גוגל תציג מצב “שולחן עבודה” משופר באנדרואיד 15 (דיווח)

אנדרואיד 15 (מקור גוגל) אנדרואיד 15 (מקור גוגל)

גוגל (Google) צפויה להציג מצב “שולחן עבודה” (Desktop Mode) משופר כחלק ממערכת ההפעלה אנדרואיד 15, כך עולה מסרטון דמו חדש שהציג אתר Android Authority, בו ניתן לראות את הגרסה העדכנית של הממשק היעודי שנועד לספק למשתמשים פתרון הדומה יותר לשימוש במחשב שולחני רגיל מאשר מכשיר סלולרי, עם ריבוי חלונות צפים שניתן לשנות את הגודל שלהם ועוד.

בזמן שמערכת האנדרואיד הרגילה של גוגל מיועדת בעיקר למכשירים סלולריים עם מסכים קטנים יחסית והותאמה גם למסכי טאבלט גדולים יותר עם סדרת גרסאות ה-L של אנדרואיד, דוגמת Android 12L, קיימים גם ממשקי שימוש יעודיים נוספים דוגמת ה-DeX המוכר של סמסונג.

ממשקים אלה נועדו לספק חווית שימוש הדומה יותר לזו של מחשב נייד סטנדרטי מאשר טאבלט גדול, אך זהו מצב שימוש מינימליסטי למדי ששולב לראשונה עוד באנדרואיד 10 במטרה לסייע למפתחים להתאים את האפליקציות או המשחקים שלהם למכשירים עם גדלי מסך שונים.

עם זאת, מצב “שולחן עבודה” הפך להיות פתרון הרבה יותר רלוונטי בעבור משתמשים רבים לאור היכולת הקיימת לחבר מכשירי סלולר רגילים למסכי מחשב או טלוויזיה באמצעות מחבר ה-USB-C ולייצר פתרון שיכול, בחלק מהמקרים, להחליף את המחשב הנייד הסטנדרטי באמצעות חיבור עכבר ומקלדת אלחוטיים לסלולרי.

אתר Android Authority הצליח להפעיל את מצב שולחן העבודה העדכני ששולב בגרסת הבטא Android 14 QPR3 Beta 2.1 ומיועד לשימוש באנדרואיד 15, כאשר בסרטון הדמו המצורף ניתן לראות את השיפורים אותם גוגל הוסיפה לממשק, ובמיוחד היכולת לנהל מספר חלונות אפליקציה פתוחים על גבי המסך עם יכולת להקטין או להגדיל אותם באופן ידני, להשתמש בהם במצב מפוצל ועוד, באופן המזכיר את השימוש בריבוי חלונות על מחשבי ווינדוס.

סביר להניח כי גוגל תמשיך לעבוד ולשפר את מצב שולחן העבודה בטרם הוא יושק רשמית כחלק ממערכת האנדרואיד 15 הבאה של החברה.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים