היצרניות מתנגדות: פרויקט Android Silver עדיין מוקפא

Android Silver, פרויקט הדגל השאפתני שבמסגרתו התכוונה חברת גוגל להשיק מכשירי סמארטפון לשוק הגבוה בשיתוף יצרניות האנדרואיד המובילות, מתקשה להתרומם. על פי דיווח חדש של אתר הטכנולוגיה Re/code, יצרניות הסלולר אליהן פנתה גוגל בניסיון ליצירת שיתופי פעולה, קיבלו רגליים קרות ובחרו לחזור בהן מהחלטתן לקחת חלק בפרויקט.

הפיתוי אמנם היה גדול, שכן על פי דיווחים לא מאומתים הציעה גוגל לממן באופן מלא את קמפיין השיווק של המכשירים ולהיות האחראית הבלעדית למתן תמיכה בהם, טכנית ותכנתית; אבל לא גדול מספיק – בכדי לייצר מכשיר שכזה יחד עם גוגל, נדרשו היצרניות לוותר על ממשק המשתמש המותאם שפיתחו ולחלוק את מותג Android Silver עם מתחרותיהן.

הצצה לאחור

עד כה נשמעים התנאים הללו זהים לאלו שחלים על היצרנית שמפתחת ומייצרת את מכשיר הנקסוס מדי שנה, אלא שבמסגרת תכנית סילבר התכוונה גוגל להשיק כמה מכשירים בשנה אחת, ולא דגם בודד שיוביל את המותג. דמיינו למשל שבמקביל למוטורולה, היו גם HTC, LG, סמסונג וסוני מייצרות סמארטפון נקסוס משלהן – מצב בו מאד קשה לבלוט.

בשבוע שעבר הציגה גוגל את ה-Nexus 6 אותו ללא ספק ניתן להגדיר כמכשיר פרימיום. לפיכך, הדיווחים על פרויקט Android Silver תמיד האפילו על המשך קיומה של תכנית הנקסוס. דיוויד בורק, ראש מחלקת ההנדסה בחטיבת האנדרואיד, ניסה להרגיע את הרוחות וטען בחודש יוני שלא קיימת סכנה שכזו. את דבריו השלים בזמן האחרון גם ראש חטיבת ההנסדה בחברה, הירושי לוקהיימר – “אינך יכול לבנות מערכת הפעלה בצורה מופשטת. גוגל תמשיך להשקיע בפיתוח חומרה נלווית”.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים