הוכרזה: Apple M4 – פלטפורמת הדור הבא של אפל עם דגש על AI

שבב ה-Apple M4 (מקור אפל) שבב ה-Apple M4 (מקור אפל)

אפל (Apple) חשפה היום (ג’, 7.5) את שבב ה-Apple M4, התוספת החדשה ביותר למשפחת שבבי ה-Apple silicon מהייצור העצמי של החברה.

השבב החדש מגיע בייצור 3nm משופר ומציע שיפור של עד 50% בביצועי המעבד בהשוואה לדור הקודם, לצד שיפור של עד פי 4 בביצועים הגרפיים ואת ביצועי הבינה המלאכותית הגבוהים ביותר אותם מציעה החברה כיום עם 38TOPS.

באופן מפתיע יחסית, כחלק מהשקת דגמי ה-iPad החדשים של החברה לשנת 2024, אפל הציגה גם את שבב ה-Apple M4 החדש שלה, המחליף את שבב ה-Apple M3 ויהיה זמין בצמד דגמי ה-iPad Pro 2024 החדש.

שבב ה-Apple M4 מגיע בייצור 3nm מהדור השני וכולל מעבד בעל 10 ליבות, המציע שיפור ביצועים של 50% בהשוואה לדור הקודם.

הוא מגיע בתצורה הכוללת 4 ליבות ביצועים חזקות ו-6 ליבות מעבד יעילות, כאשר לצד המעבד ניתן למצוא שבב גרפי חדש בעל 10 ליבות עם תמיכה ב-Ray Tracing חומרתי וטכנולוגיית Dynamic Caching לשיפור הביצועים, המציע ביצועי רנדור גבוהים עד פי 4 בהשוואה למעבדים של מחשבי Thin & Light הזמינים כיום בשוק (לדברי אפל).

מבנה מעבד שבב ה-Apple M4 (מקור אפל)
מבנה מעבד שבב ה-Apple M4 (מקור אפל)

ביצועי AI ועוד

בדומה לחברות אחרות בשוק, אפל שמה דגש גדול על ביצועי ה-AI בשבב החדש, שמגיע עם מאיץ Neural Engine בעל 16 ליבות המציע את הביצועים הגבוהים ביותר של החברה עד היום עם 38TOPS.

לפי אפל, מדובר בביצועים הגבוהים יותר מכל מאיץ AI המובנה במחשבים הזמינים כיום, כשמאיץ ה-AI מסוגל להציע ביצועים דומים לאלו שהתקבלו בדור הקודם, אך ברבע מהצריכה החשמלית.

בנוסף, שבב ה-M4 כולל גם מנוע מדיה (Media Engine) חדש, המוסיף לראשונה לאייפדים תמיכה בקידוד ה-AV1 העדכני, בנוסף לקידודי ה-H.264, HEVC ו-ProRes של אפל.

פיצ'רי שבב ה-Apple M4 (מקור אפל)
פיצ’רי שבב ה-Apple M4 (מקור אפל)

ניתן יהיה למצוא את שבב ה-Apple M4 החדש יחד עם דגמי ה-iPad Pro 2024 של החברה.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים