מודל ה-VideoGigaGAN של אדובי משפר את איכות הוידאו עד פי 8

לוגו Adobe תמונה: Adobe

צוות חוקרי אדובי (Adobe) ואוניברסיטת מרילנד הציגו בעבודת מחקר חדשה את VideoGigaGAN, מודל VSR (ר”ת Video super-resolution) המסוגל לשפר את איכות הוידאו (Upscaling) והפרטים בו בעד פי 8 בהשוואה לוידאו המקורי, מ-128×128 ל-1024×1024 פיקסלים, פיצ’ר שימושי במיוחד כאשר עובדים עם וידאו באיכות נמוכה.

מודל ה-VideoGigaGAN מגיע ממשפחת מודלי ה-VSR (ר”ת Video super-resolution) שנועדו לשפר את איכות הוידאו. זה פיצ’ר שמוכר לרובנו יותר מתחום הגיימינג עם טכנולוגיות שיפור הביצועים במשחקים כמו DLSS של אנבידיה או FSR של AMD, שהותאמו בהמשך גם לשיפור וידאו עם הצגת ה-RTX VSR ו-Radeon FSR upscaling.

המודל החדש החדש מבוסס על מודל GigaGAN, המיועד להעלת את איכותן של תמונות רגילות, בשילוב עם ארכיטקטורת U-Net לא סימטרית המאפשרת לשמור על רציפות באיכות הוידאו, שנחשבת כאחת מהבעיות הגדולות בתחום שיפור איכות הוידאו באמצעות בינה מלאכותית – היכולת לשמור על “עקביות בזמן” (temporal consistency) בין הפריימים השונים.

בעוד שמודל ה-VideoGigaGAN עדיין איננו זמין לשימוש רחב ופורסם רק כעבודת מחקר, ניתן להניח כי החברה תשלב אותו בהמשך בסט פתרונות ה-FireFly שלה וכחלק מתוכנת הפרמייר פרו.

 

תרשים פעולת מודל ה-VideoGigaGAN (מקור VideoGigaGAN)
תרשים פעולת מודל ה-VideoGigaGAN (מקור VideoGigaGAN)

ניתן לראות מספר דוגמאות לשיפור איכות וידאו מרזולוציית 128×128 ל-1024×1024:

ניתן לקרוא עוד על מודל ה-VideoGigaGAN באתר הרשמי ובעבודת המחקר המלאה (PDF).

דמו של ה-VideoGigaGAN בהשוואה למודלי שיפור איכות מתחרים:


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים