תופעה: “אנדרואיד” מתקשה לחדור לטאבלטים

אלו מאיתנו שעוקבים אחר התפתחות שוק הטאבלטים בחודשים האחרונים זוכרים בוודאי את ה”הייפ” סביב השמועות על טאבלט שתייצר HTC עם אחת ממערכות ההפעלה של גוגל – אנדרואיד או Chrome OS.

היום צוטט בבלוג סיני בשם Apple Daily אנליסט מ-JPMorgan, הטוען כי הטאבלט המדובר של HTC נדחה מהרבעון הרביעי של 2010 לרבעון השני של 2011. זאת עקב כך שכפי שכבר שמענו מבכירים בגוגל, אנדרואיד בגירסתה הנוכחית אינה מתאימה לטאבלטים, ומאחר ובגוגל החליטו לעבוד קודם עם מוטורולה על מכשירים עם אנדרואיד 3.0, ולאחר מכן עם LG על טאבלט אנדרואיד 3.5, מה שייאלץ את HTC לחכות עד שהנ”ל תסיימנה ולפספס את עונת המכירות החמה של תקופת החגים.

לא ברור מדוע “זונחת” גוגל שותפה אסטרטגית כ-HTC, או מדוע אינה מסוגלת לעבוד, כהרגלה, מול כל החברות במקביל, אך מה שברור הוא שעונת הטאבלטים האמיתית של אנדרואיד עדיין לא החלה, ואת ניצניה הראשונים נוכל לראות רק בשנה הבאה עם אנדרואיד 3.0, כאשר הגרסא הבשלה יותר לטאבלטים (3.5) תצא רק מספר חודשים לאחר מכן.

עוד באותו נושא, אתמול הודיעה ספקית הסלולר היפנית KDDI על השקה של גרסא “רזה” מעט של Samsung Galaxy Tab, תחת השם SMT-i9100. הטאבלט הזה זהה למעשה לגלקסי טאב, אותו משווקת ביפן המתחרה הגדולה NTT Docomo, למעט הבדלים קטנים בזיכרון הפנימי (4GB במקום 16/32 של הגלקסי ה”מקורי”), רק מצלמה אחת ברזולוצייה של 2MP וחסרונו של המודם הסלולרי מובנה. על חסרון המודם הסלולרי תנסה החברה לפצות באמצעות ראוטר סלולרי בסגנון ה-MiFi של Verizon, שיספק רשת אינטרנט אלחוטית על גבי 3G. כמו כן, תכלול הערכה עריסת עגינה לצפייה נוחה במולטימדיה.

המכשיר, שיכלול את מערכת האנדרואיד בגירסתה הנוכחית 2.2 Froyo, ייצא לשוק בתחילת 2011, ועלול לפספס מעט את זמנו כשמכשירי אנדרואיד של מוטורולה ו-LG ייצאו עם אנדרואיד 3, אך בהתחשב בעיכובים הרבים בפיתוחן של הגרסאות הבאות למערכת ההפעלה של גוגל – יכול להיות שמדובר פשוט בהבעת חוסר-אמון מצד הספקית היפנית בכדאיות ההמתנה הסבלנית לאנדרואיד 3.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים