בלאקברי מדווחת על תוצאותיה הכספיות, מניות החברה מגיבות בירידה של כ-30%

Blackberry Q10-1-watermark

מניותיה של יצרנית הטלפונים החכמים הקנדית בלאקברי חטפו מכה כואבת היום בבורסה וירדו קרוב ל-30% במהלך יום המסחר בבורסת הנאסד”ק, זאת לאחר פרסום דוחותיה הכספיים לרבעון הפיסקלי הראשון של החברה לשנת 2014, בהם הופיעו נתונים שפספסו את תחזיות האנליסטים.

בניגוד להערכות מוקדמות למכירות מכשירים, אשר עמדו עפ”י סקר האנליסטים של בלומברג על כ-7.7 מיליון יחידות ברבעון, דיווחה החברה על מכירות של 6.8 מיליון יחידות בלבד וכ-100 אלף מכשירי טאבלט ה-Playbook. העניין הגדול שהתעורר בשלושת החודשים שנסתיימו ב-1 ליוני נגע להצלחתו של מכשיר ה-Blackberry Q10 המשלב מסך מגע ומקלדת QWERTY מלאה, אשר לגביו היו הערכות רבות שהציעו כי מכירותיו עולות מעל למצופה. בחברה לא הסכימו לפרסם נתונים פרטניים לגבי מכירות מכשירי ה-Z10 וה-Q10 והסתפקו בהצהרה כי כ-40% מסך המכשירים שנמכרו ברבעון היו מכשירים מבוססי מערכת ההפעלה החדשה, Blackberry OS 10, כלומר, כ-2.7 מיליון מכשירי Z10 ו-Q10 נמכרו במהלך הרבעון בסה”כ, זאת לעומת כמיליון מכשירים ברבעון הקודם.

BBRY-StockDrop-1Q2014

על אף פספוס תחזיות האנליסטים, הציגה החברה בפעם הראשונה מזה 5 רבעונים עליה במכירות מכשירים. ברבעון הקודם מכרה החברה 6 מיליון מכשירים, וכעת הציגה עליה לכדי 6.8 מיליון – לא השיפור לו כולם ציפו, אולם נקודת ציון חשובה עבור החברה בכל אופן.

בצד ההכנסות דיווחה בלאקברי על 3.1 מיליארד דולר, נמוך מממוצע האנליסטים של בלומברג שעמד על 3.4 מיליארד דולר לרבעון, אך הנתון מהווה עליה של כ-10% בהשוואה לרבעון המקביל בשנה הקודמת, אז עמדו הכנסות החברה על 2.8 מיליארד דולר. החברה הפסידה 84 מיליון דולר ברבעון הראשון הפיסקלי לשנת 2014.

האכזבה מתוצאותיה של בלאקברי נובעת במידת מה מפספוס הערכות האנליסטים, אולם הסתרת נתונים חשובים כמו פירוט מכירות המכשירים והשינוי לרעה בכמות המשתמשים הרשומים ברבעון שרשם ירידהשל כ-4 מיליון לכדי 72 מיליון משתמשים רשומים, זאת לאחר ירידה של כ-3 מיליון מנויים ברבעון הקודם, הם אלו שמקנים למשקיעים תחושה של חוסר נוחות וכפי הנראה לא מייטיבים עם מצבה של מניית החברה.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים