זעזוע בגוגל: אנדי רובין עוזב את תפקידו כראש חטיבת אנדרואיד; מנהל Chrome OS יירש את מקומו

andyrubin1זעזוע הערב בגוגל, כאשר החברה הכריזה לפני זמן קצר כי ראש חטיבת אנדרואיד (Android, מערכת ההפעלה למובייל), אנדי רובין, יעזוב את תפקידו. רובין ששימש בתפקיד סגן נשיא בכיר בחברה, אחראי לפיתוח האנדרואיד בגוגל מאז שהחברה נרכשה על ידי ענקית החיפוש ב-2005, לאחר שהקים בעצמו את חברת “אנדרואיד” שפיתחה את מערכת ההפעלה. מי שיחליפו בתפקיד הוא סנדר פיצ’אי, סגן נשיא בכיר האחראי על אפליקציות גוגל, דפדפן Chrome ומערכת ההפעלה Chrome OS – מה שמעלה שוב את התהיות לגבי איחוד קרוב של מערכות ההפעלה אנדרואיד ו-Chrome OS.

לארי פייג’, מנכ”ל גוגל, פרסם הודעה רשמית על השינוי בבלוג הרשמי של החברה וכמובן שישנן המון מחמאות לאנדי רובין ובצדק. מאז רכשה גוגל את חברת אנדרואיד ובראשות רובין הצליחה להגיע מערכת ההפעלה לנתח שוק מהגבוהים בעולם המובייל, לכ-750 מיליון אקטיבציות של מכשירים עד כה וכ-25 מיליארד הורדות של אפליקציות. עוד מספר פייג’ שההחלטה לעזוב את התפקיד הייתה של רובין ודרכו בגוגל תמשיך בתפקיד חדש ובתקווה שיספק להיטים נוספים לחברה, כך שהזעזוע נובע יותר מהאיחוד של תחום האנדרואיד תחת אותו המנהל של תחום האפליקציות, ולא מעזיבה צורמת.

אנדי יפתח חנויות וסנדר יאחד מערכות

ההודעה גורמת לנו, באופן טבעי, להפעיל את הגלגלים בראש לגבי המשמעויות האפשריות לשינוי התפקידים בגוגל. אנחנו מאמינים שאנדי רובין לא קיבל את ההחלטה לעזוב לבד וכנראה שלארי פייג’ כבר ידע איזה תפקיד הוא מתכנן לו. לפני כחודש פרסמנו על כך שגוגל צפויה לפתוח רשת חנויות, שמועה שהוכחשה על ידי רובין עצמו, אבל עם הכרזת מחשב ה-Chromebook Pixel נראית הגיונית מתמיד. חנויות או לא, אנו סבורים שבקרוב מאוד נשמע את שמו של רובין בהקשר של פרוייקט חשוב בגוגל.

גזרת סנגר פיצ’אי מעט יותר מעניינת, כאשר הוא צפוי להיות עכשיו אחד האנשים הדומיננטיים בחברה, עם תחום אחריות רחב ועשיר מאוד הכולל את כמה ממוצרי הדגל שלה. עכשיו שמערכות ההפעלה Chrome OS ואנדרואיד נמצאות תחת “ראש” אחד, אנו אפילו יותר מאמינים בכך שגוגל בדרך לאחד בין מערכות ההפעלה. אנחנו לא חושבים שאחת מהן תבוטל, אבל בהחלט יתכן ש-Chrome OS תוטמע בגרסאות הבאות של אנדרואיד.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים