כבל ה-USB3.1 יקבל עיצוב חדיש ומינימלי ללא תאימות לאחור

usb3

איגוד ה-USB 3.0 Promoter Group אשר עומד מאחורי המפרט של 3.0 USB, בו חברות מיקרוסופט, HP, אינטל, טקסס-אינסטרומנטס, אריקסון ואחרות, הודיע כי תקן ה-USB 3.1 עליו הכריז באוגוסט האחרון יותאם עם כבל נתונים שיקבל עיצוב חדיש ומינימלי שיתאים להתפחות העיצוב של מכשירים מהדור החדש.

כבל ה-C Type החדש יתמוך בתקנים הקיימים של USB 3.1 ו-USB 2.0, אולם לא ייאפשר חיבור למכשירים קיימים ללא מתאם. יתרונותיו העיקריים של הכבל החדש יבואו בצד העיצוב, שיאפשר עבודה נוחה יותר עבור יצרניות מכשירים בעת פיתוח מוצרים מעוצבים והנוחות לא תפסח גם על המשתמשים עצמם, שיהנו מכבל אותו ניתן לחבר למכשירים משני צדדיו, מבלי לחפש עוד את הצד הנכון לחיבור.

תקן ה-USB 3.1 יאפשר העברת נתונים בקצבים גבוהים של עד 10 ג’יגה-ביט לשניה, המהירים פי שניים מאלו האפשריים בגרסה הנוכחית. תקן ה-USB 3.0 תומך בקצבי העברה המגיעים עד ל-5 ג’יגה-ביט לשניה, בעוד התקן הישן יותר, USB 2.0, מאפשר קצבי העברה המגיעים עד 480 מגה-ביט לשניה. התקן החדש מהווה תחרות לתקן ה-Thunderbolt שעיצבה אינטל, זה מאפשר קצבי העברה של עד 10 ג’יגה-ביט לשניה גם כן, אולם הפיתוח החדש של ה-Thunderbolt 2 שהוכרז בחודש אפריל האחרון, מציע קצבי העברת נתונים שיגיעו אף עד 20 ג’יגה-ביט לשניה.

כבל הנתונים החדש צפוי לעבור תהליכי אישור כבר ברבעון הראשון לשנת 2014, אולם העבודה עליו תסתיים ככל הנראה רק לקראת סוף הרבעון השני בשנה הבאה, דבר העשוי לשלול אפשרות כי קצבי העברת נתונים מהירים יותר יגיעו למחשבים, סמארטפונים וטאבלטים שיוכרזו במהלך מחצית השנה הראשונה של 2014.

(מקור – USB.org)


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים