וידאו: פולקסוואגן מדגימה את תקן Terminal Mode של נוקיה לחיבור סמארטפונים למערכת הרכב

תקן Terminal Mode, שהוכרז לפני כשבעה חודשים והודגם בגרסת אבטיפוס עתידנית ומרשימה לפני כ-4.5 חודשים, זכה בסוף השבוע להדגמה מציאותית ראשונה, כאשר יצרנית הרכב הגרמנית פולקסואגן הזמינה את כתב Engadget שון הוליסטר להדגמה של התקן בדגם ניסיוני של “פאסאט” (מכונית המנהלים של החברה).

למי שעדיין לא שמע על Terminal Mode, מדובר בתקן שיזמה נוקיה, ושמטרתו לאפשר חיבור של סמארטפון למערכת המידע ברכב מודרני כדי ליהנות מייתרונות הסלולר, כגון ניווט ה-GPS המובנה (והחינמי), השירים והאפליקציות, על מסך הרכב.

[viddler id=17ac2e55&w=545&h=451]

כפי שניתן לראות בסרטון, הגרסא המודגמת של התקן הינה ראשונית למדי: היא מאפשרת לחבר את מכשיר ה-N97 של נוקיה באמצעות כבל MicroUSB הנמצא ברכב בלבד, בעוד המטרה היא לאפשר גם חיבור אלחוטי באמצעות בלוטות’ ו/או תקנים אלחוטיים אחרים; היא אינה כוללת תיאום בין הרכב לטלפון, אלא רק מקשרת בין מסך הטלפון למסך הרכב כך שהממשק מוקרן על מסך הרכב והטלפון מגיב לנגיעות במסך הרכב; וכרגע נראה שיש איטיות מסויימת בתגובה של המסכים אחד לשני.

אך בעתיד, מבטיחה החברה, יתאפשר חיבור מהיר בין הרכב לסלולרי – עם או בלי חוטים – שיכלול לא רק את היכולת להאזין למוסיקה מהטלפון במערכת הרכב, אלא גם לקבל מתוכנת המפות של הטלפון התראה והוראות הגעה לתחנת דלק כאשר מיכל הרכב עומד להתרוקן. הרכב יוכל גם למנוע שימוש מסוכן בטלפון, כגון צפיה בוידאו בזמן שהרכב בתנועה וכו’. אבל עד אז יש (הרבה) זמן – ביולי אמרה פולקסוואגן כי הפאסאט הראשונה שתצא לשוק עם התקן החדש תגיע בעוד שנתיים.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים