קוואלקום חושפת טאבלט מפתחים המבוסס על ערכת השבבים Snapdragon 805

Intrinsic-Qualcomm-Snapdragon805-tablet

נכון להיום, ערכת השבבים המתקדמת ביותר של קוואלקום בשוק היא ה-Snapdragon 801, כאשר לאחרונה חשפה החברה את דגמי ה-Snapdragon 810 ו-Snapdragon 808 שיגיעו בתחילת שנת 2015. עוד לפני כן, בחודשי הסתיו הקרוב, נזכה לראות את הבכורה של ערכת השבבים Snapdragon 805. יחד עם היצרנית הקנדית, Intrinsyc, הכריזה קוואלקום על טאבלט המיועד למפתחים עם מפרט טכני יוצא מן הכלל, תג מחיר של 800$ ועם שבב ה-Snapdragon 805 בפנים.

מדובר בטאבלט העונה כמעט לכל דרישות החומרה האפשריות. למכשיר מסך IPS בגודל 10 אינץ’ התומך ברזולוציית WQHD 2560×1440, זכרון RAM בנפח 3GB ונפח אחסון פנימי העומד על 64GB ,כאשר להם מתווסף כרטיס הרחבה בדמות microSD בנפח 8GB. המצלמה בגב המכשיר כוללת חיישן בן 13 מגה-פיקסל ותומכת בצילום וידאו 4K וצילום ב-Full HD ב-60 פריימים לשניה. עוד בגב המכשיר ניתן למצוא רכיב לזיהוי טביעת אצבע. מלפנים ישנה מצלמה בעלת חיישן 2 מגה-פיקסל ולצידיה ממוקמות שתי עדשות של מצלמה סטריאוסקופית, הפועלת בטווח האינפרה אדום ומיועדת לזיהוי מחוות תנועה.

הטאבלט כולל את שבב ה-Hexagon היעודי של קוואלקום, אשר מפעיל את שלל החיישנים במכשיר. לצד החיישנים הקונבנציונאליים, בהם חיישן תאוצה, ג’ירוסקופ וחיישן תאורה, ישנם גם חיישן טמפרטורה, חיישן לחץ ולחות ומצפן. כמו כן, כולל המכשיר זוג רמקולים התומכים בהשמעת תוכן בן 7.1 ערוצי שמע ושבעה מיקרופונים האחראים למספר משימות.

ראשית, מאפשרים המיקרופונים הקלטת תוכן שמע ב-5.1 ערוצים. שנית, הם משמשים לביטול רעשים אקטיבי, בדומה לנעשה במכשיר ה-Xperia Z2 של סוני. לבסוף, משמשים המיקרופונים את תכונת ה-Fluence Pro של קוואלקום, אשר בשילוב עם סטילוס אקטיבי המשדר אותות על-קוליים, מאפשרת זיהוי קלט לא רק על גבי מסך המכשיר אלא על כל משטח הנמצא בקרבתו.

כאמור, בטאבלט ישנו חריץ להרחבת הזכרון כמו גם חיבור microUSB 3.0 ו-microHDMI לשימוש המפתחים. כיוון שהמכשיר נועד למשימות פיתוח תוכנה ולא לשימוש רגיל, נפח הסוללה נמוך מהרגיל ועומד על 3400mAh בלבד. את הטאבלט ניתן לרכוש ישירות מאתר היצרנית, ובעוד ו-800 דולרים אינם סכום צנוע, מדובר במחיר נמוך משמעותית ממחירו של טאבלט מפתחים קודם של קוואלקום, הנבנה על פלטפורמט ה-Snapdragon S4 Pro, אשר אז, לפני כשנתיים, עמד מחירו על 1,300 דולרים.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים