרגום הודעות במקלדת סמסונג – טכנולוגיית AI המובנית במקלדת יכולה לתרגם הודעות טקסט, הודעות דוא”ל ועוד, בזמן אמת וב-13 שפות.
  • אנדרואיד לרכב (Android Auto) – מסכמת באופן אוטומטי את ההודעות הנכנסות ומציעה תגובות ופעולות רלוונטיות, למשל שליחת זמן הגעה משוער, וזאת על מנת שהמשתמשים יישארו מחוברים, אך יוכלו להמשיך ולהתרכז בכביש.
  • מסייע הערות (Note Assist) ב-Samsung Notes – סיכומים הנוצרים באמצעות AI, יצירת תבניות המייעלות את השימוש בעזרת פורמטים מוכנים מראש ויצירת רקעים המאפשרים להבחין בהערות בקלות בעזרת תצוגה מקדימה קצרה.
  • סיוע בתמלול (Transcript Assist) – שימוש ב-AI להמרת דיבור לטקסט כדי לתמלל, לסכם ולתרגם הקלטות קוליות, גם אם יש כמה דוברים בשיחה. התוכונה תתרגם ותתמצת כל דובר בשיחה ובסדר כרונולוגי (השירות זמין ב-13 שפות, לא כולל השפה העברית).

זמינות ומחירים

את ה-Galaxy S24 Ultra ניתן יהיה לרכוש במסגרת הזמנה מוקדמת החל מהיום (ד’, 17.1), עם זמינות רשמית בישראל החל מה-6.2.2024, כאשר הרוכשים במסגרת המכירה המוקדמת יקבלו חבילת מתנות הכוללת:

  • שדרוג נפח הזיכרון
  • כיסוי סיליקון
  • 15% הנחה על סדרת שעוני Galaxy Watch 6

לרכישה המוקדמת: Galaxy S24 Ultra

את הגלקסי S24 אולטרה תציע בישראל ב-3 גרסאות:

  • גרסת-256GB אחסון במחיר מומלץ של 5,199 ש”ח
  • גרסת 512GB אחסון במחיר מומלץ של 5,699 ש”ח
  • גרסת 1TB אחסון במחיר מומלץ של 6,699 ש”ח


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים