אינטל אינסייד – הצצה לפיתוחים שהציגה אינטל בתערוכת MWC 2015

מקור: Josh Bancroft / flickr

מעל לשני עשורים שאינטל מזוהה בעיקר עם המעבדים מתוצרתה שהיו מצויים ברוב המוחלט של המחשבים האישיים. בתקופה האחרונה אנו עדים לשינוי מגמה מצידה של אינטל, ולצד התקדמות בתחום החומרה, אנו רואים כי אט אט עוברת החברה לקדמת הבמה של עולם הטכנולוגיה ומציגה שיתופי פעולה יוצאי דופן ומוצרים שיעניינו גם את הצרכן הסופי.

כפועל יוצא מאסטרטגיה זו, הציג לנו יניב גרטי, מנכ”ל מרכז הפיתוח של אינטל בפ”ת, את הביתן של החברה בתערוכת MWC 2015. הביתן כלל הן את פיתוחיה המרשימים בתחום החומרה והן מוצרים צרכניים וטכנולוגיות מתקדמת שיוכלו להעניק למשתמשים טעימה מהדברים עליהם אינטל שוקדת בשנים האחרונות.

Intel-Indoor-Location
ניווט בתוך ביתן אינטל בתערוכת MWC 2015

הדבר הראשון שהוצג לנו בביתן של אינטל היה טכנולוגיית ניווט בתוך מבנים, אותה מפתחת בין היתר גם במרכזי המחקר והפיתוח בארץ. הניווט התבצע באמצעות סמארטפון סטנדרטי לגמרי שהציג את מפת הביתן ואת מיקום המשתמש בזמן אמת ביחס לעצמים בחדר – בדיוק כמו Waze רק בתוך מבנה סגור. בכל פעם שזזנו עם המכשיר ברחבי הביתן, זז גם הסמן המעיד על מקום המצאנו בו ובכך היה ניתן להגיע מנקודה מסוימת לנקודה רצויה אחרת מבלי להכיר את הדרך או להיעזר בסיוע אנושי.

הניווט בתוך הביתן התאפשר באמצעות טכנולוגיה המאפשרת קביעת מיקום המשתמש על ידי קבלת מידע מראוטרים (נתבים) המשמשים לתקשורת אלחוטית (WiFi). כל נתב, אשר מיקומו ידוע, מתקשר עם הסמארטפון ועל ידי חישוב מהירות הערבת הנתונים בינהם ושכלולם ממספר נתבים (מינימום שלושה) ניתן לקבוע היכן המשתמש נמצא בתוך החדר.

Intel-WiGig
שיתוף מסך אלחוטי בזמן באמת באמצעות WiGig

כחלק מהשאיפה של אינטל להתקדם לעתיד ללא כבלים הציגה החברה מספר פיתוחים עליהם היא עובדת מזה זמן רב, שעתידים להיכלל בחלק מהמחשבים ומכשירי המובייל שיצאו בקרוב. הפיתוח הראשון הוא רתימת תקן WiGig, המאפשר העברת כמות גדולה מאוד של מידע לטווחים קצרים, לשם שדרוג תחנות העגינה הקיימות. אם פעם היה צריך לחבר פיזית מספר כבלים כדי להשתמש במחשב הנייד עם רכיבים חיצוניים, כעת כל מה שצריך לעשות הוא פשוט להניח את המחשב הנייד ליד תחנת העגינה והתממשקות תתבצע באופן אוטומטי ואלחוטי.

פיתוח נוסף עליו אינטל עובדת שיאפשר לנו לזנוח את החוטים הוא משטחי טעינה אלחוטיים שיוכלו להיות ממוקמים בכל רהיט. בעוד מרבית היצרניות הציגו פיתוחים של משטחי טעינה קטנים יחסית ובמתח נמוך, אינטל הציגה משטח טעינה גדול המאפשר להטעין מספר סמארטפונים או טאבלטים ואף מחשב נייד סטנדרטי – כל זאת במקביל על אותו המשטח.

לסיכום הוצגו לנו גם מספר פיתוחים צרכניים הקשורים לטכנולוגיות לבישות או לתחום ה-IoT (אינטרנט של הדברים) עליהם אינטל הכריזה לא מזמן. אחד הפיתוחים שתפס את תשומת לבינו הוא הצמיד החכם העונה לשם MICA, שפיתחה אינטל עם חברת האופנה Opening Ceremony, שעשה עלינו רושם טוב לא רק בעקבות מראה החיצוני אלא בזכות העובדה שעל פי ההצגה שניתנה לנו עולה כי הוא פרודקטיבי מאוד והרבה יותר מרק פריט אופנה.

Intel-Glove

בקטגוריית ה-IoT הציגה אינטל גם מספר פיתוחים מעניינים שנתמכו בעיקר על ידי המחשב הזעיר Edison, אותו פיתחה אינטל במיוחד למוצרים כאלה. אחד מהם הוא כפפה חכמה שתוכל לסייע לבעלי מקצוע לעבוד בצורה יעילה יותר ולזהות כלים מיוחדים, לצידו הציגה אינטל גם קסדה חכמה שיודעת להתממשק עם אופנוע ולהציע מידע בזמן אמת לרוכב. לקינוח, בביתן הודגם גם ברז בירה ייחודי שניתן לתפעל מרחוק באמצעות מכשירי מובייל שונים.

 


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים