אלו החידושים ב-iOS 10 שאפל לא חשפה: מחיקת אפליקציות מובנות, ביטול מחוות “החלק לפתיחה” ועוד

מערכת ההפעלה iOS 10 iOS 10 (קרדיט: יח”צ אפל)

מוקדם יותר השבוע, במהלך ערב יום שני האחרון, חשפה אפל קבל עם ועדה את הגרסאות החדשות והעדכניות ביותר עבור שלל מערכות ההפעלה שלה, והן: macOS Sierra, watchOS 3.0 וכמובן, מערכת ההפעלה למכשירים ניידים Apple iOS 10. זו, מסרה החברה במעמד ההכרזה, תכלול מספר שינויים מהותיים, כדוגמת מסך בית ונעילה חדשים, שיפורי עיצוב לכל אורך המערכת, פתיחתה של סירי למפתחים, השקתן של אפליקציות ייעודיות ל-iMessages ועוד.

עם זאת, החברה מקופרטינו שמרה לעצמה פיצ’רים רבים קרוב לחזה והותירה להם להתגלות עם חלוף הזמן. כעת, ימים בודדים לאחר אירוע ההכרזה, לפניכם רשימת הפיצ’רים המעניינים ביותר שמגיעים עם iOS 10 עליהם אפל לא שמה דגש במהלך אירוע ההכרזה.

מחיקת אפליקציות מובנות

אולי אחד הפיצ’רים הבולטים ביותר הוא האפשרות, סוף כל סוף, למחיקה של אפליקציות מערכת מובנות והחלפתן באפליקציות צד שלישי. עם העדכון החדש ל-iOS 10, החלו להופיע בחנות ה-App Store חלק ניכר מאפליקציות המערכת, כאשר אלו ניתנות להסרה מהמכשיר באופן סטנדרטי – לחיצה ארוכה על גבי האייקונים במסך הבית ולאחר מכן הקשה על האיקס שמופיע מצידה הימני של האפליקציות הרועדות.

הסרת אפליקציות מערכת ב-iOS 10
הסרת אפליקציות מערכת ב-iOS 10 (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

האפליקציות אותן מאפשרת החברה להסיר כבר בגרסת הבטא הראשונה הן: פתקים (Notes), טיפים (Tips), מחשבון, Apple Music, לוח שנה, מצפן, אנשי קשר, FaceTime, מייל, iTunes Store, מפות, iBooks, תזכורות, מזג האויר, Watch (אפליקציית השעון של אפל), מניות, Videos, פודקאסטים ו-Finde Friends. שאר האפליקציות, בהן חנות האפליקציות, המצלמה, השעון, אפליקציית ההודעות ועוד נותרו ללא אפשרות למחיקה.

אפליקציית שעון מחודשת

אחת מן אפליקציות המערכת שקיבלו שינוי מרענן ומשמעותי לעיצובן הינה אפליקציית השעון. זו מחליפה את הצבע הלבן שהשתלט על רובה בגרסאות iOS הקודמות, וכעת נמצא סכמת צבעים כהה במיוחד, המשלבת צהוב וגוונים שונים של אפור כצבעים העיקריים. מלבד זאת, זוכה השעון לפיצ’ר חדש שעונה לשם Bedtime Alarm ומאפשר למשתמש להגדיר את השעות הקבועות בהן מעוניין להתעורר בבוקר וללכת לישון בערב, כך שמכשירו יתריע לו כי עליו ללכת לישון, זאת על מנת לשמור על שיגרת השינה שלו.

היפרדו מן הביטוי “החלק לפתיחה”

לאחר קרוב ל-10 שנים בהן הביטוי “החלק לפתיחה” או “Slide to Unlock” הפך למותג של ממש בעודו מלווה את מכשירי האייפון, האייפד והאייפוד טאצ’ של אפל מאז 2007, מבטלת החברה את המחווה הפופולרית ובמקומה משלבת חדשה: הקש על כפתור הבית לפתיחה (Press home to unlock). לא מדובר בפיצ’ר של ממש, אך אין ספק כי זהו שינוי משמעותי שאתם עשויים לאהוב או לשנוא במיוחד.

לחץ לפתיחה ב-iOS 10
לחץ לפתיחה ב-iOS 10 (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

עד שהעדכון יגיע לכלל המשתמשים, ניקח מבט לאחור ישירות להכרזת האייפון הראשון ב-2007, אז ציין סטיב ג’ובס במהלך הצגת מסך הנעילה והבית של המכשיר לקול תרועת הקהל, כי פונקציית ה”החלק לנעילה” נבחרה מכיוון שזו אינה מסוגלת להתרחש בטעות מצידו של המשתמש. האם הדבר רלוונטי גם עבור הקשה על כפתור הבית? כנראה שלא, אך נאלץ לראות כיצד המחווה מתפקדת בשימוש יום יומי.

שינויים ושיפורים לאורך המערכת

מלבד הפיצ’רים החדשים המצויינים מעלה שיפרה ושינתה אפל מגוון נרחב של פונקציות נוספות במכשיר, קטנות וגדולות כאחד. ביניהן נמצא אפשרות למחיקת כל ההתראות יחדיו, מיקומה מחדש של שורת החיפוש בחלון ההתראות, סגירת כל החלונות הפתוחים בדפדפן הספארי, כפתור חזרה לאפליקציה הקודמת מלוטש, אפשרות חדשה לבחירת עוצמת תאורת פנס  הפלאש דרך Control Center והגדרת קבלת אישורי קריאת הודעה עבור כל איש קשר באופן נפרד.

נוסף על כך, עוד ניתן למצוא בין הפיצ’רים החדשים במערכת ההפעלה גם ממשק חדש עבור אפליקציית המצלמה באייפד, פילטרים ייחודיים עבור Live Photos, הרמת המכשיר על מנת להדליק את המסך ללא צורך בלחיצה על כל מקש, ווידג’טים ושימוש מורחב בפיצ’ר ה-3D Touch על גבי האייקונים של אפליקציות שונות, תשלום באמצעות Apple Pay באתרי קניות דרך הספארי ועוד.

מתי והאם יגיע אליי העדכון?

מערכת ההפעלה החדשה של אפל, iOS 10, תשוחרר לציבור הרחב בגרסה המלאה במהלך הסתיו הקרוב (ככל המראה בחודש ספטמבר), כאשר גרסת בטא פתוחה שאינה בלעדית למפתחים תשוחרר בחודש יולי. המכשירים הנתמכים במערכת ההפעלה הם:

  • iPod Touch 6
  • iPad mini 2
  • iPad mini 3
  • iPad mini 4
  • iPad 4
  • iPad Air
  • iPad Air 2
  • iPad Pro 12.9
  • iPad Pro 9.7
  • iPhone 5
  • iPhone 5C
  • iPhone 5S
  • iPhone 5SE
  • iPhone 6
  • iPhone 6 Plus
  • iPhone 6S
  • iPhone 6S Plus


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים