אחרי כמעט עשור של פיתוח: אפל מחסלת את פרויקט הרכב החשמלי

חנות אפל באתונה צילום: אופק ביטון

אפל (Apple) החליטה לחסל את ה-Apple Car, פרויקט הרכב החשמלי של החברה, אחרי כעשור של פיתוח, כך עולה מדיווח חדש של בלומברג, שחושף כי החברה עדכנה בהפתעה כ~2000 מעובדיה על הפסקת פרויקט הפיתוח של הרכב מתוך כוונה להתמקד בתחום הבינה המלאכותית הגנרטיבית.

בזמן שרובנו מתייחסים למשקפי ה-Vision Pro החדשים של אפל בתור מוצר מהפכני, אחד הפרויקטים היותר שאפתניים של החברה שהחל לפני כמעט עשור היה “פרויקט טיטאן”, שנוצר במטרה לפתח רכב חשמלי אוטונומי מהרמה החמישית, פרויקט עליו הוציאה החברה תקציבי ענק במשך השנים ודחתה את ההשקה שוב ושוב.

לאחר שבחודש הקודם פורסם דיווח על כך שאפל צפויה לדחות את השקת מכונית ה-Apple Car מ-2026 ל-2028, תוך כדי שהיא משנמכת הרכב מ”רמה 5″ אוטונומית מלאה ל”רמה 2+” המסייעת לנהיגה, נראה כי הנהלת החברה החליטה לצמצם את ההפסדים שלה ופשוט להרים ידים, זאת לאחר שהיא השקיעה סכומי עתק שניתן להעריך במיליארדי דולרים על פיתוח הרכב במהלך השנים, דבר שיפנה לה משאבים אותם תוכל להשקיע בפרויקטים אחרים, בהם פרויקטים בתחום ה-AI.

ההחלטה לעצור את פרויקט פיתוח ה-Apple Car מביאה איתה למעשה את סגירת ה-SPG (ר”ת Special Projects Group), השם לקבוצה של כ~2000 עובדי אפל שעבדו על פרויקט הרכב, עובדים שחלקם יעברו לעבוד על פיתוחים בתחומי הבינה המלאכותית וחלקם יסיימו את עבודתם בחברה.

 

בזמן שאפל הפסידה מיליארדים על פיתוח הרכב החשמלי שלה, הבינה המלאכותית הפכה להיות לדבר הגדול והחם הבא בעולם הטכנולוגיה, דבר שסביר כי אילץ את מנהליה להחליט על הפניית המשאבים וכוח האדם מפיתוח הרכב לפיתוח פתרונות AI חדשים.

אפל נמצאת מאחור בתחום הבינה המלאכותית בהשוואה לענקיות האחרות, בהן גוגל, מיקרוסופט ומטא, זאת על אף כי מאוסף עבודות המחקר האחרונות על מודלי ה-Keyframer ו-MGIE שפרסמה החברה, ניתן להבחין בשינוי המגמה בנושא בתוך החברה.

יש לציין כי אפל סירבה להגיב לדיווח של בלומברג, אך לאחר כעשור של פיתוח ודחיות בהשקת ה-Apple Car.

הציוץ של מאסק בנושא

אחד מהאנשים שהגיבו על הדיווח אודות הפסקת הפיתוח של Apple Car הוא אילון מאסק, מנכ”ל יצרנית הרכב החשמלית טסלה (Tesla) בה נועדה להתחרות המכונית של אפל, כאשר הוא צייץ בפשטות את צמד האמוג’ים 🫡 🚬.

לתגובה של מאסק יש חשיבות מיוחדת בנושא ה-Apple Car לאור פרט קטן אך משמעותי אותו הוא חשף ב-2020. בזמן של תקופה כלכלית קשה בעבור טסלה במהלך ייצור רכב ה-Tesla Model 3, מאסק ניסה למכור את החברה לאפל, שסירבה להיפגש איתו.

פגישה זו הייתה יכולה לשנות בצורה משמעותית את שוק כלי הרכב החשמליים כיום וככל הנראה להציל את מכונית ה-Apple Car.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים