התקווה הבאה של נינטנדו: האם סופר מריו RUN יזכה למיליארד וחצי הורדות?

סופר מריו לאייפון (מקור: אתר נינטנדו) סופר מריו לאייפון (מקור: אתר נינטנדו)

זה קצת עבר מתחת לרדאר השבוע בגלל ההתרגשות, אבל באירוע השקת האייפון 7 הכריזה נינטנדו על השקה צפויה של המשחק סופר מריו בגרסה למובייל. לאחר המבוכה של החברה שלא השכילה להשקיע יותר בפוקימון גו, יתכן שיהיה זה סופר מריו שיכניס את נינטנדו לעידן המובייל.

“אני מאוד שמח להודיע שהוא מגיע לאפסטור”, אמר טים קוק, מנכ”ל אפל, והעלה לבמה את שיגרו מיאמוטו, שהמציא את מריו לפני 35 שנה ועדיין עובד בנינטנדו בתפקיד אדריכל משחקים ראשי. בנוסף לריצה לעבר הדגל כשמריו אוסף מטבעות, המשחק יכלול תוספות חדשניות כמו אפשרות לשחק עם משתמשים אחרים ואפשרות ליצור ממלכת פטריות מותאמת אישית.

הפעם החברה חשבה יותר על המוניטיזציה (מקור הכסף). המשחק אמור לצאת בחודש דצמבר, בדיוק לקראת עונת החגים בארה”ב ויהיה זמין כבר אז ב-100 מדינות ומתורגם לתשע שפות. היוצר גם אמר שבנינטנדו הכינו סטים מיוחדים של סטיקרים, משהו שפופולרי מאוד במזרח הרחוק שמשתמשים מוכנים לשלם עליהם.

געגוע לילדות

נינטנדו עברה סערה בחודשים האחרונים. עם השקת והצלחת המשחק פוקימון גו, קישרו בעולם את המשחק אליה והמניה זינקה. מאוחר יותר התברר שנינטנדו בכלל לא פיתחה את המשחק ורק מחזיקה במיעוט מהזכויות לדמויות, המניה צנחה במהירות. איכשהו, נינטנדו הצליחה לפספס את רכבת המעבר למובייל למרות כל הפוטנציאל שיש לה ובשוק רק חיכו להזדמנות פז שכזו. הפעם עקב שיתוף הפעולה עם אפל הגיבה המניה ביום חמישי בזינוק של כ-25%.

בשוק מקווים שנינטנדו (פיתחה את סופר מריו בשיתוף חברת DeNA) למדה מהטעויות ותבצע את ההשקה כראוי. תהיה גרסה חינמית בסיסית וגרסה מלאה בתשלום, אבל ללא הוצאות פנימיות נוספות. בנינטנדו רוצים שההורים (שבד”כ חשדנים כלפי המשחקים של הילדים) ששיחקו בסופר מריו בילדות ירצו להעביר את החוויה שהיתה להם לילדים ולכן לא יחששו להכניס את היד לכיס בתמורה לחוויה המלאה.

לאור תפקידו החשוב של סופר מריו בהיסטוריה הדיגיטלית שלנו, מצפים אנליסטים להצלחה. אחד המשחקים המצליחים ביותר במובייל, Subway Surfers, רשם כמיליארד הורדות מ-2012 עד 2015. פוקימון גו רשם 500 מיליון הורדות מאז שהושק ביולי. אנליסט יפני שמתמחה בגיימינג מצפה למיליארד וחצי הורדות במשך כל חיי המשחק (לגרסה החינמית) בכל הפלטפורמות והמכשירים.

הוא כמובן מתחשב בדמות שלו מריו כאייקון תרבותי, המאמץ המוגבר של נינטנדו להביא איכות לאחר הפאשלה של פוקימון גו, הציפיה למשחק ראשון של נינטנדו במובייל גבוהה מאי פעם וכמובן הדחיפה מצידה של אפל שגם נתנה אישור לרישום מוקדם, מה שאמור לספק עוד טראפיק וויראליות.

נינטנדו, שזוכה לכבוד רב בקהילת הגיימרים כחברה שמתאמצת לחדש, הפעם הולכת על (כמעט) בטוח. ברשת מדברים על כך שהחברה קצת מאבדת את עצמה בקאמבק של סופר מריו. אבל לאחר פרשת פוקימון גו, היא צריכה את זריקת הביטחון הזו, אולי קצת לאגו אבל בעיקר לכיס.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים