אפל מנסה להשיב את נתח השוק האבוד – בעזרת התלמידים התורכים

Apple iPad 2

מעל שבוע עבר מאז פורסמו דוחותיה של אפל לרבעון האחרון של שנת 2012 ומאז עלו לאוויר ידיעות, כתבות ודעות לגבי עתידה של אפל אשר בזו אחר זו ניבאו לחברה המשך הדרדרות אף עד לכדי אבדון. אפל לא מכבר איבדה את מעמדה כמובילת שוק הסמארטפונים לסמסונג, שמוכרת טלפונים חכמים כאילו היו לחמניות חמות במבצע 6 ב-10. סקר IDC שפורסם ביום שישי חשף גם כי בפעם הראשונה מאז הושק האייפד ב-2010, נפל חלקה של אפל ברבעון האחרון של השנה וכעת נתח השוק של האייפד מסתכל על רף ה-50% מלמטה.

מכירות טאבלטים - רבעון רביעי 2012 (IDC)
מכירות טאבלטים – רבעון רביעי 2012 (IDC)

בעוד אחוזי אחזקתה של אפל במונחי נתח שוק הולכת ומצטמצמת לאור הגידול בתחרות והצמיחה במכירות בשוק הטאבלטים, החברה עדיין מובילה את התחום בפער ניכר. גם בשוק הטלפוניה אפל עדיין מוכרת ובגדול וקשה מעט להספיד חברה שמוכרת 136 מיליון טלפונים בשנה. עם זאת, באפל כנראה לא מתעלמים מהטענות כלפיהם ובטח שלא ממחיר המניה שנשחק זה מספר חודשים ופועלים עד כמה שניתן כדי לספק לציבור הלקוחות עוד ועוד מוצרים איכותיים.

בשנה החולפת הציגה אפל קו חדש למחשבי המקינטוש, כולל גם מחשב מקבוק פרו מרשים בעל מסך רטינה, שני אייפדים ואייפד מיני אחד, אייפון 5 שבפעם הראשונה קיבל מתיחה קלה לאורך המסך ורק בשבוע החולף התוודענו לתוספת לקו האייפד 4 עם מכשיר בנפח זיכרון של 128 ג’יגה שיושק כבר ב-5 לפברואר.

גם בשווקים זרים אפל פועלת במרץ ויכול כי עוד השנה תצליח אפל להשיק את מכשיר האייפון דרך ספקית הסלולר הגדולה בסין, צ’יינה מובייל, אך אפל לא עוצרת שם. ביום שישי התברר כי נציגים בכירים של החברה נסובו לשולחן הדיונים עם נשיא תורכיה, כאשר הנושא העומד על הפרק הוא יוזמת “מחשב לכל ילד” שבגרסה התורכית מסתמן שתגיע במודל של “טאבלט לכל ילד”. הממשל התורכי מתכנן לספק לכ-15 מיליון תלמידים במדינה מחשבי טאבלט ולמרות מיצובו של האייפד בשוק בכל הנוגע למחיר, יש למכשיר יתרונות רבים על מתחריו כאשר בראשם כמות אפליקציות אדירה שנבנתה לאורך השנים והוכוונה גם לפלח האקסקלוסיבי של בתי הספר, אנשי עסקים, רופאים ועוד.

john_couch_turkey

היוזמה התורכית הגיעה בראשונה לתודעת הציבור כבר באוגוסט 2011, כאשר ברשת החדשות בלומברג נחשף כי רצונם של התורכים באותה עת הייתה כי המכשירים גם ייוצרו במדינה. כיום, מסתמן כי היוזמה שתספק לילדים רבים בבתי ספר בתורכיה מכשירי טאבלט נאמדת בכ-4.5 מיליארד דולר, סכום שוודאי ימשוך מתחרות רבות לתחרות על ליבם של הילדים שיגדלו על המכשירים. אפל מכרה ברבעון האחרון כ-23 מיליון מכשירי אייפד ותוספת של 15 מיליון מכשירים למכירותיה, גם אם תתפרש לזמן ארוך, בהחלט תעזור לחברה לקבל חלק ניכר מנתח השוק בתחום הטאבלטים חזרה.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים