Lexmark מציגה: מדפסת-סורק מקוונת עם מצלמת 10 מגה-פיקסל במקום סורק

מדפסות מרושתות הן כבר לא מצרך כה נדיר בימינו – בשוק מסתובבים עשרות דגמים כאלה עוד מ-2009 – אך פתרון כמו זה שהשיקה היום Lexmark הוא אחד במינו.

ה-Genesis (“בראשית”) היא מדפסת-סורק עצמאית בעלת מערכת הזרקת דיו, המתחברת למחשב באמצעות USB ולרשת באמצעות WiFi בתקן n, והיא מצויידת במסך מגע בגודל 4.3 אינצ’ המשמש במקום תוכנת שליטה מהמחשב. אבל הדבר הבאמת מיוחד הוא טכנולוגיית הסריקה שלה: בניגוד למדפסות “הכל באחד” רגילות, המצויידות בסורק שטוח מן המניין, נפתחת ה”ג’נסיס” מהצד, ומאחורי הזכוכית ניתן לראות מצלמת 10 מגה-פיקסל בעלת חיישן CMOS, עדשת Fish-eye ושני מבזקי RGB (כלומר: כל אחד מהם מבזיק בשלושת צבעי היסוד אחד אחרי השני, כדי לשחזר את צבעי התמונה בצורה מדוייקת). לטכנולוגיית הסריקה בעזרת מצלמה קוראת החברה Flash Scan.

נכון ש-Flash Scan מביאה איתה חיסרון בדמות ה”בטן” שהיא יוצרת מאחורי הסורק, המזכירה טלוויזיות CRT ישנות, אך יחד איתו היא מביאה ייתרון שלעומתו מחוויר העיצוב הצעקני: המצלמה יוצרת תצוגה מקדימה של המסמך הנסרק 750 מילישניות (כלומר: שלושת-רבעי שניה) לאחר שתסגרו את דלת הסורק, והסריקה המלאה, ברזולוציית 4,800×1,200, לוקחת רק עוד 2.2 שניות. כמובן שמייד לאחר מכן ניתן לשלוח את התמונה למחשב, או ישירות לשירותי אחסון-ענן שונים המשולבים במערכת ההפעלה של המדפסת.

מחירה של ה-Genesis 400 דולר, ומכירתה צפויה להתחיל בזמן הקרוב.

(לסרטון הדגמה של המדפסת במציאות: Engadget)


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים