דיווח: סוני מתקשה לעמוד בדרישה לחיישני צילום בגלל ה-iPhone 6C

צילום: גאדג’טי

ענקית הטכנולוגיה היפנית סוני אוחזת ביד רמה בשוק חיישני הצילום לסמארטפונים, שכן יצרניות רבות נשענות על מוצריה לצורך שילובם במכשיריהן. בין אותן חברות אנו יכולים למצוא את אפל, שמכרה רק ברבעון האחרון 61.2 מיליון אייפונים המכילים חיישן צילום מבית סוני. כעת, על פי הערכות שמקורן במספר אנליסטים של חברות IT בסין, נראה כי סוני מתקשה לעמוד בדרישה לחיישני הצילום ותוכל לספק כ-50% מההזמנות בלבד.

על פי ההערכות, שומרת סוני כמות משמעותית מחיישני הצילום של החברה לצורך יישומם במכשיר חדש מבית אפל, ה-iPhone 6C, עליו שמענו מספר פעמים בחודשים האחרונים. בעקבות כך, יצרניות סיניות שונות, כדוגמת Huawei, ZTE ו-Oppo נתקלות בבעיה באספקת החיישנים.

וואווי, לדוגמה, תאלץ להשתמש ביצרניות חלופיות לצורך אספקת 50% מן החיישנים בהם היא מעוניינת. לעומת זאת, כשזה נוגע ליצרניות הסיניות הקטנות יותר, Oppo ו-ZTE, תספק סוני בין 10 ל-30 אחוזים מחיישני הצילום אותם דרשו.

בדומה ליצרניות רכיבים אחרות, מתעדפת סוני את אספקת חיישני הצילום בהתאם לגודל החברה המזמינה וכמות ההזמנות, לכן מקבלות יצרניות הסמארטפונים הגדולות יתרון משמעותי על פני מתחרותיהן הקטנות. עוד מוסר הדיווח כי על מנת להשלים את אספקת חיישני הצילום, יצטרכו היצרניות הסיניות לפנות ליצרניות רכיבים מתחרות כדוגמת סמסונג, טושיבה או OmniVision.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים