דפדפן מקולקל? מיקרוסופט שוקלת לשנות את שמו של Internet Explorer

זמנים משתנים, שמות רעים נשארים לעד. האם במיקרוסופט שוקלים למתג מחדש את דפדפן Internet Explorer הידוע לשמצה? בדיון שאלות-תשובות שערכו צוותי הפיתוח של החברה דרך אתר הפורומים Reddit, נראה שבימים אלו נבחנות מספר דרכים לתיקון השם הרע שניכס לעצמו הדפדפן במרוצת השנים.

באוגוסט 2001, עוד לפני הקמתם של פייסבוק וטוויטר, הפיצה מיקרוסופט את Internet Explorer 6 – דפדפן מהיר ומתקדם פי כמה מגרסה 5 ונגזרותיה השונות שנשאו את העיצוב האפרורי והמיושן של עידן טרום XP. אף רצונה לחדש ולהתפתח, נהגה מיקרוסופט בעקשנות וסירבה להעניק תמיכה בתקנים חדשים – מה שאילץ המוני מפתחי אתרים לדבוק בהרגלים ישנים.

ראו גם: מיקרוסופט בקמפיין חדש: “Internet Explorer – הדפדפן שאהבתם לשנוא”

שנה לאחר מכן, בספטמבר 2002, הופץ דפדפן הפיירפוקס (לימים – Phoenix) שהופעל באמצעות מנוע חדשני ומהיר הרבה יותר מזה של מיקרוסופט. הפלא החדש הציע עדכונים מהירים ושלל אפשרויות מתקדמות דוגמת לשוניות, מנהל הורדות, סרגל מועדפים וניתוח המיקום הגיאוגרפי של המשתמש. המשתמשים בהחלט התרגשו, אך לענקית התוכנה לקח 4 שנים להכנע לקידמה, עד שבאוקטובר 2006 הפיצה את גרסה 7 של הדפדפן. והתדמית? נשארה בתחתית.

“אנחנו כבר לא מיושנים”

web-browsers-july14היום, ומאז גרסה 9 שהופצה ב-2011, דפדפן Internet Explorer הוא מוצר שונה לגמרי מזה שהכרנו. הוא מהיר יותר ממרבית מתחריו, מציע מגוון אפשרויות מתקדמות למשתמשים ולמפתחים, ואפילו תומך בתקנים החדשים ביותר – גם אם עוד לא יצאו מגרסאות הבטא. אם טרם ניסיתם את אחת מגרסאותיו החדשות (ובהנחה שעוד לא נטשתם את Windows), קרוב לוודאי שתופתעו.

“התקבלו המון רעיונות שהציעו לנו דרכים להפריד את עצמנו מתפיסות שליליות שאינן משקפות את המוצר שלנו כפי שהוא היום”, מסרו המפתחים לאחר שאישרו ששינוי השם הוא בהחלט דבר אפשרי. כדוגמה לרוחות השינוי, הם ציינו את מסירותה של מיקרוסופט למשתמשי מערכת ההפעלה Windows 8 שקיבלה בשנה האחרונה לא מעט שינויים ושדרוגים בעקבות התלונות והבקשות.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים