אתם בחרתם: אלו הם נבחרי 2014 של גולשי אתר גאדג’טי

שנת 2014 הייתה שנה מלאת חידושים וקפיצות דרך משמעותיות, ואף כללה לא מעט חדשנות בקטגוריות רבות בעולם המובייל והטכנולוגיה. לצד זאת, שנת 2014 הייתה גם שנת תהפוכות, כאשר יצרניות ענק ששלטו בשוק ללא עוררין פינו את מקומן לטובת שחקניות חדשות שהיו רעבות להצלחה. מכשירים שעד לפני כמה שנים היו מבחינת שם דבר, נבחרו כעת להיות אכזבת השנה – ולהיפך.

תכנית חגיגית של גאדג’טי משדר לסיכום סקר הגולשים הגדול:

לאחר שחשפנו בפניכם את רשימת הכתבות הנצפות והמדוברות ביותר בשנה שחלפה, ולאחר שכל כתבי המערכת סיפרו על בחירתם האישית, הגיע הזמן לחשוף את תוצאות הסקר הגדול של שנת 2014. השנה לקחו חלק בסקר למעלה מ-3,000 גולשים, ולהלן בחירתם:

סמארטפון השנה עם 27% מהקולות – LG G3

והשאר:

oneplus-one htc-one-m8-back iPhone-6-Front-Wood
22% מהקולות 17% מהקולות 14% מהקולות
OnePlus One HTC One M8 Apple iPhone 6
  • מקום חמישי – Samsung Galaxy S5 עם 11 אחוזים
  • מקום שישי – Sony Xperia Z3 עם 9 אחוזים

את התואר מכשיר השנה קוטף בגאווה רבה מכשיר הLG G3 שהפך בשנה האחרונה לנושא הדגל של מכשירי האנדרואיד באשר הם. המסך המצוין ופורץ הגבולות, הממשק שעבר שיפור משמעותי והמצלמה המצוינת הצליחו להקפיץ את חברת LG לראש הטבלה, ולא פחות חשוב מכך – ליצור קהילה חזקה סביב מכשיריה. בשנה שעברה זכה בתואר זה מכשיר ה-Nexus 5, גם הוא פרי פיתוחה של LG, ובכך ממשיכה החברה הקוריאנית לזכות לתנופה אדירה בשוק המובייל. אנו צופים כי שנת 2015 תהיה משמעותית מאוד עבור LG וכבר לא יכולים לחכות למוצריה הבאים.

במקום השני, בפער לא גדול, מכשיר ה-OnePlus One של היצרנית הסינית שהגיחה לעולם רק בשנה האחרונה. ה-OnePlus One טרף את הקלפים ושינה את ההשקפה הכוללת אודות היצרניות הסיניות. המכשיר מציע מפרט מעולה שלא מבייש אף מכשיר דגל, ובמחיר נגיש וכמעט בלתי נתפס – מה שהעניק לו את יחס העלות תועלת הטוב ביותר מבין מכשירי הדגל של 2014. אל המקום השלישי הגיע HTC One M8 שהצליח להצטיין כמעט בכל קטגוריה וכלל לעניות דעתנו את העיצוב המרהיב מכולם. במקום הרביעי מכשיר ה-iPhone 6 שהוכיח פעם נוספת אילו מכשירים מעולים יוצאים משולחן השרטוטים של מהנדסיה.

פאבלט השנה עם 39% מהקולות -Galaxy Note 4

Samsung-Galaxy-Note-4-Unboxing-Device

nexus-6-official iPhone-6-plus-gadgetycoil-box Samsung-Galaxy-Note-Edge-Hands-On-5
18% מהקולות 17% מהקולות 11% מהקולות
Motorola Nexus 6 Apple iPhone 6 Plus Samsung Galaxy Note Edge
  • מקום חמישי – LG G3 Stylus עם 9 אחוזים
  • מקום שישי – Huawei Ascend Mate 7 עם 6 אחוזים

את הזוכה בתואר, Galaxy Note 4, אין צורך להציג יתר על המידה. מדובר ללא ספק באחד המכשירים המסוקרים ביותר בשנה האחרונה. גם השנה, סמסונג, המלכה הבלתי מעורערת של עולם הפאבלטים, הצליחה להתעלות על עצמה ולהציג מכשיר מתקדם ויוצא דופן. רזולוציית המסך ששופרה ועומדת על 2K, מעניקה חווית צפייה מפילה לסתות וניתן לומר בזהירות כי מדובר במסך הטוב ביותר בשוק. מלבד השיפור הניכר במסך, סמסונג כללה במכשיר מעבד עצמתי, מצלמה איכותית, ולקינוח – גם עט סטיילוס משודרג משמעותית.

אל המקום השני הגיע לא אחר מאשר יורש העצר במשפחת הנקסוסים – Nexus 6, שפותח על ידי מוטורלה. על אף שהגדלת המסך לא קרצה לנאמני מותג הנקסוס, הצליחה מוטורולה לשחזר את הקונספט המצליח של מכשיר הביניים שלה, Moto X, והציגה מכשיר בעל עיצוב נעים לעין עם גרסת אנדרואיד נקייה, מסך ברזולוציה גבוהה של 2K ומעבד חזק. אל המקום השלישי הגיע הפאבלט הראשון של חברת אפל – iPhone 6 Plus שסוף כל סוף העניק לחובבי אפל מכשיר עם מסך גדול באמת. במקום הרביעי ניצב Galaxy Note 4 Edge בעל המסך הקמור, שללא ספק היה אחד המכשירים המסקרנים של השנה.

טאבלט השנה עם 34% מהקולות – iPad Air 2

iPad-Air-2

Nexus-9-Main Samsung-Galaxy-Tab-S-Portrait Surface-3-render
27% מהקולות 20% מהקולות 19% מהקולות
HTC Nexus 9 Samsung Galaxy Tab S Microsoft Surface Pro 3

בקטגוריה זו אנו זוכים לתהפוכה של ממש לעומת השנים האחרונות בהן זכו דגמי ה-Nexus לכבוד. השנה, טאבלט ה-iPad Air 2 של אפל העפיל לראש הטבלה עם אחוז לא קטן מקולות המצביעים. ה-Air 2 מצטיין בעיצוב דקיק ויוקרתי שפשוט מעניק תחושה מעולה ביד, ולא פחות חשוב מכך – ישנו מגוון רחב של אפליקציות ייעודיות שמעניקות למסך הגדול ערך מוסף אמיתי. גם הפעם, כמדי שנה, אפל העניקה למכשיר מקצה שיפורים נרחב אשר כולל פלטפורמת עיבוד חזקה יותר, מצלמה איכותית וגם קורא טביעות אצבע מסוג Touch ID – כל זה בעובי של 6.1 מ”מ בלבד.

אל המקום השני הגיע טאבלט ה-Nexus 9 עליו שקדה חברת HTC, יורשו הכמעט ישיר של טאבלט ה-Nexus 7. על אף שלא זכה בתואר טאבלט השנה, המוצר מגיע עם כל טוב: מסך ברזולוציה גבוהה העומדת על על 2048×1536, מסגרת מתכתית וגולת הכותרת – ערכת השבבים Tegra K1 מבית Nvidia. במקום השלישי Samsung Galaxy Tab S 10.5 שהמשיך את הקו של סמסונג בקטגוריה והציג טאבלט מצוין שאף הצליח לקרוא תיגר על ה-iPad. אל המקום הרביעי, בהפרש לא גדול בכלל, הגיע Microsoft Surface Pro 3 שהיה הראשון בסדרה להציג נתוני מכירות חיוביים ואת השינוי המשמעותי שעושה מיקרוסופט בתחום. Surface Pro 3 נתפס בעיני רבים כשילוב אידיאלי בין מחשב עצמתי וטאבלט קל ונוח לשימוש.

לגמרי השנה שלה עם 34% מהקולות – Xiaomi

מקור תמונה: Hugo Barra
מקור תמונה: Hugo Barra
Apple-products-2014 Microsoft-logo בכל זאת מחכים לאינטל
30% מהקולות 19% מהקולות 17% מהקולות
Apple Microsoft Intel

את הרשימה פותחת לא אחרת מאשר חברת Xiaomi שעשתה את קפיצת הדרך המשמעותית ביותר שלה בשנה האחרונה. Xiaomi, על אף שאיננה משווקת בישראל באופן רשמי, התברגה בראש הטבלה באמצעות ליין מכשירים שהתהדרו בתג מחיר תחרותי ביותר. לא לחינם Xiaomi חשבו מרבית הגולשים שהשנה הזו שייכת ל-Xiaomi, שכן החברה הסינית אף הוכרזה כיצרנית הסמארטפונים המובילה בסין והצליחה להגיע למקום השלישי בשוק העולמי – נתון מרשים לכל הדעות.

אל המקום השני הגיעה חברת אפל שבשנה הנוכחית הביאה לקהל המשתמשים שלה כמה בשורות משמעותיות. באמצעות השקתם של שני מכשירי אייפון עם מסכים גדולים, טיפלה החברה באחת הבעיות הגדולות ביותר עליהן התלוננו הצרכנים. תוסיפו לכך גם את השעון החכם שהצליח ליצור באזז ותבינו מדוע המקום השני שייך לחברת התפוח. את המקום השלישי מאכלסת חברת מיקרוספט, שבאמצעות מנכ”לה החדש הצליחה לחולל שינוי לא קטן בדעת הציבור עליה. אחרונה חביבה הגיעה חברת אינטל שהודיעה השנה על כניסתה לתחום הטכנולוגיה הלבישה ואינטרנט של הדברים, מה שיכול להעניק לה את המקום הראשון בשנה הבאה.

פריצת השנה עם 40% מהקולות – יצרניות הסמארטפונים הסיניות

oneplus-sk

Moto360-2 Samsung-WQHD-vs-FHD קורטנה תשתדרג
26% מהקולות 24% מהקולות 10% מהקולות
טכנולוגיות לבישות מסכי Quad HD הסייעת הקולית Cortana

היצרניות הסיניות ביססו את מעמדן באופן סופי במהלך השנה החולפת. שמות כמו OnePlus, Meizu ו-Xiaomi הפכו כבר שגורים בפיהם של צרכנים ישראלים רבים שלמדו להכיר ולאהוב את מוצריהן. יתרה מכך, אם עד לפני שנה נתפסו המכישירים הסינים כתחליפים זולים ולא מתקדמים, הרי שהיום נמצאות היצרניות הסיניות במקום מכובד מתמיד ומקבלות יחס של יצרניות מהשורה. כל אלה מעידים על ההתקדמות הענקית שעשו היצרניות הסיניות בשנה האחרונה ועל המשמעות שלהן בעולם המובייל החדש.

אל המקום השני בקטגוריית פריצת השנה הגיעה הטכנולוגיה הלבישה שקיבלה השנה זריקת מרץ רצינית בזכות תשומת לב המיוחדת שהעניקו לה החברות הגדולות: גוגל עם Android Wear, אפל עם שעון ה-iWatch, ואפילו מיקרוסופט. במקום השלישי מסכי ה-Quad HD שהפכו להיות כמעט סטנדרט בדור המכשירים הנוכחי וללא ספק יהיו בגדר חובה במכשירי הדגל הבאים שיגיעו עם מסכים גדולים. במקום הרביעי ניצבת הסייעת הקולית קורטנה, העוזרת האישית של מיקרוסופט, שהציגה אינטליגנציה מלאכותית מרשימה שהביסה לא פעם את זו של המתחרות.

אכזבת השנה עם 39% מהקולות – Samsung Galaxy S5Samsung-Galaxy-S5-main

sapphire-glass-gt-advanced-tech microsoft-lumia-green iPad-Mini-3-Retina-main
23% מהקולות 19% מהקולות 19% מהקולות
זכוכית הספיר מיקרוסופט מעלימה את נוקיה Apple iPad Mini 3

איך שגלגל מסתובב לו: סדרת המכשירים המפוארת של סמסונג, Galaxy S, מי שעד לפני כמה שנים הצעידה את ראש הטבלה, נמצאת היום קרוב לתחתית. לשם תזכורת: S2 ו-S3 הגיעו למקומות הראשונים, S4 הגיע למקום הרביעי, וכעת – S5 נחשב לאכזבת השנה. חשוב להדגיש, אין מדובר במכשיר גרוע, נהפוך הוא – זהו אחד המכשירים הטובים שיצא לנו לראות ולחוות בשנה האחרונה. אכזבת הגולשים נובעת ככל הנראה מהציפיות לחדשנות ולמקוריות, מה שלא קיבלנו מהדגמים האחרונים שלה בסדרה.

את המקום השני בקטגוריה המפוקפקת קיבלה “זכוכית הספיר” שמשתמשי האייפון כל-כך ציפו לה. נזכיר שלקראת השקת מכשיר ה-iPhone 6 הייתה חרושת שמועות על כך שמסך המכשיר יצופה בחומר השני בחוזקו בטבע, אך כפי שכולם יודעים – התיאוריות כולן קרסו. את המקום השלישי תפסה מיקרוספט מעצם בחירתה למחוק את המותג האגדתי נוקיה שליווה אותנו במשך שנים רבות. המקום הרביעי בקטגוריה זו שמו לטאבלט ה-Apple iPad Mini 3, או – iPad Mini 2 עם חיישן טביעות אצבע ותג מחיר גבוה ב-100 דולרים.

עסקת השנה עם 51% מהקולות – פייסבוק רוכשת את WhatsApp

whatsapp-background

Beats-Apple-Acquisition Motorola-a-Lenovo-company Oculus-Rift-CrystalCove-main
20% מהקולות 20% מהקולות 9% מהקולות
אפל רוכשת את ביטס לנובו רוכשת את מוטורולה פייסבוק רוכשת את Oculus VR

בתואר עסקת השנה, ובהפרש ניכר, זוכות פייסבוק ו-WhatsApp, כחלק ממה שייזכר כאחת העסקאות הגדולות בעולם הטכנולוגיה. פייסבוק שילמה סכום אסטרונומי של 19 מליארד דולרים (ואם נתייחס לשווי המעודכן של מניית פייסבוק, אז אפילו יותר מכך) עבור אפליקציית המסרים המידיים הפופלארית. עסקה זו היתה מעין יריית פתיחה של הקרב על שירותי המסרים המידיים שזכו לקבל תשומת לב רבה בשנה האחרונה, אם זה בקנייתה של Viber, גדילתה של סנאפצ’אט ואפילו הצעד השנוי במחלוקת של פייסבוק להוצאת המסנג’ר מהאפליקציה המובנית.

אל המקום השני והמכובד הגיעה העסקה בין אפל וביטס, שנראתה טבעית מאין כמותה. מדובר בשני מותגים חזקים המשדרים יוקרה ואיכות ללא פשרות ומוגדרים כמוצרי פרימיום. בעוד שביטס מוכרת בעיקר בזכות האוזניות המפורסמות, אנחנו נוטים להאמין כי הגרעין האמיתי של העסקה היה דווקא שירות הזרמת המוזיקה של ביטס בו אפל חשקה. במקום השלישי ניצבת עסקה מעניינת לא פחות, במסגרתה מכרה גוגל את חטיבת המובייל של מוטורולה לענקית הסינית לנובו. עסקה זו עתידה להציב את לנובו בקדמת הבמה בעולם המערבי וזאת בזכות השם, הניסיון והפטנטים הרבים של מוטורולה בעולם המובייל. אל המקום הרביעי הגיעה פייסבוק בעסקה נוספת – הפעם של חברת Oculus המתמחה במציאות מדומה.

איש השנה עם 38% מהקולות – ג’ק מא (מייסד עליבאבא)

16523548_620x413
מקור: Today Online
satya-nadella mark-zuckerberg-QnA gilad-ardan
26% מהקולות 20% מהקולות 16% מהקולות
סאטיה נאדלה (מנכ”ל מיקרוסופט) מארק צוקרברג (מנכ”ל פייסבוק) גלעד ארדן (כשר התקשורת)

בשנה האחרונה, בין היתר בגלל ההנפקה האסטרנומית, נכנסה עליבאבא לתודעה של צרכנים בעולם בכלל ובישראל בפרט. לצד הצמיחה הגדולה של ענקית הקמעונאות הסינית, מי שבלט לא פחות הוא המייסד שלה – ג’ק מא’. מה שמרשים אצל מא הוא סיפור חייו יוצא הדופן והדרך המרתקת בה הפך ממורה לאנגלית למייסד של חברת ענק. מא נכשל מספר רב של פעמים בחייו, אך לא ויתר והמשיך לשאוף לגדולות, מה שללא ספק השתלם לו והפך אותו לאיש העשיר ביותר בסין.

המקום השני שמור לסאטיה נדאלה, מנכ”ל מיקרוסופט הטרי, שבזמן די קצר הצליח להפוך את החברה מענקית תוכנה מנומנמת לחברה חיה ובועטת. נדאלה חתום על מספר רפורמות אסטרטגיות ששינו את התדמית העגומה של החברה בקרב משתמשים שונים ברחבי העולם. במקום השלישי מייסד פייסבוק, מארק צוקרברג, שגם השנה הצעיד את הרשת החברתית הגדולה בעולם לעבר מקום טוב ביותר, הן מבחינת כמות משתמשים והן מבחינת מעורבות חברתית וכלכלית. את הרשימה סוגר גלעד ארדן, שר התקשורת, שאחראי על קידום כמה מהיוזמות החשובות בתקופה האחרונה – מיזם הסיבים האופטיים Unlimited, הדור הרביעי בישראל והתחרות בשוק הטלווזיה.

100% תודה לכם

new-Gלצד ההכרזות הטכנולוגיות המשמעותיות, השנה הייתה גם מאוד משמעותית עבור גאדג’טי, והרבה מכך בזכותכם. השקנו עיצוב חדש ורענן שמציג את כל החדשות בצורה נוחה ומסודרת, תכנית הפודקאסט גאג’דטי משדר חזרה בעונה שנייה מלאת אנרגיות, וכמות הגולשים באתר יותר מהכפילה את עצמה. בנוסף לכך, השנה הייתה עמוסה בסקירות מעמיקות, בסיקורים נרחבים של התערוכות הגדולות בעולם והמון כתבות מגזין ייחודיות.

אנחנו רוצים להודות בהזדמנות זאת לכל הקוראים (והמאזינים) שהיו עימנו לאורך השנה ודאגו תמיד להגיב, לשתף ולהעניק לנו המון כוח להמשיך ולעשות את מה שאנחנו כל-כך אוהבים. הייתם איתנו בפייסבוק, באינסטגרם וביוטיוב ובעזרתכם יצרנו קהילה גדולה ובית חם עבור כל חובב טכנולוגיה באשר הוא. אנחנו מבטיחים להמשיך לדווח לכם על כל החדשות הטכנולוגיות ולהשאיר אתכם מעודכנים גם בשנת 2015.

שנה אזרחית טובה!


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים