הצצה ראשונה: Samsung Galaxy Note Pro – טאבלט כבד למשתמשים כבדים

Samsung-Galaxy-Note-Pro4סמסונג החליטה לדחוף לשלב הבא את התחרות על הטאבלטים כאשר בתערוכת האלקטרוניקה הצרכנית CES 2014 שנערכה בלאס וגאס הכריזה על טאבלט ה-Galaxy Note Pro בעל מסך ה-12.2 אינץ’. הרגעים הראשונים עם הטאבלט תפסו אותי בהפתעה גמורה – סמסונג בחרה לשלב ממשק אריחים (TouchWIZ Magazine UX) המציג ווידג’טים שונים על-גבי המסך, במקום את רשימת האפליקציות והווידג’טים עימם גדלה פלטפורמת האנדרואיד. כבר עם פתיחת המסך הופיעו שלל פריטי מידע כמו מייל, מזג אוויר וגישה למספר אפליקציות פופולריות (הודעות, טלפון וכו’).

מגירת האפליקציות מוקמה בחלקו התחתון של המסך ואליה ניתן לגשת בכל עת דרך כפתור ייעודי, כשגם תפריט האפליקציות הרצות ברקע ניתן לשליפה מתחתית המסך על-ידי גרירת האצבע מלמטה למעלה, או לחיצה על הכפתור הייעודי המוכר מתפריט מערכת ההפעלה בתחתית המסך. אציין שאת פונקציית המחווה לגרירת מסך האפליקציות הפתוחות היה צריך להפעיל בנפרד, וזו הסיבה שלא צלחתי בהפעלתה בוידאו המצורף.

ניתן להבחין בבירור כי טאבלט ה-Galaxy Note Pro מיועד לעבודה ובסמסונג שמו דגש מיוחד על אנשי עסקים. יחד עם הטאבלט מציעה סמסונג סט אפליקציות לעריכת מסמכים, אשר לפי נציגיה מכילות עד כ-80% מהיכולות המובנות של חבילת האופיס של מיקרוסופט – הדבר אומר שהאפליקציות של סמסונג יאפשרו גם פתיחת מסמכים קיימים ללא קושי, והמהלך הינו בר משמעות בעולם התחרותי של עריכת המסמכים.

Samsung-Galaxy-Note-Pro7נוחות עבודה גם היא דבר חשוב ובסמסונג צירפו פרט לעט הסטיילוס הישן והמוכר גם אפשרויות שונות לעבודה במספר מסכים. ניתן להציג מסכי אפליקציות מוקטנים על-גבי מסך הבית, אשר את גודלם ניתן לשנות בכל עת. לחילופין, ניתן גם לפתוח אפליקציות מתפריט צדדי ולגרור אותן על המסך כך שימלאו את כולו, או יוצגו זו לצד זו לשם עבודה על מספר מסכים במקביל. אם נרצה למשל לשלוח מייל או הודעת טקסט ולצרף אליהם תמונה, נוכל לפתוח לצד אפליקציית ההודעות גם את הגלריה ופשוט לגרור תמונה מאפליקציה אחת לשניה.

המסך הגדול מציג גם רזולוציה מרשימה למדי וממשיך את המסורת של סמסונג לספק ללקוחותיה את הכי טוב שהיא רק יכולה להציע, אולם משקלו הכבד של הטאבלט (750 גרם) לא יהיה נוח אם ברצונכם להחזיק את המכשיר ביד לזמן ממושך של משחק, עבודה, קריאה או כל פעולה אחרת. כפי הנראה, הכוונה של סמסונג עם טאבלט זה היא להציג תחרות דווקא עבור מכשירים המסוגלים להחליף את הניידים כמו Microsoft Surface או Transformer Duet החדש של אסוס.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים