GE ו-BetterPlace יחברו לקידום תחנות הטענה אחידות למכוניות חשמליות ברחבי העולם

General Electric ו-Better Place הישראלית, שתי חברות בעלות שאיפות גדולות מאוד בתחום הרכבים החשמליים, תקדמנה יחדיו תשתית של תחנות הטענה זהות לרכבים מסוג זה בכל רחבי העולם. החברות מתכננות לקדם את המעבר לרכבים חשמליים במגזר הפרטי, המסחרי והתעשייתי על-ידי מספר צעדים, ביניהם סבסוד של 10,000 סוללות בישראל ובדנמרק, קידום מעבר של ציי רכבים מסחריים לרכבים חשמליים, ויצירת סטנדרט אחיד לתחנות הטענה חשמליות ברחבי העולם.

החברות נוקטות צעדים אלו מכמה סיבות. ראשית, מכיוון שהסוללה היא החלק היקר ביותר ברכבים חשמליים, המודל של Better place הוא להפריד בין עלות הרכב לסוללה, ובכך להוזיל את עלות הרכבים ההתחלתית.

בנוסף, יצירת הסטנדרט תקל על בעיית הביצה והתרנגולת ממנה סובלת תעשיית הרכבים החשמליים: כיום אין תשתית טובה מספיק להטענת רכבים חשמליים, בעיקר מכיוון שאין צורך בתשתית רחבת היקף למספר מועט של רכבים. מצד שני, מספר הרכבים החשמליים לא גדל, מכיוון שאנשים לא ירכשו רכב כאשר היצע מוגבל של תחנות הטענה מונע מהם לנסוע למרחקים גדולים בצורה נוחה. על-מנת לפתור את הבעיה, החליטו שתי החברות (בדומה למדינת קליפורניה) לקדם הקמת תשתיות מתוך אמונה שתשתית טובה של תחנות הטענה תפתור את בעיית הביצה והתרנגולת.

לאחרונה מקדמת GE את תחנת ההטענה החדשה שלה, ה-WattStation, והשילוב בינה לבין התשתית החכמה של Better place אמור לענות על צרכי הלקוחות, לטענת החברות.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים