הכירו את Firefly – סט פתרונות Generative AI חדש מבית אדובי

Adobe Firefly (מקור אדובי) Adobe Firefly (מקור אדובי)

חברת אדובי (Adobe) הכריזה היום (ג’ 21.3) על Firefly (“גחלילית”), פתרון ה-Generative AI החדש של החברה שנועד להשתלב בסט פתרונות ה-Creative Cloud, Document Cloud, Experience Cloud ו-Adobe Express, כלים שיקבלו שדרוג משמעותי לאופן בו משתמשים מייצרים או עורכים תוכן בכלים דוגמת פוטושופ.

ההכרזה החדשה של אדובי על Firefly מגיעה כתוספת להכרזה של חברת אנבידיה על ה-NVIDIA AI Foundations, אוסף שירותי הבינה המלאכותית מבוססי הענן של החברה, בהם מודל ה-NVIDIA Picasso עליו מבוסס למעשה סט הפתרונות של אדובי.

יצירה ועריכת תמונות עם כוחות על

אוסף כלי ה-Firefly השונים של אדובי נועד לדברי החברה להעניק “כוחות על” ליוצרי תוכן המשתמשים בכלים של החברה ולאפשר להם לערוך וליצור תמונות בדרכים עליהן לא חשבו לפני כן.

הכלים מגיעים אחרי שהחברה עמדה מנגד עם הצגת מחוללי התמונות השונים כמו Midjourney, DALL·E ואחרים, עם דגש חשוב על כך כי התמונות שייוצרו באמצעות ה-Firefly יהיו בטוחות לשימוש מסחרי על ידי המשתמשים.

על הרבה דברים נאמר כי תמונה אחת שווה אלף מילים, כאשר קשה להסביר את היכולות אותן Firefly יעניק בסופו של דבר למשתמשי אדובי, החל מיצירת תמונות חדשות על בסיס של טקסט, הרחבה, עריכה ושדרוג של תמונות קיימות עם מגוון רחב של אפשרויות, שילוב בין תמונות שונות, שיפור איכות תמונות (upscaling) ועוד.

פשוט יותר לראות את הסרטון הרשמי של החברה על מנת להבין מה בדיוק יוכל Firefly לעשות עבור משתמשי אדובי:

כמה מילים על זכויות יוצרים

אדובי שמה בנוסף דגש גדול על הניסיון להרגיע את המשתמשים שלה כי היא איננה משתמשת בתמונות אותן המשתמשים עורכים בסט הכלים הרחב שלה ואיננה מפרה זכויות יוצרים על מנת לאמן את מודל הבינה המלאכותית מאחורי Firefly.

לדברי החברה, מודל הבינה המלאכותית אומן על בסיס תמונות הסטוק הקיימות של אדובי, תמונות הנמצאות ברישיון שימוש פתוח ותמונות שפגו זכויות היוצרים שלהן והן חופשיות לשימוש.

בנוסף, החברה מציגה את תג ה”אל תאמן” (Do Not Train) אותו משתמשים יוכלו להוסיף לתמונות ומדיה אותן הם עורכים בכלי החברה על מנת לסמן באופן יזום כי אין להשתמש בהן לאימוני מודלי הבינה המלאכותית.

נכון להיום, Firefly מוגדר על ידי אדובי כפתרון בטא חינמי (לפחות בינתיים) עם מספר כלים מצומצם, בהם מחולל תמונות מבוסס טקסט שיהיה זמין בכלים השונים של החברה כמו Express, Photoshop ו-Illustrator, פתרון צביעה מחדש של ווקטורים (Recolor vectors) ומחולל טקסט בעיצובים שיהיה זמין בקרוב ואליו ניתן להתייחס כאל כלי ה-WordArt של מיקרוסופט מחבילת האופיס שיוכל לייצר אותיות בעיצובים שונים.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים