סוני אריקסון מסכמת רבעון ברווח זעום ופיגור כבד במחול הסמארטפונים

ביום שישי היתה סוני-אריקסון יצרנית הסלולר הראשונה לדווח על תוצאותיה לרבעון השלישי של 2010. החברה דיווחה על רווח רבעוני של כ-49 מיליון אירו – הרווח הגדול ביותר של החברה לרבעון מאז תחילת 2008, אך עדיין פחות מהמצופה. את ההזדמנות הזו ניצל מנכ”ל החברה, בֶּרט נורדברג, כדי להאשים ברווח הקטן מהמצופה את יצרניות הרכיבים שלא עמדו בביקושים למסכי LED ומעגלים מודפסים, ולאשר רשמית את הלחישות על כך שהחברה האנגלית-שוודית-יפנית מתכננת להוציא בעתיד גם מכשירי Windows Phone 7.
התוצאות של החברה אולי לא שליליות כל-כך, אך הן רחוקות מלהיות חיוביות. סוני-אריקסון, שמתיימרת להפוך לספקית מכשירי האנדרואיד המובילה, טרם הוציאה ולו מכשיר אחד תחרותי המבוסס על מערכת ההפעלה: מכשיר הדגל, X10, יצא באיחור של חודשים ארוכים, שבועות ספורים לפני שהמתחרות הוציאו את מכשירי הדור הבא שלהן, וגם הוא, כמו שלושת אחיו הקטנים (X10 Mini, X10 Mini Pro ו-X8), מבוסס על גרסא ישנה ופרימיטיבית של מערכת ההפעלה של גוגל.
וכאילו כדי להוכיח את כל זה, אמר המנכ”ל לעיתונות הכלכלית כי מכשיר או מכשירי ה-Windows Phone 7 עליהם עובדת החברה לא ייצאו לפני חג המולד. במלים אחרות: הדור הראשון של מכשירי ה-WP7 של סוני-אריקסון ייצא באיחור אופנתי, כאשר 4 היצרניות שכבר השיקו מכשירים מייקרוסופטיים תכרזנה על הדור השני. זה אומר גם שהשוודים יפסידו את עונת הקניות של החגים, מאחר ול-X10 ומשפחתו הצרה אין סיכוי להתמודד מול מכשירים שלעומתם הוא נראה כמו סב זקן.
אז מה יהיה על מיזם הסלולר המשותף של שתי חברות הענק ש”התאחדו”? האם היא תתעשת ותיכנס למחול המטורף של עולם הסמארטפונים המודרני, או שמא תישאר מאחור עם מכשירים מעולים (ואי אפשר להכחיש ש-X1, X2 ו-X10 הם שלושה מהמכשירים הטובים בהיסטוריה) שיצאו מאוחר מדי?


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים