חברת StoreDot הישראלית מציגה סוללה הנטענת בתוך 30 שניות

Storedot-Charging

בשנים האחרונות לא חסרו טכנולוגיות חדשות שצצו והבטיחו לפתור את בעיית הסוללה במכשירים הניידים שלנו. לרוב, מדובר בפיתוחי מעבדה חסרי תכניות ייצור ושיווק, אך הפיתוח של החברה הישראלית StoreDot עליו סיפרנו בקצרה בכתבת הסיכום של אירוע Think Next 2014, מבטיח אחרת.

הפיתוח החדש לא מגדיל אמנם את קיבולת האנרגיה של הסוללה, אך בשילוב מולקולות אורגניות בסוללת ליתיום-יון, הוא מקצר משמעותית את זמן הטעינה. כך למשל, אב-טיפוס של סוללה כזו עבור מכשיר ה-Galaxy S3 של סמסונג נטען במלואו תוך 30 שניות בלבד.

הפיתוח נולד באוניברסיטת תל-אביב ממחקר של מחלת האלצהיימר. כאשר הפפטידים (שרשראות של חומצות אמינו) בהם עסק המחקר חוברים יחדיו לגבישים בגודל של כשני ננו-מטר, הם מתגלים כבעלי תכונות של קבל-על. ביכולתם לאגור כמות גדולה של אנרגיה במהירות ולפרקי זמן קצרים. חברת StoreDot מצאה דרך לשלב גבישים אלו באלקטרודות הסוללה. כך בעצם מאפשר הפיתוח אגירת אנרגיה מהירה באמצעות הגבישים האורגניים, ולאחר מכן פריקה איטית דרך אלקטרודות הליתיום.

StoreDot מכוונת להפוך את הפיתוח למוצר ולשווק את הסוללות הראשונות תוך פחות משלוש שנים. כפי שניתן לראות בוידאו, דגם אב-הטיפוס של הסוללה גדול מאוד. מדבריו של מנכ”ל החברה, ד”ר דורון מאיירסדורף, גם הקיבולת שלו נמוכה מהמקובל היום. בעזרת מימון של כשישה מיליון דולר מצפים בחברה לפתור את שתי המגבלות תוך שנתיים ולספק סוללה בנפח של כ-2,000mAh אשר תיטען תוך פחות מדקה.

כאשר תגיע הסוללה לשוק, מחירה צפוי להיות כפול לערך מהמחיר של מרבית הסוללות החלופיות היום, כ-30 דולרים. אז האם בקרוב תהפוך בעיית הסוללת לנחלת העבר? רק הזמן יגיד.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים