אנבידיה מציגה את NVIDIA AI Foundations – שירותי בינה מלאכותית בענן

NVIDIA AI Foundations (מקור אנבידיה) NVIDIA AI Foundations (מקור אנבידיה)

עם פתיחת כנס ה-GTC 2023 (ר”ת GPU Technology Conference) השנתי של החברה, הציג ג’נסן הואנג, מנכ”ל ומייסד אנבידיה (NVIDIA), את אוסף פתרונות הבינה המלאכותית NVIDIA AI Foundations.

הפתרונות החדשים יעבדו כולם בענן וכוללים את מחולל ה-Picasso המסוגל לייצר תמונות, וידאו ותוכן 3D, הצ’אטבוט NeMo בעל יכולת הבנה של 100 שפות, בהן גם עברית, ומודל ה-BioNeMo המיועד בעבור חברות מחקר לפיתוח הדור הבא של התרופות.

תחום הבינה המלאכותית הפך להיות לדבר החם הגדול בעולם המחשוב, כאשר לאחרונה כמעט בכל שבוע ניתן לראות חידושים נוספים בתחום, החל ממודל ה-GPT-4 עליו נשען הצ’אטבוט ChatGPT של OpenAI, מחולל התמונות הריאליסטי החדש Midjourney V5, מחולל הוידאו Gen-2 ומודלי בינה מלאכותיים נוספים אחרים.

שירות הענן מבוססי הבינה המלאכותית של אנבידיה

אנבידיה לא מתכננת להישאר מחוץ ל”חגיגת ה-AI” ומציגה כעת את אוסף שירותי ה-NVIDIA AI Foundations שלה, שנועדו לאפשר לעסקים, ארגונים וסטארטאפים להשתמש במודלי הבינה המלאכותית ולאמן אותם עם המידע של הארגון.

השירותים החדשים פועלים על גבי שירות הענן DGX Cloud, שהוכרז גם הוא ב-GTC 2023 כפתרון של מחשב על יעודי ל-AI שיהיה זמין כשירות ענן במנוי חודשי.

מחולל תמונות ווידאו – NVIDIA Picasso

בראש רשימת שירותי ה-AI Foundations החדשים של אנבידיה ניתן למצוא את ה-NVIDIA Picasso, פתרון ה-Generative AI החדש של החברה שנועד לתת מענה למחוללי התמונות, וידאו ומדיה אחרים הקיימים בשוק, עם אפשרות ליצירת תמונות, וידאו ותוכן תלת-מימדי באמצעות טקסט.

שירות הנמצא כבר בשימוש על ידי שותפות החברה כמו אדובי ו-Shutterstock שיטמיעו אותו במוצרים השונים שלהם כמו הפוטושופ ו-Adobe Creative Cloud.

שירות AI בענן להבנת שפות – NVIDIA NeMo

תחום גדול נוסף כיום הוא הבנת השפה, הנמצא בשימוש בצ’אטבוטים כמו ChatGPT המוכר לרובנו, כאשר אנבידיה תציע את NVIDIA NeMo, שירות ענן להבנת שפה המיועד להפעיל ישומים שונים כמו צ’אטבוטים, חיפוש מידע ארגוני, שירות לקוחות ועוד.

המודל NVIDIA NeMo תומך ב-100 שפות, בהן השפה העברית, ומסוגל למשוך מידע מהחברות בהן הוא משולב בזמן אמת.

שירות AI בענן למחקר ופיתוח ביולוגי – NVIDIA BioNeMo

לבסוף, אנבידיה הציגה גם את ה-NVIDIA BioNeMo, המיועד כשירות ענן יעודי בעבור מחקר ופיתוח ביולוגי המסוגל לעזור בפיתוח תרופות למשל, כאשר המודל אומן על “שפת הביולוגיה” ומאפשר לחברות להשתמש במידע הקנייני אותו צברו במהלך השנים על מנת לאמן את המודל החדש לצרכים שלהן.

ג’נסן הואנג, מנכ”ל ומייסד אנבידיה (NVIDIA):

הזינוק ב-Generative AI דורש פלטפורמות הסקה עוצמתיות יותר. מספר היישומים הפוטנציאליים לתחום הבינה המלאכותית היוצרת הוא אינסופי ומוגבל אך ורק באמצעות הדמיון האנושי. חימוש המפתחים בפלטפורמות המחשוב וההסקה העוצמתיים והגמישים ביותר יאיץ את היצירה של שירותים חדשים, שישפרו את חיינו בדרכים עליהן מעולם לא חשבנו.

ניתן לומר בצורה פשוטה כי שנת 2023 תיזכר כשנת הבינה המלאכותית, כאשר חברות רבות מציגות את פתרונות ומודלי הבינה המלאכותיים שלהן, מודלים המשתפרים בקצב מהיר, אליהם מצטרפת עכשיו אנבידיה עם אוסף שירותי ה-NVIDIA AI Foundations החדשים שלה יחד עם שירות הענן DGX Cloud.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים