טכנולוגיית DLSS 4 משדרגת עד פי 8 את ביצועי המשחקים עם AI

טכנולוגיית הטרנספומר מגיעה ל-DLSS (מקור אנבידיה) טכנולוגיית הטרנספומר מגיעה ל-DLSS (מקור אנבידיה)

אנבידיה (nvidia) הציגה באופן רשמי את טכנולוגיית ה-DLSS 4 במהלך תערוכת ה-CES 2025 שהתקיימה בשבוע הקודם לצד סדרת כרטיסי ה-GeForce RTX 5000.

לפי החברה, הטכנולוגיה מציעה אפשרות להריץ משחקים בקצב פריימים גבוה עד פי 8 בהשוואה לרנדור רגיל עם שילוב טכנולוגיית ה-DLSS Multi Frame Generation, המייצרת שלושה פריימים נוספים בעבור כל פריים "אמיתי" ומאפשרת להריץ משחקים ברזולוציית 4K עם Ray Tracing בקצב של עד 240 פריימים בשניה עם כרטיס ה-GeForce RTX 5090 החדש של החברה.

עולם הגיימינג עבר מהפכה גדולה במהלך השנים האחרונות עם הצגת מגוון טכנולוגיות שיפור ביצועים, בהן DLSS (ר"ת Deep Learning Super-Sampling) של אנבידיה, FSR (ר”ת FidelityFX Super Resolution) של AMD ו-XeSS (ר"ת Xe Super Sampling) של אינטל.

על קצה המזלג, הבסיס של כלל הטכנולוגיות השונות מדבר על רנדור המשחק ברזולוציה נמוכה יותר על מנת לקבל שיפור ביצועים עם קצב פריימים גבוה יותר על חשבון איכות הגרפיקה וניצול בינה מלאכותית ומגוון טכנולוגיות נוספות על מנת למטב מחדש את איכות המשחק לרמה גבוהה יותר.

עם הכרזתה על סדרת כרטיסי ה-GeForce RTX 5000 מבוססי ארכיטקטורת ה-Blackwell, אנבידיה הציגה גם את DLSS 4, הגרסה החדשה ביותר של טכנולוגיית ה-DLSS, המגיעה עם גרסאות משופרות של פיצ'רי ה-DLSS השונים כמו DLSS Super Resolution, DLSS Ray Reconstruction ועוד, טכנולוגיות הזמינות גם בעבור הדורות הקודמים של כרטיסי GeForce RTX של החברה.

השוואת פיצ'רי ה-DLSS השונים לפי דורות (מקור אנבידיה)
השוואת פיצ'רי ה-DLSS השונים לפי דורות (מקור אנבידיה)

טכנולוגיית Multi Frame Generation

השדרוג המשמעותי ביותר ב-DLSS 4 מגיע בדמות טכנולוגיית ה-Multi Frame Generation, המסוגלת לייצר עד 3 פריימים נוספים בעבור כל פריים אותו הכרטיס מרנדר בפועל באמצעות מודל בינה מלאכותית חדש המבוסס על טכנולוגיית ה"טרנספורמרס" (transformers) בה משתמשים מודלי AI כמו ChatGPT ו-Gemini.

המודל פועל במהירות גבוהה יותר ב-40% ועם צריכת זיכרון נמוכה יותר ב-30% בהשוואה לדור הקודם על מנת לספק רמת ביצועים גבוהה יותר מבלי לצרוך יותר משאבים מכרטיס המסך.

טכנולוגיית ה-Multi Frame Generation (מקור אנבידיה)
טכנולוגיית ה-Multi Frame Generation (מקור אנבידיה)

אנבידיה השתמשה במשחק Cyberpunk 2077 על מנת להשוות את הדורות השונים של טכנולוגיית ה-DLSS, כאשר במצב רגיל ללא DLSS פעיל המשחק רץ על 27 פריימים לשניה עם זמן שיהוי של כ~70ms.

עם הפעלת ה-DLSS קצב הפריימים קופץ ל-70+ ב-DLSS 2, מעל 120 ב-DLSS 3.5 וכמעט 250 פריימים עם טכנולוגיית ה-DLSS 4 החדשה, תוך כדי שזמן השיהוי יורד בכחצי לכ~35ms.

טכנולוגיית ה-DLSS 4 החדשה, ובמיוחד טכנולוגיית ה-Multi Frame Generation אותה היא משלבת, מעידות על כך שתחום הגיימינג, בדומה לעולם הטכנולוגיה כולו, אימץ את הבינה המלאכותית כדבר הגדול הבא, כאשר הדבר החשוב ביותר בכרטיסי המסך המודרניים הן יכולות ה-AI שלהם והטכנולוגיה של יצרני כרטיסי המסך עצמם.

את ה-AI מנצלות החברות על מנת לספק ביצועים גבוהים יותר ולא "כוח נטו" לרנדור פשוט של המשחקים השונים.

ניתן לראות סרטון הסבר מלא של אנבידיה על טכנולוגיית ה-DLSS 4:


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים