נוקיה ו-RIM מיישבות את הסכסוך וחותמות על הסכם פטנטים משותף

so

לאחר ההסכם הפטנטים החשוב שנחתם בין אפל ו-HTC, מגיע תורן של נוקיה ו-RIM ליישב את סכסוך הפטנטים ביניהן על ידי הסכם פטנטים חדש. ההסכם בעיקרו אומר כי RIM עתידה לשלם תמלוגים לנוקיה על כל מכשיר Blackberry שנמכר ולצד זאת גם תשלום חד פעמי, ככל הנראה רטרואקטיבית על המכשירים שנמכרו עבורם לא קיבלה נוקיה תשלום. ההסכם מסיים בנוסף את הסאגה המשפטית בין שתי החברות בארה”ב, קנדה ואירופה ובעצם מבטל את כל התביעות הקיימות כיום בין השתיים. נוקיה מסרה בתגובה להסכם – “אנחנו מאוד שמחים שפתרנו את בעיות רישוי הפטנטים שלנו עם RIM, מה שמעיד על מאגר הפטנטים התעשייתי המוביל של נוקיה, ובעצם מאפשר לנו להתמקד ברישום פטנטים נוספים בתחום המובייל והתקשורת”.

פרטיו המלאים של ההסכם טרם נחשפו וכעת לא ידוע מה גודל הסכום החד פעמי אותו תצטרך לשלם RIM לנוקיה ובנוסף לכך לא ידוע מה גובה התמלוגים שתשלם RIM עבור כל מכשיר שהיא מוכרת, אך אנחנו יכולים להאמין שגם הסכום הקטן ביותר יכול להקשות על התרוממותה של RIM מן הקרשים. ככל הנראה RIM העדיפה לפתוח דף חדש ללא תביעות רגע לפני ההשקה של מערכת ההפעלה Blackberry 10 ובכך חסכה לה תביעות עתידיות שיבקשו את איסור מכירת המכשירים בשווקים שונים.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים