הבינה המלאכותית של גוגל מגיעה לתמונות, מנוע החיפוש, Gmail ועוד

Ask Photos (מקור גוגל) Ask Photos (מקור גוגל)

גוגל (Google) חשפה אמש (ג’, 14.5) באירוע המפתחים Google I/O 2024 את מגוון הדרכים בהן הבינה המלאכותית תשפר את האופן בו משתמשים בשירותי החברה השונים.

החל מ-Ask Photos, פיצ’ר חיפוש חדש חדש ב-Google Photos, שיאפשר לחפש בצורה טובה יותר אחר התמונות שלכם, מנוע חיפוש משודרג שיוכל לסכם בעבור משתמשים את תוצאות החיפוש ולענות על שאילתות מורכבות ושילוב ה-AI בכלי ה-Workspace של החברה, עם אפשרות לסכם מיילים מסמכים ועוד יחד עם אפשרות לכתיבה שלהם.

Ask Photos – הדרך החדשה לחפש את התמונות שלכם בגוגל

סביר למדי שיצא לכם להשתמש ב-Google Photos (“גוגל תמונות”), שירות אחסון הענן של גוגל לתמונות, כאשר גוגל בחרה לעשות את אחד השיפורים הגדולים ביותר בעבור משתמשים רבים, המעלים מדי יום מעל ל-6 מיליארד תמונות חדשות לשירות ונתקלו עד היום בבעיה פשוטה אחת – איך למצוא את התמונה שהם מחפשים?

גוגל מאפשרת כבר היום לבצע חיפושים ב-Google Photos, אך עם תוספת מודל ה-Gemini המפעיל את פיצ’ר Ask Photos החדש אנו מקבלים פיצ’ר חיפוש “על סטרואידים”, המאפשר לנו לשאול שאלה דוגמת “הראה לי את התמונות הכי טובות שצילמתי בפארקים לאומיים שביקרתי בהם” ולקבל מ-Gemini את כל התמונות המתאימות.

יכולות הבינה המלאכותית החדשות לא מוגבלות לחיפוש בלבד. במידה ולמשתמשים יש מספר רב של תמונות מאירוע מסויים, הם יוכלו לבקש מ-Google Photos לאתר את התמונות הטובות ביותר על מנת שהם יוכלו לשתף אותן עם אנשים אחרים, זאת באמצעות היכולת להבין את השאילתה שלהם ולנתח את המידע בתמונות באמצעות מודל ה-Gemini.

פיצ’ר ה-Ask Photos החדש מוגדר כרגע כניסיוני בלבד ויהיה זמין בעתיד הקרוב לצד יכולות נוספות.

חיפוש בעידן ה-Gemini – הבינה המלאכותית מגיעה למנוע החיפוש

לאחר שהציגה את ה-Search Generative Experience (להלן SGE), הבינה המלאכותית היעודית בעבור מנוע החיפוש שלה בכנס המפתחים בשנה הקודמת, גוגל משיקה כעת את הגרסה החדשה והמשופרת של SGE עם יכולות מתקדמות דוגמת “סיכום תוצאות”, שישתמש בבינה המלאכותית על מנת לסכם את המידע מתוצאות החיפוש השונות לשאילתה של המשתמש במקום להכריח אותו לפתוח קישורים נפרדים.

מנוע החיפוש יתמוך בנוסף בשאלות מורכבות במיוחד, דוגמת “מה המקומות הטובים ביותר ברמת גן לאימוני יוגה או פילאטיס? אני רוצה לראות את המחירון שלהם למצטרפים חדשים, ואת מרחק ההליכה מרחוב נגבה”, כאשר יהיה ניתן לקבל ממנוע החיפוש גם תוכניות שלמות בתגובה עם שאילתות דוגמת “הרכב לי תפריט ל-3 ימים לקבוצת אנשים עם ארוחות קלות להכנה”.

יכולות החיפוש של גוגל לא יוגבלו לטקסט בלבד, כאשר השימוש בבינה מלאכותית מאפשר להשתמש בחיפוש ויזואלי באמצעות סרטוני וידאו אותם יוכלו המשתמשים להעלות למנוע החיפוש ולהשתמש בו כחלק מהחיפוש עצמו, כאשר לדוגמה סרטון של בעיה בנגן תקליטים ישן יאפשר לחפש בצורה טובה יותר את הדרך לתקן אותו.

פיצ’רי החיפוש המתקדמים של גוגל יהיו זמינים בשלב הראשון באנגלית ובעבור משתמשים בארה”ב בלבד, כאשר בהמשך החברה תרחיב את הזמינות למשתמשים נוספים ברחבי העולם.

ה-Gemini מגיע ל-Workspace

מלבד Google Photos, מודל ה-Gemini משתדרג בשירותי גוגל נוספים, בהם מגוון ישומי ה-Workspace של החברה כמו Gmail, Google Docs ועוד.

לאחר שהחברה הציגה מוקדם יותר את סדרת פיצ’רי ה”עזור לי” (Help me), שאפשרו לבינה המלאכותית לסייע לכתוב מסמכים, לייצר מצגות ועוד, עכשיו היא משחררת גרסה משודרגת וטובה יותר בתור גרסת בטא מוקדמת, המגיעה בדמות פאנל צדדי המופיע בכלל השירותים השונים ומאפשר גישה נוחה ופשוטה יותר, עם אפשרות לנתח, לייצר או לתקצר תוכן, החל ממיילים אותם המשתמש מקבל ועד מסמכים שלמים.

פיצ’ר זה יהיה זמין בשלב מאוחר יותר גם באפליקציה הסלולרית של Gmail.

הגישה החדשה ל-Gemini דרך כלי ה-Workspace של גוגל תהיה זמינה בעבור לקוחות ה-Workspace ומנויי ה-Google One AI Premium החדש מהחודש הבא.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים