✓✓ פייסבוק רוכשת את אפליקציית המסרים המידיים WhatsApp תמורת 19 מיליארד דולר

Whatsapp-logoאם מתעקשים מספיק – כנראה שמצליחים: פייסבוק, הרשת החברתית הגדולה בעולם, הודיעה לפני זמן קצר על רכישתה של חברת WhatsApp המפעילה את אפליקציית המסרים המידיים הפופולארית אשר נושאת את אותו השם. סכום העסקה – 19 מיליארד דולרים, כאשר כ-4 מיליארד יועברו במזומן, 12 מיליארד במניות וכ-3 מיליארד במניות חסומות שיפשירו לאורך תקופה של מספר שנים.

באופן די צפוי לאחר מהלך שכזה, פייסבוק מבהירה כי חברת WhatsApp תמשיך לעבוד כיישות עצמאית על האפליקציה שפיתחה בשנים האחרונות. נכון לשלב זה, כך ממשיכה פייסבוק לספר, לא מתוכנן איחוד כלשהו עם שירותיה של הרשת החברתית או שינוי מסוים בהתנהלות, אך אין לנו ספק שמדובר בצעד בלתי נמנע שיכול ויגיע תוך כמה חודשים. כדוגמה ניתן לציין את אפליקציית Instagram שנרכשה על ידי פייסבוק באפריל 2012, והחלה להציג למשתמשים בארה”ב פרסומות ממומנות כשנה לאחר מכן.

בעבר עלו ברשת דיווחים רבים על כוונתה של פייסבוק לרכוש את WhatsApp, אך כנראה שסכום הרכישה שהוצע דאז לא היה גבוה מספיק בכדי לשכנע את ראשי החברה שזהו הצעד הנכון בעבורם. דיווחים דומים טענו כי גם ענקית שירותי הרשת גוגל התעניינה ברכישת החברה. אין זה מפתיע שפייסבוק המשיכה להתעקש והגיעה בסופו של דבר להצעה אסטרונומית של 19 מיליארד דולרים: ל-WhatsApp למעלה מ-450 מיליון משתמשים ברחבי העולם, כאשר 70 אחוזים מהם משתמשים באפליקציה מדי יום. בעבור פייסבוק, שעדיין מחפשת דרכים להרחיב את קהל היעד שלה, במיוחד במובייל – מדובר במכרה זהב.

“אפליקציית WhatsApp תשלים את שירותי הצ’אט וההודעות הקיימים שלנו במטרה לספק כלים חדשים ומתקדמים למשתמשים”, כך כתב מנכ”ל פייסבוק מארק צוקרברג בחשבון הפרטי שלו ברשת החברתית. גם הצד של WhatsApp מתייחס לרכישה – על פי דבריו של מנכ”ל החברה יאן קום, לא ישולבו פרסומות בשירות. “נמשיך לפתח את המוצר שלנו על הצד הטוב ביותר. השותפות בין החברות לא היתה מתקיימת אם היה עלינו להתפשר על עקרונות הליבה שלנו”, הוא מסר.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים