דיווח: אפל תחשוף יכולות בית חכם עבור iOS ב-WWDC

ios7-iPhoneכנס המפתחים השנתי של אפל, WWDC 2014, עתיד להיפתח ב-2 ביוני, והיום מגיעה אלינו השמועה העסיסית ביותר עד כה לגבי מה שהחברה תציג בו: בית חכם המסוגל להתממשק מול מערכת ההפעלה iOS. חברת גוגל השיקה ב-2011 את פלטפורמת Android@Home שהייתה צריכה לפתוח בעבורה את הדלת לבית החכם, אך מאז הפלטפורמה לא המריאה, אם כי רכישתה של חברת Nest מראה שלגוגל כוונות רציניות בתחום.

למה להשתלט על הסלון כשאפשר על כל הבית?

לפי דיווחו של אתר Financial Times, אפל תתמקד בהוספת יכולות ניהול בית חכם ל-iOS, עם דגש על ה-iPhone שישמש כ”מפתח”. אפל תאפשר לחברות להתממשק עם היכולות החדשות ואלו יהיו כמובן תחת פיקוחה, מכיוון שנדרשת רגישות מיוחדת לפרטיות ולאבטחה. המוצרים ירוכזו תחת תכנית ייעודית, ממש כמו זו של האביזרים הנלווים לאייפון – “Made for iPhone”. לא ברור כרגע מה יהיו יכולותיו של האייפון בבית החכם, אבל אחת הדוגמאות שהביא האתר היא יכולתה של התאורה לזהות את מיקומו של הסמארטפון ובכך להחליט מתי להדלק.

נקודות חשובות נוספות, כמו כיצד יתבצע החיבור בין האייפון לבית החכם ואילו מכשירים יתמכו בכך, לא זכו להתייחסות מפורשת. אם יכולות הבית החכם יתבססו על טכנולוגיית iBeacon של אפל, אזי שגם דגמי האייפון הנמכרים היום יוכלו להתממשק מול הבית החכם. אופציה אחרת היא תפעול באמצעות רשת WiFi משותפת, או טכנולוגיית ה-NFC שלפי השמועות מהשנתיים האחרונות תוטמע בדגם ה-iPhone הבא.

חברת אפל כבר החלה בתהליכי ההרחבה של iOS אל מחוץ לעולם המובייל: ממש לא מזמן הציגה החברה את פלטפורמת ה-CarPlay לרכב, ולפיכך נראית לנו טבעית לגמרי גם הדרך אל הבית החכם. גוגל כבר ביצעה מהלכים שכאלו בעבר, בעולם הרכב והבית החכם, אבל בינתיים נראה שאפל מצליחה להביא פתרונות מגובשים יותר.

(מקור – The Verge)


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים