לנובו תופסת את המקום השלישי במשלוחי סמארטפונים מיד אחרי אפל וסמסונג

משלוחי הסמארטפונים במהלך שנת 2014 הראו עליה מרשימה של 27.6% בהשוואה לשנה הקודמת, ועמדו על כ-1.3 מיליארד מכשירים במהלך השנה כולה, כך עולה מנתונים מקדימים שמפרסמת חברת המחקר IDC. נתוני הרבעון שחתם את השנה גם הם הראו עליה גבוהה של 28% בהשוואה לשנת 2013 ועמדו על 375.2 מיליון מכשירים.

אם ברבעון השלישי של השנה הקודמת, הצליחה יצרנית הסמארטפונים הסינית Xiaomi להפתיע כאשר התברגה במקום גבוה בטבלה, הרי שעם הרבעון שחתם את שנת 2014 הצליחו חלק מהשחקניות האחרות בשוק לקחת את מיקומן ממנה חזרה. בראש הרשימה של IDC ממשיכה לעמוד סמסונג עם משלוחי 75.1 מיליון יחידות במהלך הרבעון, אולם לא הרחק מאחוריה, זו הפעם הראשונה מזה 3 שנים, עומדת אפל, עם מכירות של 74.4 מיליון יחידות ממכשיר האייפון.

לאחר פרסום תוצאותיה הכספיות של סמסונג כבר דיווחנו כי נתוני המכירות של אפל ייתכן ועברו את אלו של החברה הדרום קוריאנית, הידועה מזה מספר שנים כיצרנית הסמארטפונים הגדולה בעולם, אולם עושה רושם כי הדעות חלוקות בנושא. ב-IDC סבורים כי עדיין ישנו הפרש קטן לטובתה של סמסונג, הרושמת נתח שוק של 20.01% ברבעון שהסתיים ב-31 בדצמבר 2014, בעוד אפל אוחזת בנתח של 19.85%. חברת המחקר Strategy Analytics, לעומת זאת, סבורה כי שתי החברות הציגו משלוחי סמארטפונים ברמה זהה ומחזיקות נתח שוק של 19.6% כל אחת.

Smartphone-Shipments-4Q2014-IDC

לנובו ומוטורולה עוברות למקום השלישי

הצצה לאחור

את המקום השלישי ברשימה, במרחק מה מאפל וסמסונג, תופסת חברת לנובו, המציגה נתון של 24.7 מיליון יחידות שנשלחו במשותף על-ידי החברה הסינית יחד עם שלוחתה האמריקאית מוטורולה, שנרכשה בשנה שעברה מידיה של גוגל. בעוד שמה של לנובו לא הופיע ברשומות חברת המחקר IDC ברבעון השלישי, נטען על-ידי בכירי החברה עקב פרסום הנתון המפתיע אודות משלוחי הסמארטפונים המרשימים של Xiaomi, כי חברות המחקר טרם לקחו באותה עת בחשבון את שילוב המכירות של לנובו ומוטורולה גם יחד.

את מקומה של LG, שהציגה ברבעון השלישי מכירות שיא, תופסת כעת Huawei, שהציגה נתוני מכירות מרשימים של כ-24 מיליון יחידות ברבעון הרביעי ו-75 מיליון במהלך השנה כולה – נתון המגמד את הישגיה המרשימים של LG למכירות של 59.1 מיליון מכשירים בשנת 2014. את המקום החמישי ברשימה מצליחה להחזיק Xiaomi, עם משלוח 16.6 מיליון יחידות ברבעון.

נתוני השנה המלאה לא מציגים שינוי גדול, כאשר סמסונג עומדת בראש עם כ-25% מהשוק, זאת לאחר ירידה משמעותית מנתח של 31% בסוף שנת 2013 וכתוצאה מהתחרות העזה המגיעה מצד השוק הבינוני-נמוך בו הולכות ומתחזקות השחקניות הסיניות. אפל תפסה את המקום השני עם נתח שוק של 14.8%, המהווה ירידה קלה מנתוני השנה הקודמת (15.1%), זאת אף העליה המרשימה במכירות מכשירים מ-153 מיליון ב-2013 ל-192 מיליון ב-2014.

Smartphone-Shipments-2014-IDC

במקומות השלישי, הרביעי והחמישי ברשימה ניתן למצוא את שמן של Huawei, לנובו ו-LG לפי סדר זה.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים