בזק מציגה המשך צמיחה בסיבים לצד ירידה בהכנסות וברווח

לוגו בזק צילום: רונן מנדזיצקי

חברת בזק פרסמה היום (ג’, 19.11) את תוצאותיה הכספיות לרבעון השלישי של שנת 2024, בהן היא מציגה ירידה של 1.4% בהכנסות וירידה של 5.4% ברווח הנקי בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, לצד המשך מגמת הצמיחה בפריסת תשתיות הסיבים והרחבת בסיס הלקוחות המחוברים לרשת 5G בסלולר דרך החברה הבת פלאפון.

בזק: האצה בפריסת הסיבים

בסיכום הרבעון השלישי של 2024 מציגה בזק המשך צמיחה משמעותית בשוק הסיבים, עם הגעה לפריסה של כ-2.448 מיליון משקי בית, גידול של 5.9% בהשוואה לרבעון הקודם (2.312 מיליון) ועלייה של 33.4% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד.

החברה מדווחת על 759 אלף מנויים המחוברים לרשת הסיבים שלה, עלייה של 9.4% מהרבעון הקודם (694 אלף), מתוכם 483 אלף בשוק הקמעונאי (גידול של 9.3% מ-442 אלף) ו-276 אלף בשוק הסיטונאי (גידול של 9.5% מ-252 אלף).

את הרבעון סיכמה בזק עם הכנסות של 2.234 מיליארד שקל, ירידה של 1.4% משנה לשנה, כאשר הרווח הנקי של הקבוצה הסתכם ב-281 מיליון ש”ח, ירידה של 5.4% בהשוואה ל-297 מיליון ש”ח ברבעון המקביל.

שלט חברת פלאפון
צילום: רונן מנדזיצקי

פלאפון: צמיחה במנויי דור 5

פלאפון מציגה גידול משמעותי במספר מנויי דור 5, שהגיע ל-1.195 מיליון מנויים בסוף הרבעון השלישי של 2024, עלייה של 4.5% מהרבעון הקודם (1.144 מיליון). מספר מנויי הפוסט-פייד הכולל עלה ל-2.251 מיליון, גידול של 1% מהרבעון השני, כאשר סך בסיס המנויים של החברה עומד על 2.639 מיליון, עלייה של 0.9% מהרבעון הקודם.

ההכנסה החודשית הממוצעת למנוי (ARPU) עמדה על 51 שקלים, ירידה של 5.6% מ-54 שקלים ברבעון הקודם ו-10.5% מ-57 שקלים ברבעון המקביל אשתקד. החברה סיימה את הרבעון עם הכנסות של 547 מיליון שקלים, ירידה של 2.5% מהרבעון השני, ועם רווח תפעולי של 52 מיליון שקלים, ירידה של 5.5% מהרבעון הקודם.

מנכ"ל yes, אילן סיגל (צילום: רונן מנדזיצקי)
מנכ”ל yes, אילן סיגל (צילום: רונן מנדזיצקי)

yes: מהפכת ה-IP בעיצומה

חברת yes ממשיכה לשים דגש על המעבר לשירותי טלוויזיה מבוססי אינטרנט, כאשר נכון לסוף הרבעון השלישי כ-81% ממנוייה כבר מחוברים לשירותי IP.

החברה מדווחת על 563 אלף מנויים, ירידה של 0.7% מהרבעון הקודם (567 אלף), מתוכם 452 אלף מנויי IP (גידול של 4.9% מ-431 אלף), ו-132 אלף מנויי +STING (עלייה של 2.3% מ-129 אלף).

החברה סיימה את הרבעון עם הכנסות של 317 מיליון שקל, עלייה של 0.3% מהרבעון הקודם, כאשר ה-ARPU עמד על 175 שקל, עלייה של 0.6% מ-174 שקל ברבעון השני. החברה רשמה הפסד תפעולי של 29 מיליון שקלים לעומת הפסד של 74 מיליון שקלים ברבעון הקודם.

לאחרונה חתמה yes על הסכם אסטרטגי עם פרטנר להפצת שירותי +STING, מהלך שצפוי לתרום להרחבת בסיס המנויים והגדלת ההכנסות בעתיד.

לדוחות המלאים (דרך מאי”ה)


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים