אדובי תוסיף בינה מלאכותית יוצרת לעורך הוידאו Premiere Pro

לוגו Adobe תמונה: Adobe

אדובי (Adobe) הדגימה גרסה משודרגת של עורך הוידאו Premiere Pro (פרמייר פרו), בה שולב מודל וידאו חדש שיצטרף לסט פתרונות ה-Firefly, הבינה המלאכותית היוצרת של החברה.

בין אפשרויות העריכה המוצגות ניתן למצוא אפשרות להוספה או הסרה של אוביקטים בוידאו, יצירת קטעי בי-רול ואף לאפשר למשתמשים להאריך את הוידאו עליו הם עובדים עם מחולל וידאו מבוסס טקטס.

בדומה לחברות טכנולוגיה אחרות בשוק, אדובי הצטרפה למרוץ ה-AI הגדול עם הצגת הבינה המלאכותית היוצרת Firefly לפני כשנה, בינה מלאכותית שנוספה מאוחר יותר לפוטושופ, שתקבל בהמשך מודל וידאו חדש שנועד להשתלב בעורך הוידאו Premiere Pro.

מחוללי וידאו הפכו להיות לדבר הגדול הבא בתחום הבינה המלאכותית היוצרת, זאת לאחר שכבר הושגה התקדמות אדירה בתחום מחוללי התמונות. עם זאת, ניתן לראות התקדמות גדולה גם בוידאו עם מחוללים דוגמת Sora של OpenAI, דבר אותו אדובי מעוניינת לשלב בעורך הוידאו על מנת לאפשר למשתמשים לבצע שינויים מתקדמים בצורה מהירה בסרטים אותם הם עורכים.

תוכנת ה-Premiere Pro עם בינה מלאכותית (מקור אדובי)
תוכנת ה-Premiere Pro עם בינה מלאכותית (מקור אדובי)

שילוב הבינה המלאכותית הגנרטיבית בעורך הוידאו תאפשר למשתמשים לבצע אפשרויות עריכה שונות, בהן:

  • Generative Extend (“הארכה גנרטיבית”) – אפשרות להאריך את סרט הוידאו הקיים שנמצע בעריכה עם הסופת קטעים אותם יוצר מחולל הוידאו המובנה.
  • Object Addition/Removal (“הוספת/הסרת אוביקטים”) – עורכים יוכלו לבחור באוביקטים בוידאו אותם הם רוצים להסיר בלחיצת כפתור או להוסיף ולשנות את האוביקטים אותם עם בוחרים באמצעות קלט טקסטואלי.
  • Generative B-Roll (“מחולל בי-רול”) – פיצ’ר המאפשר לעורכים ליצור קטעי בי-רול על בסיס טקסט על מנת להוסיף אותם לוידאו אותו הם אורכים.
מודל וידאו Runway בעורך ה-Premiere Pro (מקור אדובי)
מודל וידאו Runway בעורך ה-Premiere Pro (מקור אדובי)

החלק המעניין ביותר בהוספת הבינה המלאכותית ל-Premiere Pro הוא העובדה שאדובי לא תגביל את המשתמשים לשימוש במודול הוידאו של Firefly, אלא תאפשר לחבר פתרונות צד ג’ לתוכנת העריכה.

בהדגמה (ראו סרטון מטה) החברה מדגימה שילוב של מודלים דוגמת Sora, Pika ו-Runway ליצירה ועריכה של קטעי וידאו.

אדובי לא מסרה צפי לשילוב הבינה המלאכותית בעורך ה-Premiere Pro, אלא רק ציינה כי שילוב מודל הוידאו של Firefly בתוכנה יקרה במהלך השנה הנוכחית.

הדגמה ל-Premiere Pro עם Adobe Firefly:


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים